//Plugins sense CDN ?>
La decisió de Moià d'acceptar l'aeroport s'ha fet pública aquest dijous a la reunió que han mantingut els membres de la taula que estudia la possible ubicació d'aquesta infraestructura al Bages. A la trobada hi han assistit representants de la Cambra de Manresa, de Pimec a la Catalunya Central, de Comissions Obreres i dels grups comarcals del Consell.
El president del Consell Comarcal del Bages, Cristòfol Gimeno, ha volgut deixar clar que, en cap cas, la decisió de Moià és una 'proposta de l'ens comarcal'. Gimeno també ha dit que si Moià presentés finalment una candidatura el Consell estudiarà si és 'viable' i 'compatible' al territori per decidir si li dóna suport.
Cristòfol Gimeno ha reiterat també que, des de la taula, s'ha parlat amb alcaldes i ajuntaments d'altres municipis sobre la possibilitat d'acollir l'aeroport però que cap ha manifestat la voluntat d'encabir aquesta infraestructura. El president del Consell ha explicat que es va 'replantejar' aquesta possibilitat a l'Ajuntament de Sant Fruitós que, en el seu dia, ja va refusar l'aeroport en un acord de Ple per unanimitat.
El president del Consell del Bages ha explicat que són conscients que l'aeroport contribuiria a fomentar el progrés social i econòmic de la comarca però que, en cap moment, han 'exigit' res a cap Ajuntament 'a canvi d'ajudes'. Gimeno ha destacat que 'no ens toca imposar i decidir pels ajuntaments'.
Gimeno també ha posat de relleu que, en cap moment, s'ha dit que al Bages no es volgués un aeroport i ha lloat l'actitud 'valenta' de l'alcalde de Moià, Josep Montràs, que ha mostrat la seva predisposició per acollir l'aeroport al municipi.
Caldrà veure si amb menys d'una setmana de marge, Moià redacta i presenta el projecte per acollir aquesta important infraestructura aeroportuària. Òdena aprovava aquesta setmana al Ple presentar des de l'ajuntament la candidatura anoienca, una dicisió que aquest mateix dimecres era ratificada per la Junta del Consorci de l'Aeròdrom Igualada Òdena. El termini per presentar la candidatura finalitza aquest dimarts dia 28.
ACN
Per a Per Solé:
Precisament a Moià es va revisar l’any 2008 i el valor cadastral del poble es va multiplicar per 4,5.
Ara som el poble més car de Catalunya (i amb diferència) i en relació a... Llegir més Òdena gairebé hem de pagar el doble.
Moianès, tot i que ens estem marxant del debat del Corporatiu voldria dir-te sobre l’IBI que parlar d’un 0,63% o d’un 1,10% es no dir res si no es coneix l’any de la revisió cadastral.
No... Llegir més es el mateix pagar un 1,10% de 1.000€ que un 0,63% de 10.000€.
A Òdena es va revisar el 2007 (anterior al 1989) en el moment en que els preus dels immobles van arribar al punt màxim. A sobre la valoració es va fer molt a l’alça i malament. Ara molts valors reals estan per sota dels cadastrals.
Quan es va revisar el cadastre a Moià?
Per Montse:
Poca coincidència amb l’IBI entre Moià i Òdena,a Moià pagarem gairebé un 75 % més.(M’he mirat el percentatge que us apliquen i veig que és el 0,63 %, nosaltres en això som... Llegir més líders, pagarem el 1,10 %.)
La possibilitat de fer un aeroport corporatiu no nomès és bona econòmicament per l’ajuntament on es fa, també pel seu entorn.
Parlant d’impostos no veig ben bé la teva postura, perquè... Llegir més deuries estar, com moianès, ben content de que es faci allà, en temes de riquesa econòmica del municipi, possibilitats de treball, millores tècniques i tecnològiques a la zona, etc etc etc.
Hi ha tot un seguit d’aspectes que recull un estudi socio-econòmic que demostren tot l’impacte que tindria la implantació d’aquest aeroport allà on sigui.
