//Plugins sense CDN ?>
El secretari d'infraestructures de la Generalitat, Ricard Font, ha assegurat durant la inauguració de l'Aerosport 2015 que el pla director de l'aeròdrom Igualada - Òdena estarà aprovat a la tardor. Font aposta per l'aviació general, ja que creu que és on hi pot haver nínxol de negoci, i per a la indústria aeronàutica, i reitera que la nova regulació de l'equipament ha d'estar a disposició de les inversions que puguin venir.
Hi ha hagut inversors que s'han interessat per ubicar-se a l'aeròdrom, però finalment no s'han materialitzat. Així ho ha explicat el secretari general d'Infrasestructures, Ricard Font, després de la inauguració de l'Aerosport 2015. Font ha explicat que el nou pla director de l'equipament (l'actual venç aquest any) ha de donar seguretat jurídica i definir les directrius de l'aeròdrom, i per això és important que els ajuntaments acabin de concretar prioritats. El pla ha de quedar aprovat abans de la tardor, ha assegurat el secretari general, i ha demanat als ajuntaments que posin instruments perquè sigui reeixït. "Les empreses han de saber què es trobaran aquí. El repte és tenir idees clares i el pla ha d'estar a disposició de les inversions que puguin venir, els hem de donar seguretat".
Infraestructures al servei de la demanda
"En el món aeroportuari s'ha demostrat que les inversions públiques fetes en funció de la demanda han estat un èxit", ha dit el secretari, "quan s'ha generat oferta artifiical ha estat un fracàs. L'aeroport de Barcelona en aquests moments té beneficis importants, i això justifica la inversió a la T1; quan hem fet altres aventures que han tingut més a veure amb l'oferta i la il·lusió de fer coses, ha costat molt que tinguin un retorn. Aquí hem d'intentar no cometre els mateixos errors; es farà allò que digui la demanda, si hi ha una empresa que vol invertir-hi, s'ha de fer possible". I Font ha posat com a exemple tres sectors estratègics: l'aviació en general, on veu un nínxol de mercat important perquè a Catalunya encara no s'ha explotat, la indústria aeronàutica i altres inversions com la implantació de taxis aeronàutics o altres activitats. De fet, ha assegurat que el país està vivint una "primavera aeronàutica", després de la posada en marxa de l'aeroport de la Seu d'Urgell, el creixement de l'aeroport d'Alguaire i les noves oportunitats a Reus i Girona. També ha posat en valor la taula estratègica que durant els últims anys ha permès treballar sobre el futur de l'equipament.
Prioritat municipal
Els representants municipals d'Òdena i d'Igualada han asseguretat que el pla director és una prioritat. La regidora en funcions de promoció econòmica d'Igualada, Àngels Chacón, ha afegit que l'eina "ha de tallar les limitiacions per les inversions". Per la seva banda, el fins ara alcalde d'Òdena Pep Solé, que ha reivindicat la ubicació odenenca de l'aeròdrom, s'ha complagut que la taula hagi avançat "sí, massa lentament, però ha avançat", i ha afegit que el nou pla director ha de resoldre, per exemple, "que no hi hagi un surtidor de gasolina per utilitzar". Solé, que aposta per un aeròdrom esportiu, ha assumit que el govern que tindrà a partir d'ara Òdena té unes prioritats d'aeròdrom diferents.