TORNAR

La marca Vanity Fair desapareix del mercat

Els orígens de VFB Lingerie són a Vivesa, creada el 1949 a Igualada

economia
Divendres, 7 juny 2013. 11:15. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El grup de moda íntima VFB Lingerie, propietari marques com Gemma, Belcor, Intima Cherry o Lou, ha decidit retirar del mercat la seva xarxa de botigues Vanity Fair i substituir-la per un nou concepte de distribució anomenat Tulip. Els orígens de VFB Lingerie cal buscar-los a Vivesa, creada el 1949 per Josep Maria Vives Vidal a Igualada.

Seu de Vives Vidal, Vivesa a Igualada

En un article al digital Modaes.es, de la seva directora Pilar Riaño, s'explica que la companyia, nascuda a partir de la històrica empresa catalana Vives Vidal, prescindeix ara de la marca que li va donar el seu nom original (Vanity Fair) i se centra en un concepte multimarca de distribució de moda íntima amb la voluntat de poder competir així amb Oysho, Etam o Women’secret.

Mentre la xarxa de botigues Vanity Fair distribuia una sola marca, Tulip distribuirà totes les ensenyes del grup: Lou, Intima Cherry, Gemma, Belcor, Variants i Best Form.

Amb aquest moviment, l'empresa amb orígens igualadins, pretén reconduir els seus resultats, després de tancar 2012 amb números vermells.

La seu igualadina es va deixar a finals del 2010

A finals del 2010 la companyia va abandonar la seva seu històrica, situada a Igualada per instal·lar-se a L'Hospitalet de Llobregat. En paral·lel, l'empresa va passar-se a anomenar VFB Lingerie per unificar la seva activitat als mercats d'Espanya, Itàlia, Portugal i França.

Els orígens de VFB Lingerie cal buscar-los en Vivesa, creada en 1949 per Josep Maria Vives Vidal a Igualada . En 1992, Vivesa va ser adquirida pel grup nord-americà VF Corporation per 154 milions de dòlars per integrar-ho en el seu negoci de corsetería, liderat per Vanity Fair. El 2007, VF va vendre Vanity Fair a Fruit of the Loom.

A l'Hospitalet de Llobregat la companyia hi té les divisions de recursos humans, compres i gestió de la producció, a París, l'empresa realitza les tasques de disseny i màrqueting; la logística es divideix entre França i Espanya, i la fabricació es realitza un Tunísia, en factories pròpies.

VFB va tancar l'exercici 2012 amb unes vendes de 75 milions d'euros, i ho va fer amb números vermells com a conseqüència de la reestructuració duta a terme durant els últims exercicis.

La companyia, té 780 treballadors i també ha reduït la seva estructura de personal sense haver presentat un expedient de regulació d'ocupació.


1 Comentaris

M

Maribel Rios Batet

Pineda d mar barcelona

11 d'octubre 2014.21:30h

Respondre

Abro una tienda d lencería y me gustaría saber como puedo conseguir estas marcas
Haber si me pueden poner en contacto con algun distribuidor
Gracias

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.