Pel que fa a la comarca del Bages és molt positiu que es consideri una opció alternativa al d’Òdena, no nomès perquè es nota que ens volem involucrar en les millores socials de la comarca, sinò que també estem intentant estar en la llista de candidats que poden fer possible tenir un aeroport corporatiu a la comarca.
Sense dubte, i desde el punt de vista d’empresari, de ciutadà de la comarca i d’emprenedor, pensant en la societat global, considerar que la comarca presenti una altra opció al plà d’Òdena és molt positiva i d’agraïr a l’ajuntament que es presenti. Si Sant Fruitós, Sallent, Fonollosa no s’acaben de decidir... perquè refusar una altra opció? Accedim a l’aeroport corporatiu a la comarca del Bages!!!
Salutacions.
Font: REGIÓ 7
Cristòfol Gimeno (PSC), que ahir va comparèixer acompanyat de representants dels grups de govern (Antoni Julián, pel PSC; Josep Candàliga, per ERC; i Xavier Rubio, per ICV) va... Llegir més explicar ahir la feina feta. Cap alcalde del Bages no vol presentar-se al concurs per l’aeroport. Moià, si canviessin les condicions i li permetessin ampliar l’aeròdrom del Prat, seria una alternativa. Però amb les exigències actuals de la convocatòria, l’aeroport no hi té cabuda.
La proposta de l’Ajuntament de Moià, amb qui cap dels impulsors bagencs no havia comptat fins ara, va obrir una possibilitat: «l’alcalde de Moià està analitzant la possibilitat de presentar-se al concurs», va afirmar Gimeno. Una possibilitat que una estona abans d’explicar-la a la premsa havia exposat al president de la Cambra de Manresa, Manel Rosell; al president de Pimec, Vicenç Mauri; al primer secretari de CCOO al Bages-Berguedà, Lluís Vidal-Sixto; i als portaveus dels grups que són oposició al Consell, Joan Costa, en nom de CiU, i Xavier Javaloyes, en representació del PP.
Gimeno, que havia parlat ahir al matí amb Josep Montràs, alcalde de Moià, ja va dir que no acabava de tenir clar si es presentaria una proposta dins el termini (s’acaba el dia 28 d’abril). Montràs ahir a la tarda va ser ben clar: «no presentarem una proposta al concurs». «Nosaltres tenim un aeròdrom, el Prat, al costat d’un polígon industrial amb una bona activitat, però amb les característiques del concurs nosaltres no compliríem», va afegir l’alcalde per justificar la seva posició. Moià també té l’aeròdrom de les Umbertes, on, per espai, seria possible fer l’aeroport, però aquesta no és la prioritat de Moià, perquè queda allunyat del nucli i del polígon industrial que vol potenciar Montràs, que ahir assegurava que no té cap treball tècnic fet per poder presentar-lo al concurs.
Moianès, no son vosaltres sols a Odena aquest any també pagarem la mateixa moneda de l’augment desmesurat del IBI. Quina coincidencia oi?
Moianès, no està escrit enlloc que l’ajuntament hagi de cobrar res per deixar fer una aeroport. La tàctica de la Generalitat ha estat convocar un concurs i que qui el vulgui que el demani. Res... Llegir més de pagar compensacions.
La inversió prevista és d’un 92 MEUR.
Per que fa a altres avantatges que pugui tenir l’ajuntament que aconsegueixi l’aeroport, de moment ningú n’ha dit cap. Altra cosa, es clar, és l’ocupació que pugui crear, que tampoc ningú ha publicat.
Et recomano llegir l’article i comentaris publicats aqui mateix del passat dia 22 sobre el tema.
Noticia positiva per l’alcalde d’Igualada. Hi ha un ajuntament a Catalunya que encara deu més diners per ciutadà que el d’Igualada. Igualada es el 13è classificat del rànquing estatal.
Aquesta pregunta me la pot contestar algú d’Òdena?
Quan paguen per fer un aeroport? Vull dir quans calés es pot embutxacar l’ajuntament que ho accepti?
Penseu que l’ajuntament de Moià és... Llegir més pràcticament el més endeutat de Catalunya si tenim en compte la població.
