TORNAR
PUBLICITAT

La primera edició del Rec.0 supera totes les expectatives

La iniciativa atreu centenars de visitants a Igualada

economia
Diumenge, 29 novembre 2009. 23:15. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
La primera edició del Rec.0 no només ha finalitzat amb un gran èxit de públic, sinó que ha superat totes les expectatives que els organitzadors hi havien posat. La presència de diverses marques de moda en un barri del rec ple de vida ha aconseguit atraure molts visitants de fora d'Igualada, que en molts casos també han aprofitat per passar el dia a la capital de l'Anoia; un fet que altres outlets, comerços, bars i restaurants del centre han notat positivament. L'èxit d'aquesta fórmula per combatre la crisi econòmica i d'autoestima del barri del rec i d'Igualada ha ratificat la intenció dels organitzadors per repetir una nova edició del Rec.0, el maig de l'any vinent. Podeu veure la fotogaleria,  consultar el Facebook i el Twitter.

La lectura de poemes, un dels actes paral·lels del Rec.0

Un formigueig de gent recorria la línia groga del carrer del Rec

Les cues han estat una constant aquest dissabte

Ahir dissabte l'afluència de públic al Rec.0 encara va ser més gran que el divendres, dia de l'estrena, i les cues van proliferar intermitentment des de primeres hores del matí. Petites riuades de gent seguien la línia groga del carrer del Rec, voltant entre les diverses fàbriques i adoberies convertides durant dos dies en botigues de moda. Tot un món de contrastos: edificis del segle XVIII acollint roba del s.XXI, i un barri sovint oblidat ple d'igualadins i visitants recorrent-ne tots els seus racons.

Cristina Domènech, una de les organitzadores d'aquesta iniciativa mostrava la seva satisfacció general, perquè 's'han superat totes les expectatives' en la primera edició. Encara sense xifres oficials de visitants ni de volum de compres, aquesta jove destacava que tan l'afluència de públic com de vendes ha estat molt notable, així que la intenció és organitzar la segona edició el maig de l'any que ve.

I la crisi?

La Rosa, encarregada d'un dels expositors del Rec.0, la botiga Textures, afirmava que 'des del minut zero, divendres al matí, l’afluència de visitants ha estat molt important, així que nosaltres estem molt contents, perquè no esperàvem tanta gent'. Una satisfacció compartida per totes les marques presents al rec. Per exemple, la marca de calçat Vialis ha vengut 1.300 parells de sabates en només dos dies.

‘La gent pregunta el preu per comparar-los amb els d’abans' responia la Rosa, 'però un cop veuen que aquests estan bé, no dubten a triar més en funció del gust que no pas d’agafar les peces més barates’.

Un incentiu per al turisme i el comerç local

En Pere i la Rosa han vingut de Barcelona, després de conèixer el Rec.0 a través d’uns amics de l’Anoia: ‘Molt bé, trobo que té molta gràcia... i fa molt poc que hem arribat però ja ens hem firat força!’En el cas del Juan i l’Anna va ser la notícia d’un conegut diari català el que ha fet que vinguessin de Manresa: ‘És una mica pesat perquè hi ha molta gent i moltes cues... Tot i que alguna botiga no és barata, els preus estan rebaixats i paga la pena’. I un correu electrònic va ser el culpable que dues joves de Capellades, la Gemma i la Maria, visitin el rec: ‘Està força ben muntat i molta gent, que suposo que era inevitable...’

Són alguns exemples del perfil de visitants al Rec.0, perquè més de la meitat de gent ha vingut de fora d’Igualada. Moltes persones reconeixien no haver visitat mai la capital de l'Anoia o haver-ho fet de passada, sovint sense conèixer el patrimoni adober.

Cristina Domènech també destaca que atraure gent de fora és un dels seus objectius que també s'ha complert: 'Si portàvem gent al rec se’n beneficiaria tothom'. Així, la portaveu explica que des del punt d’informació han repartit mapes de les botigues de fàbrica d’Igualada 'per no concentrar exclusivament el públic al rec, sinó també perquè aquest s'acostés fins al centre i se'n pogués beneficiar tota la ciutat'.

