TORNAR

JSC-Anoia inicia una campanya d'insubmissió a l'euro per recepta

‘La teva salut no té preu’

economia
Dilluns, 23 juliol 2012. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Les Joventuts Socialistes de Catalunya a l'Anoia (JSC-Anoia) s’oposen a la taxa de l’euro per recepta i per això han impulsat la campanya que porta per lema ‘La teva salut no té preu’. A la campanya expliquen els motius del seu desacord i com procedir a la insubmissió.

Lema de la campanya

JSC-Anoia

‘La teva salut no té preu’, amb aquest lema les Joventuts Socialistes de Catalunya a l'Anoia (JSC-Anoia) han engegat una campanya en contra de la taxa de l’euro per recepta. La campanya es va presentar a Igualada i en els pròxims dies es donarà a conèixer a diversos municipis de la comarca.

L’acte de presentació va anar a càrrec de d’Alejandro Caballero, Secretari d'Acció Política de JSC, i Carles Cuerva, 1r Secretari de JSC-Anoia. També va comptar amb la presència de militants de les JSC de la comarca i de Reus, així com companys del PSC d'Òdena, El Bruc, Piera i Santa Margarida de Montbui.

Alejandro Caballero, Secretari d'Acció Política de JSC va denunciar que ‘l’euro per recepta és un atac als drets de tots i totes, sobretot dels més grans’. En aquest sentit la campanya té per objectiu explicar que ‘les JSC no estem d'acord amb una política fiscal que posa tributs a les malalties i amnistia les grans herències, i l'euro per recepta n'és un exemple’, va afirmar Caballero.

Procés d’insubmissió

El Secretari d'Acció Política de JSC va explicar que la campanya també informa del procediment que s’ha de seguir per realitzar la insubmissió al pagament de la taxa de l'euro per recepta. El farmacèutic està obligat a facilitar els medicaments, però que 'qui vulgui ser insubmís haurà d'omplir uns formularis i identificar-se’. Caballero va remarcar que amb la insubmissió ‘farem inviable el sistema i aturarem el repagament’.

D’altra banda, Carles Cuerva, 1r Secretari de JSC-Anoia va destacar que la taxa de l’euro per recepta ‘és un nou atac cap al servei de salut públic i de qualitat’, i suposa ‘l'enèssima retallada a la comarca de l'Anoia, començant pel pressupost de l'any 2012 que situa les inversions de la comarca sota mínims’.

Cuerva també va manifestar que l'interès dels joves per la salut ‘ve d'un compromís amb les generacions passades que van lluitar pels drets que tenim i d'un compromís en la defensa dels drets de les generacions futures’.

A més de postals i cartells, la campanya també s'ha posat e marxa a través de twitter, amb l'etiqueta #NoVullelRepagament.


9 Comentaris

P

Pere

Vilanova del Cami

23 de juliol 2012.23:10h

Respondre

Mira, Mª LLuisa que sapigui jo no estic d’acord amb el corredor central, per tant no fiquis en boca d’altres coses que no son veritat. Catalunya hi trec pit quan ho crec convenient, ja que es... Llegir més tan meva, com teva, ja estic fart que certes persones es facin Catalunya sols per ells, a català no em guanyes, ni tu ni ningu. Per ser català no cal pregonar-ho a tort i a dret, cal demostrar-ho amb fets i feina.
Al Pais Vasc que sapigui no tenen pacte fiscal, tenen concert economic des de la transició. A catalunya en aquells temps certs politics entre ells els de convergencia no ho van voler, ni tan sols ho van proposar.
Si vols comencem a parlar de present, sense justificar-se del passat, però ho fem tots eh, no val sols a parlar de passat quan afecta als socialistes i parlar del present fotent la culpa als altres.

S

Serrallonga

Igualada

23 de juliol 2012.20:42h

Respondre

Socialista Pere. Suposo que t’agradarà que et digui socialista. En el meu comentari jo criticava una actuació de les Joventuts socialistes, no criticava a les persones. En canvi tu, critiques la... Llegir més meva persona dient que se’n veu el “plumero”. Això és una argumentació contra la persona que defensa unes idees. Aquestes argumentacions són molt conegudes i són consideredes nefastes. A més la teva afirmació de que el tripartit no va criticar CiU quan CiU va deixar la Generalitat, no es correcte ja que es va passar com a mínim 4 anys trobant coses els calaixos. I en el cas Millet, si no recordo malament també hi van implicar l’Ajuntament de Barcelona (governat pel PSC). .

M

Maria Ll.

Igualada

23 de juliol 2012.18:09h

Respondre

Pere, deixem-nos del passat, pensem, i pensem en el present: votarà el partit socialista PSC a favor del pacte fiscal?.

Un pacte fiscal similar al del País basc esclar, i sinó expliquem perquè... Llegir més als bascos els hi reconeixeu uns drets i a nosaltres els catalans no.

Si em fas una bona explicació i em convences et donaré tota la raó i si no ets capaç de fer-ho, val més que callis, continuïs estan d’acord amb el corredor central etc. etc. però no treguis pit, al menys no aquí a Catalunya

i

igualadí

23 de juliol 2012.16:50h

Respondre

Quan cobrava el sr. Cuerva com a càrrec de confiança de l’Ajuntament ? Quina feina feia ?

