//Plugins sense CDN ?>
Durant la inauguració d'Aerosport 2010, el director general de Ports i Aeroports de la Generalitat de Catalunya, Oriol Balaguer, ha afirmat: 'Ports i Aeroports de la Generalitat està preparada per a respondre efectivament a l'arribada del núvol de cendra.' Ha exposat que l’estan seguint atentament i es mantenen en permanent contacte amb les autoritats aèries estatals per a coordinar les accions necessàries.
Visitants d’arreu d’Europa
La fira, que se celebra dissabte i diumenge a l'aeròdrom d'Igualada-Òdena, és el punt de trobada clau per als afeccionats a l'aviació general i esportiva del sud d'Europa. Fins a l’Aerosport s'hi han acostat expositors i pilots provinents de totes les comunitats autònomes espanyoles, del sud de França, Portugal, Itàlia i fins i tot d'Eslovènia. Fira d'Igualada valora que l'any passat s'hi van tancar transaccions per valor de 800.000 euros i espera que els números es repeteixin enguany, per bé que si durant el dia de demà persisteix el núvol de cendra i l’aeroport de Sabadell continua tancat, l’assistència de pilots podria decaure.
El futur de l’aeroport corporatiu
Balaguer ha garantit el compromís de la Generalitat amb l'Aerosport i amb la transformació de l'aeròdrom Igualada-Òdena en el futur aeroport corporatiu de Catalunya. 'És probable que la proposta de transformació, que estarà enllestida a l'estiu, contempli dues fases', ha avançat. La primera, consistent en allargar la pista actual fins a 1.200 metres; i la segona -a executar d’aquí quatre o cinc anys- per allargar la pista fins als 1.800-2.000 metres que preveia en els seus inicis del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat.
Balaguer, a més a més, ha garantit l'existència d'una partida econòmica específica perquè l'operació es dugui a terme: 'El pla d'aeroports 2009-2015 contempla una previsió econòmica per a fer l'aeroport corporatiu de Catalunya a l’aeròdrom d’Igualada-Òdena.' Així mateix, s'ha mostrat convençut que les eleccions de la tardor no entorpiran el procés: 'Els governs hi són per governar fins l'últim dia. A més, considero que els treballs de l'aeroport corporatiu poden seguir endavant al marge del procés electoral, informant sempre tots els grups parlamentaris, perquè tant el Govern com el conjunt de l'oposició estan d'acord en aquest tema i hi ha consens del territori.'
Sobre les queixes formulades per un seguit d’alcaldes anoiencs respecte els possibles inconvenients sonors que podrà generar el nou aeroport, Balaguer ha afirmat: ‘Aquestes queixes són les mateixes que ja hi va haver quan vam construir l’aeroport de Lleida-Alguaire, però dos mesos després de la seva entrada en funcionament, ni els veïns ni els municipis de l’entorn no han tornat a formular-ne cap’, perquè han vist que les molèsties sonores són mínimes.
L’Aerosport del futur
El president de Fira d’Igualada, Pere Carles, després d’agrair l’assistència de la cinquantena d’expositors que fan servir l’Aerosport com a aparador per als seus productes aeronàutics, ha anat més enllà i s’ha referit a com serà el certamen en el futur, avançant: ‘L’Aerosport va néixer per promocionar l’aeròdrom. Des de llavors, hem aconseguit moltes coses: situar-lo al mapa de les infraestructures del país i que en un futur esdevingui l’aeroport corporatiu de Catalunya. Per tant, l’Aerosport del futur, sense deixar de ser el referent de l’aviació esportiva, també serà el referent de l’aviació corporativa de l’Estat espanyol.’
L’alcalde d’Igualada, Jordi Aymamí, també ha exposat: ‘Aquest aeròdrom estava condemnat a no ser res, però l’Aersoport va invertir la tendència. Avui mateix, Oriol Balaguer ens ha garantit que hi ha un projecte perquè l’aeròdrom es transformi en l’aeroport corporatiu de Catalunya i que hi ha diners per a dur-lo a terme. És una gran notícia. Però ara ens espera un repte molt més gran, com és el de situar aquesta infraestructura en el centre d’importància de l’Arc Mediterrani i que, al seu torn, l’Arc Mediterrani sigui un espai de referència a Europa.’