TORNAR
PUBLICITAT

El Parcmotor, l'energia eòlica, les cases rurals i els outlets, potencials turístics

Lleonart: 'Cal coordinar tots els actius perquè l'Anoia sigui més turística'

economia
Dijous, 2 juliol 2009. 16:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L'Anoia és una comarca sense tradició turística, però els darrers anys s'ha anat incentivant aquest sector que ara com ara es centra bàsicament en hoteleria i restauració, que només representa un 5% del PIB. L'estudi, encarregat per la Cambra de Comerç, posa de manifest que la comarca té possibilitats, a través de projectes com el Parcmotor, els outlets o l'energia eòlica, però hi ha massa dispersió dels esforços.

Josep Vallès, de Cambra de omerç d'Igualada acompanyat del responsable de l'estudi, Pere Lleonard

L'energia eòlica es veu com un potencial turístic - foto: ACN

Els principals punts en contra que té la comarca, segons es desprèn d'aquest estudi, és la poca tradició turística, la manca d'un producte turístic clar, la poca imatge de comarca turística que es dona i la dispersió de les iniciatives.

Per contra, Pere Lleonart, economista responsable de l'estudi, ha assenyalat que hi ha elements molt positius però que s'han de saber coordinar i potenciar, com l'oferta de turisme cultural, l'extensió de territori, poc ocupat, nous projectes com el Parcmotor o els outlets, el turisme esportiu, les fires, el creixement del turisme rural... En aquest sentit Lleonart ha assenyalat que tot i que ha estat l'Alta Anoia la zona que ha ft una aposta més ferma pel sector turístic, cosa que es veu amb els allotjaments rurals i el tema del cigronet, tota la comarca té possibilitats.

Ens trobem en un canvi, ja que l'Anoia havia tingut una estructura hotelera important, vinculada a la NII, un pes que ha anat decaient amb el temps per la importància de l'autovia. En aquest sentit l'estudi mostra com els darrers anys l'oferta hotelera no ha canviat gaire, mantenint les mateixes places.

Aquest estudi, a banda de localitzar que el principal problema del turisme a l'Anoia és la dispersió d'iniciatives, fa un repàs de la situació econòmica i empresarial de la comarca, del que en destaca l'existència d'un centenar d'empreses de més de 30 treballadors. D'aquestes, tot i que unes 10 estan patini moments molt crítics, 42 estan estables, 40 més ben consolidades i, malgrat la crisi i l'important índex d'atur, 8 empreses 'van a tota marxa, quatre d'elles són del sector tèxtil'.


1 Comentaris

j

josep

igualada

3 de juliol 2009.12:37h

Respondre

M’ha agradat la visió de l’economista del que no està urbanitzat:

molta extensió de territori i territori poc ocupat.

Amb aquest anàlisi tècnic tant profund i especialitzat no us... Llegir més estranyi que després els alcaldes i polítics de la Generalitat no sàpiguen veure que d’aquest territori se n’extreu el menjar, que aquest territori és el que ens dóna un plus de qualitat de vida, que aquest territori és la casa i lloc de treball d’una gent que fa anys que suen per mantenir-lo, amb una identitat i una manera de viure rica, que aquest territori és el que sosté la biodiversitat requerida per l’equilibri natural, que configura el nostre paisatge, etc.

Als economistes els necessitem, però no hem d’oblidar que veuen el món per un forat interessat i només descriuen part de la realitat (i sovint només de manera més o menys aproximada com els homes del temps)

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.