A

Albert

Igualada

23 de juliol 2012.16:39h

Respondre

Ai Pere, no amago cap ideologia. 1- CIU no va deixar res de net i polit a la Generalitat després de 20 i tants anys de regnat. 2- El tripartit en 8 anys va apujar imposts per tapar el forat de la... Llegir més sanitat i altres mancances del país, cada dia que poso gasoil recordo les paraules d’un conseller, sort que era una mesura temporal. 3- Certament, CIU té un bon merder amb en Millet i companyia, vosaltres el teniu amb amics de CIU a Sta Coloma i altres bandes, i espereu-vos, que un bon dia coneixerem què ha passat a Catalunya Caixa. 4- Si que van fer coses el tripartit, però algú es mirava els comptes i revisava l’estat de la caixa? O us pensàveu que el diner sorgia per art de màgia? Per Déu, sembla que entre tantes ments cèlebres dels partits cap pensava en el futur i en el que fan molts catalans, tindre el puny tancat.

Mira Pere, de CIU no en tinc res jo, ni els he votat, ni els voto ni els penso votar, jo només observo des de la imparcialitat i només veig que uns i altres quan poden es tornen de paladar fi.

És normal que retallin, o ens hem parat a pensar en algun moment si Catalunya necessita tants organismes públics. No pretenc desprestigiar personal qualificat, però no em dirà molt funcionari que altres companys de professió son uns negats que han passat un examen i que a viure la vida. Com pot ser que qui m’ha de certificar i controlar sàpiga menys o no conegui la normativa que m’hauria d’aplicar. I d’això n’està ple, i resulta que no es poden tocar, que viuen d’aquest gran negoci que s’ha acabat.

Doncs amb aquest exemple ja tens un bon forat econòmic, estem carregats de personal que no serveix, que en el sector privat estarien a la cua de l’atur i que resulta que mensualment hem de pagar tots plegats.

Sigues del partit que vulguis ser Pere, però toca de peus a terra i diga’m o no si esteu preparats per canviar la situació i per una vegada equiparar-nos a un país europeu.

M

Maria

Igualada

23 de juliol 2012.15:37h

Respondre

Tant de bo haguessin fet l’esforç en que el partit al qual representen haguessin fet bona feina per la ciutat i per la Conca d’Odena. Tots eren del mateix partit polític però tots esbarallats... Llegir més i no es podien ni veure. Perquè no apretaven a l’Aymamí i Riba en les mancances que tenien? No ho sabem, potser estaven aplaudint als seus la bona feina feta?

P

Pere

Vilanova del Camí

23 de juliol 2012.14:23h

Respondre

Com se us veu el plumero Albert i Serrallonga, quan temps fa que els senyor Mas Retallades governa, i a més de retallar, ficar impostos a tort i a dret, que ha fet més? A si sembla ser que estan... Llegir més imputats en el cas Millet.
Per cert, jo soc socialista, ho dic per el plumero, jo no amago la meva ideologia, i n’estic orgullos magrat els errors que em comes.
Quan va governar el tripartit no ens vam queixar de tots els mals que hi havia, o és que pot ser ho van deixar tot net i pulit?
CiU va guanyar les eleccions ja fa uns quants dies o sigui que menys queixar-se i més governar que es lo que no feu.

A

Albert

Igualada

23 de juliol 2012.12:21h

Respondre

Quin és el cost d’aquesta campanya? Ah tranquils que ho paga el PSC.

S

Serrallonga

Igualada

23 de juliol 2012.11:41h

Respondre

L’euro per recepta s’ha imposat perquè el govern del tripartit es va gastar el que tenia i el que no tenia. Ara les joventuts del PSC que era el partit més important del tripartit fa una... Llegir més campanya d’insubmissió a l’euro per recepta, jo fins a cert punt ho trobo bé, ja que considero que el que necessita medicines no ha de pagar el malbaratament del tripartit, sinó que haurien de ser els membres i els partits del tripartit qui paguessin aquest euro. Bé, això evidentment és impossible. Ara bé, el que realment trobo nefast, és que després de haver causat el mal, les joventuts del PSC facin una campanya tan demagògica com agressiva amb la insubmissió a l’euro per recepta. Aquestes joventuts argumenten la seva posició dient que s’hauria de cercar els diners en altres llocs (amnistia les grans herències). Suposo que aquestes joventuts saben que el diner és molt poruc i si intenten recaptar de les grans herències en poc temps quedaran sense grans herències i sense grans fortunes. Aquestes fortunes se’n aniran a les comunitats que no graven les grans herències. En aquest punt també són de gran ajuda el seu partit el PSC, ja que intenta impedir que la comunitat catalana s’enriqueixi prioritzant el corredor central (han donat com excusa que es varen equivocar, però en aquests punts quasi sempre s’equivoquen). Bé fins a cert punt celebro que les joventuts del PSC hagin arribat a demanar la insubmissió. Ara bé si volen una insubmissió, aniria bé que demanessin un insubmissióm potent que no estalvii 60 euros sinó molts més diners. Jo els hi recomanaria la insubmissió fiscal. Aquesta insubmissió si que fa patxoca. Primer solucionarien el problema del finançament a casa nostra i segon es faria contra l’Administració central que fa 300 que ens vol aniquilar i és la que realment té el poder. Anar contra la Generalitat amb una mesura tant potent com aquesta no té gràcia, és com apallissar un coix. Això no vol dir que la Generalitat sempre ho faci bé i que no se la pugui criticar

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.