TORNAR

Punto Blanco entra al mercat txec, rus i anglès

De moment no es crearan nous llocs de treball

economia
Dimarts, 24 abril 2012. 14:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L’empresa igualadina Punto Blanco s’expandeix internacionalment i els seus mitjons i la seva línia de roba interior es vendran a Rússia, el Regne Unit i la República Txeca. Tot i l'augment de la producció que suposen aquests nous mercats, l'empresa de moment no crearà nous llocs de treball.

Fàbrica Punto Blanco a Igualada

Comprar mitjons o roba interior de la marca Punto Blanco a Rússia i el Regne Unit ja és una realitat, després que l’empresa igualadina ha firmat un acord amb distribuïdores d’aquests països. Però l’ampliació del mercat no es queda aquí ja que aquesta setmana tancaran un nou acord amb Txèquia.

El director general de Punto Blanco, Josep Ignasi Reixach, explica que aquestes fites ‘són el resultat d’un llarg procés d’internacionalització que ja vam començar a l’any 1956’. Són mercats ‘molt potents on encara no hi teníem presència’, tot i que durant un temps ‘sí que vam tenir una distribuïdora al Regne Unit, però l’acord finalment es va trencar’.

L’entrada aquests nous mercats i l’augment de producció que això significa ‘de moment no comportarà crear nous llocs de treball’, afirma Reixach, 'encara que potser en un futur sí'.

Aquests tres països es sumen als 35 on Punto Blanco ja exporta els seus productes i pels propers anys s’espera ‘poder conquistar nous mercats emergents com Xina o Brasil’. El volum d’exportació que fa Punto Blanco representa ‘entre un 10 i un 15% de la facturació total’, que és ‘de 22 milions d’euros aproximadament’. El director general manifesta que ‘tot el que exportem està assegurat, cosa que aporta tranquil·litat’, però també frena el ritme de creixement, perquè a vegades les companyies asseguradores no cobreixen el client.

Segons Josep Ignasi Reixach ‘el futur està en l’exportació’ ja que en aquests moments ‘Espanya no passa per una bona situació econòmica’.

L’entrada a nous mercats, com el rus, l’anglès o el txec, es fa ‘a través de distribuïdores i venent a clients multimarca’, és a dir, a grans magatzems on un dels espais es dedica a una marca, en aquest cas Punto Blanco. Precisament, a través de les botigues multimarca s’està estudiant ‘entrar al mercat de Qatar i Dubai’.

Pel que fa a botigues pròpies, Punto Blanco en té 15 de repartides per tot l’Estat i una a Lisboa. En un futur no es descarta ‘obrir-ne de noves a l’exterior’.

Producció

Indústries Valls, nom de l’empresa, va néixer el 1948 com a fàbrica de mitjons amb la marca Punto Blanco. Amb els anys han incorporat roba interior tant per a homes com per dona, pijames i banyadors.

Segons el director general de l’empresa, ‘el 90% de la producció de mitjons es fa a Igualada, i la resta queda repartida en diferents països del món com Portugal, el Marroc o Tunísia.

La fàbrica i oficines estan ubicades a Igualada i l’àrea logística i de magatzem al terme municipal d’Òdena.


1 Comentaris

C

Cristina

24 d'abril 2012.17:57h

Respondre

Perfecte que aquesta empresa igualadina s’expandeixi a nivell internacional. Però si no crea llocs de treball, almenys que no vagi jubilant a personal abans d’hora

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.