//Plugins sense CDN ?>
El març de l'any passat, el govern igualadí va posar en marxa un Pla Integral de Millora del Mercat de La Masuca. El Pla comprenia diferents mesures com la millora de l’estètica i la imatge de la instal·lació, formació dels botiguers, arranjament de voreres i accessos o una aposta per l’eficiència energètica, entre altres.
Una de les accions més destacades ha estat la introducció de les concessions anuals de les parades del mercat. En aquest període s'ha aconseguit reduir en un 40% l’espai comercial que hi havia disponible el desembre del 2012. En concret, s’han obert les quatre botigues exteriors que estaven tancades i s'han omplert 16 dels 40 mòduls que estaven desocupats a l’interior. "Hi havia una tendència preocupant en què s'anaven tancant parades i no se n'obrien, que s'ha pogut capgirar", explica el tinent d’alcalde d’Entorn, Josep Miserachs. "Altres capitals de comarca es troben amb el problema que els mercats tanquen, i aquí estem obrint, un tret que ens diferencia com a ciutat", afegeix.
En resum, el govern d’Igualada fa un balanç “altament positiu” del Pla de Millora, segons Josep Miserachs. "A més de donar un impuls a l'activitat econòmica del mercat i adequar el seu entorn, fem una aposta decidida pel comerç de proximitat, ja que forma part del nostre ADN", destaca.
Actualment, La Masuca té actius 176 dels seus 200 mòduls i té també obertes la totalitat de les 24 botigues que donen a l’exterior. Això vol dir que, a dia d’avui, el mercat municipal té activa el 89% de la superfície comercial de què disposa. L’any 2012, els mòduls lliures arribaven a la quarantena, fet que, segons els responsables del mercat evidencia els bons resultats de les accions d’impuls i dinamització engegades.
La presidenta de l'Associació de Botiguers de la Masuca, Mª Àngels Solé, celebra que el darrer any "han obert botigues amb productes molt diferents, que permeten ampliar i diversificar l'oferta del Mercat més enllà de l'alimentació".
Noves accions de millora al mercat
Aquest dimecres s’han anunciat noves accions per a impulsar el mercat. "Es tracta d'un paquet de mesures que situarà el Mercat com un dels eixos econòmics més importants de la ciutat", ha dit el responsable d'Entorn.
Josep Miserachs, en primer lloc, ha avançat que la propera tardor l’Ajuntament vol tenir enllestit el projecte de millora de la plaça de La Masuca. Durant l’any 2015, s’espera “poder renovar aquest espai, que el mercat de fora es complementi amb el de dins, fer-lo més acollidor i més adequat a l’activitat comercial i alhora que sigui un espai comunitari i un eix social per al barri”.
A banda, aquest mateix 2014 es vol dotar el mercat d’una oficina d’informació i d’una aula de cuina al seu interior, de manera que es puguin dur a terme cursets i tallers a tocar dels botiguers i les seves parades.
Els autobusos de la ciutat també contribuiran a l'impuls del Mercat. D'una banda s'han retolat els vehicles amb una imatge promocional, i s'està estudiant crear una targeta anomenada T-Mercat que es repartirà als clients de les parades i permetrà fer un viatge d'anada i tornada a la Masuca. "D'aquesta manera promocionarem el transport públic i el mercat", afirma el responsable d'Entorn.
Finalment, Miserachs ha recordat que l’ampliació de la zona blanca d’aparcament del solar de Cal Carner aportarà aquest estiu a La Masuca 150 noves places d’estacionament gratuït i que aviat es tancaran els treballs de millora de l’accessibilitat per a vianants, facilitant l’accés a peu des de la Rambla i el nucli antic fins al mercat municipal. "Serà un eix peatonal que anirà des del carrer Virtut, passatge Cornet i carrer Pare Mariano i enllaçarà el mercat amb el centre d'Igualada" ha destacat el tinent d'alcalde.
Si tots els problemes del Mercat de la Masuca es redueixen al logo, vol dir que no anem malament
Maria: Trobo que tens tota la raó, a casa tots pensem el mateix.
L’actual logo del Mercat Municipal s’hi quedarà gaire temps? Us dono la meva opinió personal: el trobo lleig, el color poc atractiu i és poc motivador. Des de el primer dia he pensat de qui va... Llegir més ser idea triar-lo, si per majoria o a algú li va venir la inspiració. Però no ho entenc, jo no la hauria triat mai!!!
la masovera
igualada
5 de juny 2014.17:59h
si us referiu al tiquet rosa gegant, a mi personalment m’encanta. em sembla que el color li dona un aire fresc i és un símbol de l’acte d’anar a comprar molt autèntic. ens queixem per tot!