//Plugins sense CDN ?>
Fins a 24 establiments dedicats a la restauració (cafeteries, restaurants, forns, pastisseries...) van ser col·laboradors amb la fira. Molts dels restaurants oferien un menú ‘especial Mostra’ que, de fet, en molts casos no diferia gaire del menú habitual però sí que incorporava alguna sorpresa: al restaurant Les Olles, per exemple, van crear un menú infantil amb el qual els nens i nenes rebien un petit obsequi.
Dissabte, el millor dia
Tots els establiments coincideixen a assegurar que el dissabte va ser el dia en què més van treballar. Diumenge, amb un dia plujós i amb temperatures més baixes, l’afluència va disminuir. Pel que fa al perfil dels clients, hi ha varietat: en alguns restaurants, com Casa Roure, afirmen que més aviat es tractava de grups (programadors, artistes), mentre que en d’altres llocs, com la Taverna de Cal Font o Les Olles, declaren que van atendre més famílies.
Les pizzes: un bon invent
Munich Pizzeria Restaurant va crear, per aquesta edició de la Mostra, dues pizzes especials: una amb formatge de cabra amb nous i l’altra de tres xocolates. Afirmen des de l’establiment que la cosa els va funcionar molt bé: la gent ja entrava al Munich sabent que hi podria trobar aquests inèdits productes. Des del restaurant expliquen que van tenir molta feina durant tots els dies de la Mostra, sobretot dissabte.
Finalment, el restaurant Jardí va oferir també un menú especial de 12 euros per al diumenge de Mostra. A banda, va acollir les nits de dijous, divendres i dissabte el ‘Club del professional’, que pretenia ser un punt de trobada de programadors i artistes en un entorn més distès. La iniciativa va funcionar molt bé, però segons el Grup Jardí l’objectiu principal és ‘donar suport a les activitats d’interès i serioses que es fan a la comarca, entre elles la Mostra’.
Bona oportunitat per als futurs espectacles
A banda dels establiments locals, la Mostra també va ser una bona oportunitat per a les sis companyies —dues d’anoienques— que van participar en el 1r Mercat de Projectes d’Espectacles amb l’objectiu de trobar alguna fórmula de col·laboració que els permetés fer realitat el seu projecte. Marc Hervàs, de la Companyia del Príncep Totilau, valora positivament aquesta iniciativa: ‘Estem molt contents perquè hem aconseguit contractar una campanya escolar per al curs que ve, i això permet escurçar el temps de recuperació de la inversió feta’. Per la seva banda, l’igualadí Arnau Vinós, de Microcosmos Teatre, en valora especialment la tasca publicitària: ‘hem pogut explicar el que serà el nostre espectacle abans de tenir-lo acabat, i això ha creat expectativa, farà que sigui més fàcil d’identificar’. Pel que fa a beneficis més a curt termini, la companyia està acabant de negociar alguna residència tècnica i alguna estrena.
El Mercat també va servir perquè companyies que pràcticament acabaven de néixer es presentessin en societat: és el cas de Teatre del Nap Buf que, encara que no han lligat en ferm cap col·laboració, han pogut explicar el seu projecte i donar-se a conèixer entre els programadors.