//Plugins sense CDN ?>
Aquesta segona fase tampoc no comportarà cap cost econòmic per al Consell Comarcal, ja que es finançarà amb els 2.000.000 d’euros que Esquerra Republicana de Catalunya va aconseguir de Madrid mitjançant una esmena als Pressupostos Generals de l’Estat del 2011. El govern central va trametre aquesta partida que s’inclou en un pla d’ajudes del Ministeri d’Indústria al govern de la Generalitat, i l’Executiu català ha concedit la subvenció de 2.000.000 d’euros al Consell Comarcal, l’impulsor del Campus.
Per finançar aquesta segona fase el Consell Comarcal també compta amb 12.299,87 euros del romanent de la baixa en l’adjudicació de la primera fase.
Els treballs consistiran en la construcció de l’edifici del Campus Motor, de quatre plantes, i s’acabaran els interiors de la planta semisoterrani i la planta baixa, de manera que el centre de tecnificació esportiva i industrial ja podrà arrancar l’activitat. La previsió és que aquests treballs finalitzin a mitjan 2013.
Per garantir l’inici de l’activitat al Campus Motor, el plec de clàusules aprovat dilluns incorpora com a criteris d’avaluació per adjudicar l’obra la presentació per part de les empreses concursants d’una aportació econòmica per a la instal·lació de mobiliari i equipament del centre, així com una segona aportació per finançar els costos de manteniment del Campus durant el primer any de funcionament.
Un cop acabats aquests treballs, en una tercera fase s’enjardinaran els exteriors i s’acabaran els interiors de les plantes primera i segona de l’edifici, que es posaran a la disposició d’empreses del sector del motor. Per a aquesta tercera fase el Consell Comarcal està obert a fórmules mixtes de finançament, tant provinent d’institucions públiques com de les mateixes empreses interessades a instal·lar-s’hi, que podran adaptar els espais a les seves necessitats específiques.
En la primera fase s’han executat els moviments de terra per fer els fonaments i s’ha fet l’estructura de l’edifici. Aquests treballs també han estat finançats amb 1.000.000 d’euros d’una altra esmena d’Esquerra als Pressupostos Generals de l’Estat, en aquest cas els del 2010.
A més, el Consell compta amb 200.000 euros d’una esmena de Convergència i Unió, i amb 166.667 euros d’un ajut de 500.000 que va aconseguir a Madrid Iniciativa per Catalunya Verds, també via esmena, i que va destinar-se a parts iguals al Campus i a uns altres dos projectes a l’Anoia.
Un problema amb els terminis
El grup del PSC va fer un vot d'abstenció en l'aprovació d'aquesta licitació. Tal com va expressar Xavier Figueres, els socialistes estan preocupats per la manca de rigor en el compliment de terminis: 'les presses són males conselleres' i va acusar el govern anterior de manca de previsió temporal alhora de planificar els terminis del projecete que actualment ja gaudeix d'una pròrroga de la Generalitat.
Un impuls per a l’economia
El Campus Motor de l’Anoia és una de les principals inversions en la història del Consell Comarcal. Amb un pressupost total de 3.366.667 euros, íntegrament subvencionat, aquest futur centre de tecnificació d’àmbit esportiu i industrial serà també un centre de qualificació d’alt nivell que aglutinarà espai d’innovació, d’intercanvi de coneixement, i d’investigació i desenvolupament per a les empreses del motor. L’equipament vol esdevenir un centre de referència en el món del motor de competició.
El centre tindrà una superfície de més de 2.800 metres quadrats i disposarà d’espais amb una doble funcionalitat. D’una banda, per a empreses que desenvolupen vehicles. I, d’altra banda, per a finalitats formatives, en àmbits com la instrucció de pilots, la gestió esportiva, la mecànica de competició i la formació en carrosseria de competició.
Entre altres instal·lacions, s’hi habilitaran sales de formació modulars amb multimèdia, sala de conferències i espais per a petites i mitjanes empreses. El projecte també preveu que els professionals liberals i les empreses puguin compartir alguns espais de treball i fomentar, així, la col·laboració, el treball multidisciplinari i el co-working. A més, el Campus Motor acollirà laboratoris industrials i espais d’innovació.
Juntament amb el circuit de velocitat Parcmotor i el polígon industrial de Castellolí, el Campus Motor està cridat a revitalitzar l’economia de la comarca i contribuir a generar noves oportunitats en el territori.
”Juntament amb el circuit de velocitat Parcmotor i el polígon industrial de Castellolí, el Campus Motor està cridat a revitalitzar l’economia de la comarca i contribuir a generar noves... Llegir més oportunitats en el territori.”
Veurem si el món del motor té orelles per escoltar aquesta crida i necessita fa ús d’aquests instal·lacions que els paguem entre tots. Amb les retallades que patim per tots costats cal que els que decideixen jugar-se els nostres quartos assumeixin responsabilitats. No ens podem permetre ni frivolitats ni irresponsabilitats.
Ens tornaran aquests calers (o almenys un % d’aquests) si l’inversió resulta una aixecada de camisa i l’eco resona dins les naus que volen fer?. No podem acceptar seguir amb la tònica de que el polític de torn decideix tranquilament inversions amb diner públic dins d’un despatx que després resulten absurdes, com ara aeroports desèrtics o polígons buits, i després segueix tant campant com si res.
david
7 de febrer 2012.14:26h
de moment el poligon ja fa anys que esta fet i encara no hi ha cap nau, i del parcmotor val més no parla-ne perque fa vergonya en molts expectes.