TORNAR

No hi ha sectors en crisi sinó estratègies amb més o menys èxit

El sector tèxtil analitza la seva situació actual

economia
Dijous, 3 desembre 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
La indústria tèxtil necessita de noves estratègies per ser competitiva en el panorama que viu el sector, ja que no hi ha sectors en crisi sinó estratègies empresarials amb més o menys èxit. Aquesta és una de les premisses sobre la qual es va reflexionar el passat novembre en un seminari sobre estratègia organitzat per ACC1Ó, l’agència de suport a la competitivitat de l’empresa catalana adscrita al Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya i l’agrupació tèxtil Fagepi.

Empresaris i representants del sector tèxtil

L’estratègia és la clau de l’èxit

Al llarg de la jornada es van desprendre diverses premisses: Cal ampliar la tradicional visió del clúster com una unitat territorial i ampliar l’òptica, entenent per a clúster aquelles empreses que comparteixen un negoci, uns reptes competitius i una estratègia comuna. La cooperació internacional, entre clústers de diferents països, és una altra tendència creixent que han de jugar també els clústers catalans. En concret, en el sector tèxtil, cal estimular la cooperació inter territorial, proposant projectes integradors i participant en projectes d’altres clústers. Les economies occidentals no podem competir en tot allò que pot viatjar en un contenidor i cal que s’especialitzin en oferir no únicament productes sinó experiències elaborades als consumidors.

L’ e-commerce, en contra d’altres formats, creix sense aturar-se

Aquesta és una altra de les altres oportunitats que ofereix el panorama actual. Les marques s’han de posicionar en aquesta nova realitat. No ser-hi present a la xarxa pot representar no existir. Però tenir presència a internet sense generar trànsit als canals de captació és malbaratar els recursos. Cal fer accions per generar trànsit. Les xarxes socials són eines adients per generar trànsit i també per establir una plataforma de relació amb el consumidor. Cal definir una estratègia i pensar on line. En aquest sentit, l’Agrupació Tèxtil FAGEPI ja ha orientat la seva propera campanya dels outlets d’Igualada aprofitant les xarxes socials (facebook i twiter) per atreure compradors a les botigues de fàbrica.

Els participants van poder compartir les seves experiències, anticipar-se a les tendències de futur, trobar resposta a les seves demandes tecnològiques i conèixer les estratègies a seguir per guanyar competitivitat.

Van intervenir en el seminari Jose Luis Nueno, professor de IESE (Universitat de Navarra), Xavier Costa, director general de LéKué, Jose Manuel Villanueva, soci fundador de PRIVALIA, Anne Lise Kjaer, consultora internacional experta en tendències, Salvatore Majorana , responsable d’expansió de l’empresa de capital risc CAMELOT, Enric Caparici, soci fundador de l’empresa de marketing per Internet ELOGIA, David Poyuelo, subdirector de PAC04, Joan Martí, director de desenvolupament competitiu i clústers de ACC1Ó i Roger Ylla, responsable de l’àrea de clústers també d’ACC1Ó.

FAGEPI


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.