I la majoria de botigues consultades per aquest diari semblen donar-li la raó. És el cas de Punto Blanco: ‘Hem notat un increment de gent, afegida a la molta que ja ve els dissabtes. Algunes persones venien del Rec.0, i les que no els hi hem recomanat una visita’, comenta Fina Hernàndez, responsable de la botiga, que destaca l'encert de la iniciativa.

I Núria Pallarès, de l'outlet Lula, sembla no tenir paraules d'agraïment: 'Em sento molt contenta com a igualadina i com a propietària d'una botiga, perquè nosaltres hem doblat la facturació'. Pallarès diu que han intentant aprofitar des del principi la sinergia del Rec.0, i que aquests dos dies li han salvat un novembre molt dolent a causa del clima i la crisi.

Més enllà del sector tèxtil, molts restaurants, cafeteries i comerços propers al rec també han notat en diferent mesura un augment de clients.


12 Comentaris

E

Eduard

Igualada

2 de desembre 2009.22:31h

Respondre

Ramon, que el polígon fa pena? No home no, que els amics de l’ajuntament ens hi van instal·lar un carril bici ”pijo-progre-xupi-guai” que passa per davant de més de 30 entrades/sortides de... Llegir més camions: això sí que és tota una aventura, és com practicar esport de risc de manera gratuïta, que més volem.

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

2 de desembre 2009.20:42h

Respondre

Ramon,
Realment m’has sorprès, no em pensava ser tant important com per ser el culpable de que I’Anoia vagi tan malament, clar que amb una ment tan il·luminada com la teva, que necessita de les... Llegir més meves paraules per entendre la comarca, es pot esperar de tot. Apa “economisto”, ara que ja saps el que no es correcte, dona algunes idees brillants (mes aviat miraculoses), perquè Igualada no sigui una ciutat dormitori, perquè no tanquin les empreses, sobre els moviments correctes dels diners, de com s’ha d’estimular a algú perquè posi noves empreses, perquè el polígon no faci pena, perquè l’Anoia no sigui la comarca a més aturats, etc.
Jo encara treballo per empreses del sector secundari a Igualada, que sobreviuen la mar de bé, de moment sense ajudes, perquè mes aviat els volen fora d’Igualada que a dins, no estic al atur, soc el meu propi jefe i no em va gens malament, per tant no cal que generalitzis tant, que hi ha gent que s’espavila amb els seus i no espera que els demés li diguin el que ha de fer.
Que la situació es dura, si i tant! Però si tu creus que no som nosaltres mateixos, els que hem de solucionar els propis problemes, anem apanyats. I si arribes a pensar que els que han d’arreglar la situació són els polítics, apaga i anem-nos. Per tant comença a remar, que segur que no ho farà ningú per tu.

M

Marc

igd

2 de desembre 2009.19:57h

Respondre

Ramon, vec que almenys penses una mica i no ets tan il·lús com l’Aymamí i la resta d’ ”entesos” que ens governen, els quals volen una ciutat de serveis i creuen que, només amb aquests,... Llegir més sortirem del pou.

R

Ramòn

Igualada

2 de desembre 2009.17:37h

Respondre

Josep M,

Doncs la tava constatació em continua sense convèncer...(a mi ), en cambi ara ja et puc entendre a tu, i entendre perque l’anoia es la comarca amb mes aturats...aquest no es el moviment... Llegir més de diners correcte!!!que Igualada no pot ser ciutat dormitori!!!que no pot ser que tanquin totes les empreses i no s’estigui estimulan res per crear noves empreses de cap tipus de sector!!!que Igualada no té tipus de sector que ara funcioni!!!que el poligon fá pena!!!...ah hi ho sento pero per mi pop no es un animal de companyia...PAQUET.

