//Plugins sense CDN ?>
'La nostra reivindicació de la necessitat de preservar i recuperar el barri ha corregut com una epidèmia i ara tots ja estan contagiats de Rec, i a més a més estan orgullosos d'estar-ho, que és el més bonic'- explica el dissenyador Ricard Vila, un dels impulsors de l'esdeveniment. 'Estem satisfets que tothom -institucions, veïns- estiguin d'acord amb una idea: que cal fer alguna cosa al Barri del Rec per revitalitzar-lo'.
Fa quatre anys aquesta mateixa idea 'no estava tan clara' -afirma Vila-, i 'per això vam impulsar la iniciativa'. 'En aquest barri èrem 4 gats -explica Ricard Vila-, els nostres estudis i poc més i volíem veïns, i ens ho creiem tant que vam pensar que algú arribaríem a convèncer'.
Els impulsors de la iniciativa estan satisfets amb el fet que 'tothom s'ha fet seu el barri' però afirmen que 'la transformació no va al ritme que ens agradaria. Sabem que costa molt instal·lar-shi, perque tot està molt vell'.
Pel que fa al trasllat de les adoberies, Vila ha afirmat que enten i comparteix la demanda dels adobers de traslladar-se ja que és consciènt de les seves dificultats a l'hora de fer servir uns edificis de més d'una planta i molt antics, però també ha afirmat tenir 'una certa tristesa en pensar que se n'aniran. Veure moviment industrial m'agrada, i fins i tot sentir l'olor de les adoberies. Ens agradava conviure amb ells'. Malgrat aquesta sensació, es mostra esperançat amb aconseguir una bona revitalització del barri que 'en conservi la seva essència'.
La gent coneix l'esdeveniment i el barri
Pel que fa a l'esdeveniment, Vila ha declarat que després de 8 edicions la gent té un gran coneixement de l'esdeveniment i del barri: 'ja saben de què va. Saben seguir el circuit i esperen veure coses ben fetes, elements que els sorprenguin. Saben gaudir-ne'
Valoració positiva de l''Openning day'
L'organització també ha fet una valoració molt positiva de l''oppening day' que s'ha dut a terme aquest any per primera vegada, i han afirmat que 'ingènuament es van equivocar dient que obriríem a les 12 del migdia pensant que no hi hauria prou gent a les 10, ja que a aquesta hora hi ha havia molta gent disposada a comprar i la majoria de pop up stores han deixar els clients abans d'hora'.
Exitós tret de sortida
Milers de visitants s’han acostat al barri del Rec d’Igualada per no perdre’s l’Opening Day, el dia inaugural del Rec.07 i una de les novetats de la vuitena edició d’aquesta iniciativa que enguany s’allarga un dia més per donar més cabuda a la festa del shopping, la cultura i el patrimoni. Així, fins el 8 de juny, el Rec.07 compta amb la presència de més de 50 marques repartides en 30 pop up stores que ofereixen estocs amb descomptes a partir del 60%.
Les noves marques del Rec.0 busquen l’equilibri entre el dissenyador independent, que no té un punt de venda d’estocs habitual, amb la gran marca. Així, algunes de les novetats són Gorni Kramer, Who, Veneno en la Piel, Jordi Rafart o Querol&Pereira com a dissenyadors emergents, que conviuran amb grans marques com Mango, Farrutx, Javier Simorra, New Zealand Auckland o Dockers. En aquesta edició també hi ha una aposta per la roba amb accent més sporty amb marques com DC, Roxy, Quiksilver o Reef. I altres novetats com Meyba, LTB Jeans o Miss me. De moda infantil destaquen les novetats de Piu et Nau, Al agua patos, Mamadu i de sabates Levi’s Kids.
A banda de les noves marques, al REC.07 segueixen les que ja són referents com Desigual, Levi’s, Sita Murt, TCN, Custo Barcelona, Kickers, Ash, Miriam Ponsa, Txell Miras, Josep Abril, Nice Things o Superdry. La iniciativa també compta amb el suport de Anaïd Kupuri, Lacoste, Pepe Jeans, Vialis, Punto Blanco, Skunkfunk, Textura, Toni Francesc, Kookaï, Dütch Delight, Visual Poetry Barcelona, Antonio Miró, Marithé François Girbaud, Buff, Catherine Parra, Messcalino, Naf-Naf, Chevignon o David Valls. Rec.0 segueix apostant per les marques infantils, com Naf-Naf, CKS, Custo Growing, Chinche, Bean’s Barcelona, Mon Marcel, Micu Micu, Desigual Kids, Lacoste o Chevignon Kids.
Com sempre, REC.0|Experimental Stores desenvolupa la seva comunicació a través de la pàgina web i xarxes socials: Facebook (amb més de 12.000 fans), Twitter, Instragram i Pinterest. Com sempre, es crea una aplicació per Iphone i Android amb tota la informació de l’esdeveniment.