//Plugins sense CDN ?>
No és cap novetat que la firma Munich està de moda, però el seu 'mercat' a preus de fàbrica està reafirmant la devoció de molts clients per aquesta marca. En aquesta fotogaleria podeu veure diferents imatges del mer.cat i del procés de producció que segueix un calçat.
Ahir es va estrenar la segona edició d'aquesta iniciativa, que es repetirà avui dimecres; aquesta vegada, sense les aglomeracions, la manca de previsió i el mal temps de l'any passat. El motiu? Com quan es demana cita amb el metge, prop de 1.200 persones van aconseguir plaça per poder anar a comprar a Vilanova d'Espoia, a la fàbrica de l'empresa.
Cada client tenia assignada una determinada hora prèvia, així que l'arribada a la botiga i les cues van ser ordenades, un formigueig constant. Treballadors organitzant l'aparcament i l'ordre, i esmorzar gratuït per tothom. Un cop a dins, una hora per comprar i un límit de quatre parells de bambes o articles. El director de màrqueting de l’empresa, Xavier Berneda, explicava que la previsió és vendre 6.000 parells de calçat durant aquest mercat.
'Som fans de Munich al Facebook i vam veure per Internet el mercat. Venim de Sant Feliu de Llobregat i Castellbisbal', comentaven al sortir l'Alberto i l'Emili, força carregats. En aquesta xarxa social, on la marca té més de 16.000 amics, molts compradors ja comenten les seves adquisicions. 'Aquest any està molt ben organitzat. No hem trobat tot el que volíem però... no ens podem queixar', explicava la Maria, acompanyada de tres amigues. La majoria de clients, trobant articles de 15 a 20 euros tampoc es queixava del preu, sinó de no trobar la seva talla en les preferències.
Tot i això, un nombre important d’inscrits per assistir al mercat no van obtenir reserva. Si encara queda estoc disponible, aquest dijous al matí Munich tornarà a obrir les portes, aquesta vegada sense cita prèvia. 'Nosaltres podem fer una operació a l'any o més com aquest mercat, però fabricar el producte té un preu i al client tampoc se'l pot maleducar', avisava Xavier Berneda, sobre la possibilitat de repetir a curt termini aquesta campanya especial.
El secret de tant èxit?
'Intentem fer un producte diferent i fer les coses més complexes, donar un valor afegit amb els colors o el producte. Sovint tots anem vestits igual, i el futur és potser una generació a la carta', responia Berneda en preguntar-li pel secret de l'èxit de Munich. I és que l'empresa anoienca acumula diferents reconeixements per la seva capacitat per rendibilitzar la gestió global del disseny.
Els 50 treballadors de Vilanova d'Espoia produeixen uns 600 parells diaris de calçat, com explica l'encarregat, Paco Romera, mitjançant un procés encara força artesanal i complexa. Tot i la seva internacionalització i disposar de producció fora de Catalunya, més de la meitat de la pell utilitzada prové de l'Anoia.
DANI HUERTAS
GELIDA
14 de desembre 2011.11:02h
BUENOS DIAS LES AGRADECERIA ME DIJERAN DONDE SE HACE ESTE AÑO2011 EL MERCAT MUNICH
MUCHAS GRACIAS