//Plugins sense CDN ?>
El paM A PAm és un mapa col·laboratiu de Catalunya que mostra punts de consum responsable i Economia Solidària. És una iniciativa de SETEM i la Xarxa d'Economia Solidària (XES) que permet cercar els productes amb diferents criteris vinculats a l'economia solidària
L'Ateneu Igualadí va acollir la presentació de paM A PAm, el projecte per crear una base de productes per a la ciutadania desvinculada de "la gran cadena de consum". L'objectiu, promoure una xarxa de col·laboradors locals. Xinxetes Taronges és com s’anomena la comunitat de persones voluntàries que treballen distributivament i en xarxa per ampliar el mapa de projectes afins a la iniciativa. La presentació va anar a càrrec de Laura Muixí, Xavier Rubio i Sònia Mateos, persona de referència en la construcció de la xarxa de l'Anoia.
Un element rellevant de la proposta és que cada referència identificada ha realitzat un qüestionari d’autoavaluació dels quinze criteris inicials que s’han establert: proximitat, comerç just, integració social, transparència, intercooperació, sostenibilitat, gestió de residus, eficiència energètica, forquilla salarial, desenvolupament personal, equitat de gènere, democràcia interna, banca ètica, xarxes i llicències obertes. Aquests són criteris modificables i/o ampliables segons les necessitats i l'observació en la seva gradual implantació. D'altra banda, a part del sector agroalimentari que centra l'interès d’aquest espai, paM A PAm amplia el seu espectre a onze àmbits més: habitatge, vestir, cultura, educació, comunicació i tecnologia, cures, oci, finançament, assessorament, logística i espais i xarxes.
Una altra pota del projecte és la formació. Es vol difondre el coneixement sobre aspectes que vertebren els valors de l'economia solidària arreu del territori català. La iniciativa és conscient que la seva acció és important com a eina de transformació política i social. Per aquest motiu, la seva doble voluntat: pedagògica i activista. En aquest sentit, la proximitat amb altres projectes afins a la construcció d’aquest model econòmic serà una constant. Serveixi d’exemple el cas de Som Connexió (telefonia mòbil) i Som Energia (energia elèctrica). Per donar un cop d'ull al mapa: http://pamapam.org/ca
Ricard Espelt/redacció