El poble està a punt de rebentar per les pujades de tota mena d’impostos i per l’IBI que pràcticament s’ha doblat en un any .Sí, si el 2009 molts moianesos pagarem (si podem)el doble que el 2008.
Hola, donçs a mi personalment la resposta de l´ajuntament m´ha agradat bastant.
Esta be que hi hagin 2 opcions o més.
Nosaltres per la part del bages, apostarem per l´aeròdrom de
Moià, que... Llegir més de fet ja en te dos i només seria ampliar una mica l´existent i acondicionar-ho.
I de carreteres es poden arreglar, de fet l´aeroport no estaria disponible fins d´aquí a 2 o 3 anys. Temps mes que suficient que obrir o millorar els accesos a Moià.
Possibilitat no desacartada.
Jo també sóc del parer que els accessos a Barcelona són molt millors des d’Òdena que des de Moià i bona part del Bages en general. També trobo que, per als usuaris d’un aeroport corporatiu,... Llegir més és una avantatge entrar a Barcelona per la banda del Llobregat (Zona Franca, Aeroport del Prat), respecte a l’entrada per la banda del Besòs, des d’on es té un accés més difícil al centre de la Ciutat Comtal (per bé que entrar per la banda del Vallès també vol dir estar a prop d’una àrea industrialment rica).
D’altra banda, penso que seria molt trist que Òdena aconseguís una infraestructura per la qual no hi hagués ningú més interessat. És millor guanyar el concurs quan hi ha més candidatures. Això sí, cal guanyar el concurs i que adjudiquin l’aeroport a ôdena sigui com sigui.
Un parell de preguntes: no he vist cap projecte (si n’hi ha), però, en cas de fer-se l’aeroport corporatiu, que pasarà amb les activitats esportives actuals? (globus, ultralleugers, vol a vela,... Llegir més Aerosport...)
Tenint en compte que els terrenys de l’aerodrom son propietat de l’Ajuntament d’Igualada, aquest serà expropiat com a qualsevol dels altres propietaris? o, per aquest motiu (propietat, história...), hi te alguna cosa a dir?
Pregunta rebot: és tot més complicat del que sembla?
Segons www.viamichelin.es de Moià al centre Barcelona hi ha 57 Km i diu que es fa amb 1h 7’.
D’Òdena al centre de Barcelona diu que hi ha 63 Km i un temps de 53’.
Actualment la comparació en... Llegir més comunicacions d’Òdena versus Moià no te comparació, però amb quatre calerons et fan una carretera nova, cosa que podria ser un incentiu per que els moianesos demanessin el Corporatiu.
No es tan descabellat.
A mes de tenir mals accesos des de Barcelona, cal tenir en compte l’impacte mediambiental que suposaria un nou aeroport en mig del Moianès.
L’impacte mediambiental a Odena es minim, ja que... Llegir més parlem d’una simple ampliacio de l’aerodrom actual.
-Aquesta possibilitat no existèix perquè els accesos desde Moià a l’area de Barcelona no existèixen. Si s’hi va per Osona (Tona) la carretera es plena de corbes amb Collsuspina al mig. Fer-ho... Llegir més per Manresa es fer un viatge de molt més d’una hora i per l’autopista més cara del país, i fer-ho per Palau de P- Sabadell son 70 minuts d’una carretera que no s’ha tocat en els últims cinquanta anys. Possibilitat descartada.
Pep Solé
L'Espelt
30 d'abril 2009.19:26h
Moianès, si us van revisar al 2008 podeu estar satisfets per que les bases que fan servir per les valoracions ja les van abaixar del 2007 al 2008. Per tant les nostres valoracions son més altes que... Llegir més les de Moià. Altra cosa es el % municipal que estic d’acord que heu batut el rècord.
Us puc aportar molta informació per que Òdena varem presentar centenars de recursos i en molts casos s’ha obtingut bon resultats i s’ha arreglat moltes coses.
També és cert que molts han quedat igual.
Els del Cadastre fan molts errors i hi ha molts temes per recórrer i molts es guanyen.
Si em vols trobar em post enviar les teves dades de contacte a cadastre.odena@gmail.com
També trobaràs info a www.espelt.org