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

2 de desembre 2009.17:01h

Respondre

Ramón, Jo no vull fer creure res a ningú, ja som tots prou grandets com per tenir el nostre propi criteri. Només expressava els comentaris llegits sobre la botiga del Punto Blanco, una botiguera... Llegir més anònima, una tenda de juguetes que conec i molta de la gent de la restauració d’Igualada, que no estaven al Rec.0 i en canvi se’n van beneficiar notablement. No es una simplement una apreciació, sinó una constatació.
En quant a lo altre, com que jugues amb avantatge, accepto pop com animal de companyia.

R

Ramòn

Igualada

2 de desembre 2009.16:31h

Respondre

Correcte Eric...va Josep M.!!!!no vulguis utilitzar aquesta explicació de fer ”correr” diners no me la crec!!!ni jo ni molta gent, i punt.Els diners s´han d’inyectar directament, no vulguis... Llegir més donar tantes voltes que es perden...i tranquil per el comentari de PAQUET no li donis tantes voltes també, ja saps perqé va....PAQUET.

e

eRIC

Igualada

1 de desembre 2009.18:20h

Respondre

”Solucions dirigides a gent amb un cert poder adquisitiu”. O sigui Ramon que també es deus referir a la mateixa gent que pot pagar més de 600 euros a l’any per poder nedar a Igualada (a... Llegir més Infinit, ja que a les Comes, amb un sol carril, no s’hi cap).

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

1 de desembre 2009.18:15h

Respondre

Ramón,
Només una pregunta: Un botiguer Igualadí, vengui el que vengui i tingui la clientela que tingui, i la gent d’Igualada o de fora, que te un cert poder adquisitiu i ve a Igualada, compra a... Llegir més Igualada i menja a Igualada, on es gasta els seus diners? Els envia a Xina o potser se’ls gasta a Igualada. Lo de PAQUET!, suposo que es un apel·latiu afectuós, però per si no fos el cas i com que avui dia no et pots fiar de ningú, te’l torno sense obrir.

R

Ramòn

Igualada

1 de desembre 2009.16:48h

Respondre

Josep M, no se si necessitem aquestes botigues de XINESOS, però que sapigues que aquesta roba el 95% està feta per ells a uns costos verdaderament baixos, cosa que no es reflexa al preus... Llegir més finals...així que mes enllà de buscar aquest tipus de solucions dirigides a gent amb un cert poder adquisitiu, hauriem de mirar mes cap al fons de l’armari! PAQUET!!!

J

Josep M. Torras Payerol

igualada

30 de novembre 2009.18:10h

Respondre

Tot el meu recolzament, per una iniciativa privada que ha resultat quelcom molt exitós i que
ha superat totes les expectatives.
Pregunta: De veritat que necessitem 300 botigues (de Xinesos... Llegir més evidentment) en un WTC o en un Outlet?
Gent que es juga els seus i te molta imaginació, han demostrat per activa i per passiva, que quan si posa professionalitat, imaginació i intel·ligència, les coses funcionen.
He llegit que aquesta experiència, es repetira el mes de maig.... No es podria fer mensualment i d’una manera rotativa en els mateixos o més locals del rec?
Igualada sencera ho ha notat, comerços aliens als del rec, restauració, etc.
Aquesta aigua de maig, no la podríem tenir tot l’any? Porfa....
Gracies a tots els organitzadors, aquesta es l’Igualada que m’agrada.
Amunt i crits.
PD: Adjunto un vídeo amb la meva petita aportació.
http://www.youtube.com/watch?v=a8cBLxkvEAM

S

Sílvia

Igualada

30 de novembre 2009.10:48h

Respondre

Només dir MOLTES FELICITATS per la gent que ho ha creat i ho ha organitzat.
Aquest divendres i dissabte em sentia orgullosa de ser igualadina!
Trencar les inèrcies passades i crear-ne de... Llegir més noves!
Endavant!

J

Jordi

29 de novembre 2009.00:08h

Respondre

Enhorabona per tota la gent que hi hagut darrere organitzant i creient en el projecte estimant-se la seva ciutat, el Rec i la moda!!!

S’ha produït un fet històric: ”hi hagut gent comprant a... Llegir més Igualada a les 4 de la tarda”. Increïble, feia molt de goig!!!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.