//Plugins sense CDN ?>
En aquest estudi també es va concloure que més de la meitat dels assistents a la botiga al carrer van afirmar comprar de manera habitual fora de la capital de l’Anoia i que gairebé un 70% de les persones majors de 65 anys, que són el públic menys consumidor de roba, compren sempre a Igualada.
L’enquesta es va realitzar en la darrera edició de la botiga al carrer d’Igualada, que va tenir lloc a Igualada el passat mes de febrer, amb la finalitat de conèixer i analitzar l’opinió dels consumidors, així com les preferències, hàbits i tendències de consum sobre el comerç igualadí en general.
L’informe del comerç igualadí constata, per una banda, la tendència de la major part del públic jove a realitzar les seves compres de manera habitual fora d’Igualada i l’opinió que caldria millorar la imatge del comerç d’Igualada. I, per altra banda, destaca el costum de les persones majors de 65 anys a realitzar les
compres de manera habitual a la mateixa ciutat i el fet que considerin que el comerç d’Igualada ja està prou modernitzat.
Altres aspectes que destaca l’informe és que si bé un 18% dels enquestats destina més de 500 euros anuals a la compra de roba, el pressupost mitjà és d’entre 100 i 300 euros. Així mateix, la procedència dels participants a la botiga al carrer està repartida gairebé per igual entre igualadins i habitants de la resta de la comarca de l’Anoia i de fora d’aquesta.
El perfil del visitant de la botiga al carrer
El perfil majoritari d’entre els participants és el d'una dona, de 36 a 50 anys, resident a Igualada, treballadora en actiu i que destina anualment al voltant de 300 euros en la compra de roba.
En general, la botiga al carrer és una iniciativa ben valorada, sobretot per dones i persones majors de 65 anys i, si bé els preus generen diferències d’opinió, un 41% els considera adequats i un 30% poc rebaixats, l’atenció dels comerciants envers el públic és correcta i el 85% repetiran en la propera edició.
El 41% dels enquestats considera que cal modernitzar la imatge del comerç igualadí
Pel que fa al altres aspectes a destacar de l'estudi, cal dir que el 41% dels enquestats considera que cal modernitzar la imatge general del comerç d’Igualada.
Si bé es valoren positivament esdeveniments comercials com La botiga al carrer o el Rec Stores, un 41% d’enquestats creu que el comerç igualadí no s’ha modernitzat, opinió expressada majoritàriament pel públic jove. Un 40% creu que s’ha modernitzat, valoració que comparteixen principalment els majors de 65 anys. Igualment destacable és el fet que un 30% dels assistents tenen clar que resulta imprescindible millorar la imatge dels comerços igualadins.
Sobre aspectes puntuals del comerç, més d’un 80% dels enquestats opina que normalment esperen els períodes de rebaixes per comprar roba; o més d’un 50% compren de manera assídua a basars orientals.
On coincideixen pràcticament tots els enquestats és que a les botigues d’Igualada l’atenció és correcta.
Joves d'entre 21 i 35 anys els principals clients del Rec Stores, segons l'enquesta
En l'enquesta els participants a La botiga al carrer també van poder donar la seva opinió sobre el Rec Stores. En aquest àmbit l'estudi va apuntar que aquest esdeveniment és més conegut entre les persones de fora de la comarca de l’Anoia, que pels mateixos igualadins. D’entre els qui coneixen el Rec Stores, la franja d’edat d’entre 21 i 35 anys són els qui més hi compren, amb un 56%; seguits dels més joves d’entre 16 i 21 anys, amb un 44%. Per contra, les persones majors de 65 anys són les que tenen un desconeixement major sobre què és. Una altra dada rellevant és que les dones coneixen més aquest esdeveniment i hi van a comprar en un percentatge pràcticament del doble que els homes (25% d’homes vers 45% de dones).
El comerç Igualadí
Primer felicitas per le nquest un bon instrument per refexiona.
Es la preocupació històrica, o com a mínim dels últims 15 anys. El comerç igualadí te problemes de oferta i... Llegir més de preu i per això i a vegades es que els igualadins busquin altres alternatives Manresa i Barcelona principalment.I no siguem capaços de captar public de la comarca i la Catalunya central
Permetin-me una proposat que ja he anunciat públicament en alates ocasions. Recuperar el caràcter general de OUTLET
Dit d un altre manera un REC tot l any però en cada botiga . Amb la força imparable del REC es possible recupera aquelles riades de públic per la ciutat . el model podrà enfrontar-se el caràcter cartó pedra de La Roca en un caràcter urbà real i mes còmode.
Això es la reflexió i l proposta fruit de la meva experiència i que ofereixo a explicar i concretar, model de gestio i actuacions properes. on cagui sense títols i sense retribucions. Simplement per Igualada.
Maria
30 de maig 2013.09:39h
Molt bon article i un anàlisi que reflecteix la realitat igualadina. A veure si es posen les piles! Els joves comprarien a igualada si hi hagués més botigues per a nosaltres!