//Plugins sense CDN ?>
En els darrers anys algunes grans cadenes s’han implantat a la capital anoienca. Amb un retard evident respecte altres capitals de comarca, marques comercials com Mango, Pull and Bear, Springfield, Natura, Imaginarium, Mc Donald’s... han obert els seus centres a la ciutat amb diferents modalitats –botigues pròpies o franquícies-. La darrera gran cadena que aterrarà a Igualada és Mercadona, tal com alguns dels seus responsables i l’Ajuntament d’Igualada van anunciar a finals de gener.
Aquest anunci va ser rebut de diferents maneres pels diversos agents de la ciutat. El Mercat de la Masuca i Igualda – Comerç creuen que es necessita un esforç d’adaptació per seguir sent competitius.
Un producte diferent
M. Àngels Solé, presidenta de l’Associació de botiguers del Mercat de la Masuca, afirma que ‘que obrin un Mercadona no agrada a ningú’ però no es mostra excessivament preocupada: ‘Ja n’hi ha dos més a la comarca i ara mateix els supermercats es fan més mal entre ells que a nosaltres’. Segons la presidenta va ser fa entre 12 i 14 anys quan la implantació de les primeres grans cadenes va començar a fer mal als paradistes però ara està convençuda que els clients que acudeixen al marcat ho fan amb unes pretensions diferents d’aquells que van a les grans cadenes.
Atenció especialitzada
Solé afirma que una de les coses que els clients valora dels supermercats és la rapidesa però hi dóna una resposta: ‘Nosaltres també podem oferir-la, actualment a moltes botigues ja es pot fer la comanda per Internet o per telèfon, i quan són aquí, els clients poden emportar-se el producte molt ràpid’.
Per la seva banda, Jordi Vila, responsable d’una peixateria del mercat està convençut que el tracte personalitzat és un dels valors que pot donar el petit comerç.
Infraestructures adequades
Tot i així, Vila reclama a l’Ajuntament d’Igualada més atenció al mercat: ‘l’Ajuntament no ha invertit prou al mercat i això fa que no estiguem preparats per competir, no tenim una oferta àmplia d’aparcaments gratuïts, falten carros...’
Adaptar-se o morir
Jordi Martínez, president d’Igualada Comerç, està convençut que l’ampliació de l’oferta comercial és bona i que acaba beneficiant al consumidor final. Tot i així apunta que actualment hi ha més oferta que demanda i que això duu a un cert ‘canibalisme’ entre comerciants.
Pel que fa a l’arribada del Mercadona, Martíenz apunta que els comerços d’alimentació tenen encara un marge de temps per adaptar-se a l’arribada d’una nova gran superfície: ‘Això és el lliure mercat i tothom s’ha d’adaptar a les regles del joc’.
Obrir-se al món
Àngels Chacón, regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada va assegurar durant l’acte de presentació que apostar per una cadena com Mercadona significava ‘obrir-se comercialment’ i apunta que funcionarà com a motor per atreure noves empreses al territori.
...això no és invertir en el que jo dic ”economìa productiva”...és crear llocs de treball en Mercadona i per contra es perdran en altres grans superfícies que hauran de reduir o tancar....hi... Llegir més ha la gent que hi ha a Igualada i per menjar compren en una o un altre comerç, no compren en els dos...per contra si anés una empresa productiva crearia llocs de treball perquè la seva missió és vendre a la resta de europa o estat espanyol.. .una altra cosa alguna empresa o comerç que tènia intenció de situar-se al costat de Mercadona Montbui, l’hi pensarà ara dues vegades i tal vegada esperi a situar-se al costat de Mercadona Igualada....jo ho veig així...
M agradan les dites i una diu, si no pots amb l enemic posat els seu costat aprofitant les seves febleses i les seves avantages.
Aixi ho en fet Manresa, Vich com axemple de ciutats mes properes I... Llegir més aixi estan mes que be.
Home, potser seria hora que els comerciants del Mercat ens expliquin el projecte que ja els va oferir Mercadona fa uns anys, i era el mateix projecte que Mercadona va realitzar a Abrera, en el mateix... Llegir més edifici situar-hi el Mercadona i el Mercat. Pel que sembla es va dir un NO a aquest projecte, un projecte que segurament hagués renovat de dalt a baix l’edifici del mercat i potser hagués evitat el Mercadona de Vilanova i el de Montbui.
Tard o d’hora aquesta empresa ha acabat per aterrar a Igualada.
El que toca ara és potenciar el nostre producte, però tampoc hem d’esperar a que ens ho facin.
Si ja tenim un mercadona a Vilanova i un altre a Santa Margarida, realment no sé si feia falta tenir-ne un altre a Igualada. Estic d’acord en que servirà com a motor per atraure noves empreses, i... Llegir més si dóna feina a gent igualadina doncs millor. D’altra banda sap greu pels petits comerciants però si aprofiten per pujar al tren i renovar-se, apostar per millorar... Jo prefereixo comprar la carn, el peix o el pa a algú de confiança! Algú que t’aconsella com normalment fan els petits comerciants.
ferriol
montbui
3 de febrer 2012.16:12h
Falten certs detalls per explicar però, de veritat calen 3 mercadones en tant poc terreny de distància dins d’una mateixa comerca?
Trobo que als polítics els manquen idees i plans de futur per... Llegir més la comarca i no se n’han sabut sortir.La comarca i els seus comerços necessiten de debó un projecte que sigui capaç d’atreure gent a la ciutat. Sino, el que fem és anar creant més comerços, la gent es gasta el mateix i per tant els ingressos entre els diferents comerços es distribueix i els llocs de treball que ara es creen, aviat es destruiran d’un costat o un altre. El que queda clar és que la gent no gastarà més perquè hi hagi un altre mercadona. Simplement gastarà una part del pressupost aquí i una altra per allà.