//Plugins sense CDN ?>
Els organitzadors del Rec.0 han confirmat avui el que ja s'havia avançat des de l'Ajuntament d'Igualada: la voluntat d'estendre la nova edició del certamen a tota la ciutat. En la presentació del REC.08 que es farà a Igualada del 6 al 9 de novembre els organitzadors han convidat els comerços i establiments gastronòmics del centre d’Igualada a formar-ne part, i han presentat un nou itinerari anomenat OFF REC que connectarà amb el barri del Rec amb l’objectiu integrar l’activitat comercial del centre de la ciutat a l’esdeveniment.
Aquest nou circuit serà promocionat a través dels mitjans habituals de Rec.0. Segons l'organització podran integrar-se al circuit OFF REC tots aquells comerços i restaurants del centre de la ciutat que vulguin, i la seva participació serà totalment gratuïta. També han avançat que a partir del 23 de setembre es donaran a conèixer els detalls d’aquest nou projecte.
Igualada Comerç no descarta emprendre accions legals
En un comunicat, l'associació Igualada Comerç ha assegurat que "l’activitat comercial del RecStores perjudica greument al comerç de la ciutat i en aquesta situació no hi ha cap sinergia que sigui beneficiosa per Recstores ni pel comerç local i en conseqüència per la ciutat d’Igualada". Segons l'entitat "el Rec fa una activitat de Rebaixes en època de temporada, per tant és una competència deslleial als botiguers de la ciutat."
En aquest sentit avancen que "davant el menysteniment del govern local envers el seu comerç, s’iniciaran accions informatives a tots els comerços d’Igualada i als dels pobles de la rodalia, per tal de trobar sinergies conjuntes i fer front a la competència deslleial de l’empresa RecStores fa amb el consentiment del Ajuntament d’Igualada." i que, entre d'altres mesures "s’estudiarà la possibilitat d’emprendre accions legals en defensa del comerç."
En aquest comunicat, molt crític amb el govern municipal, asseguren: "l’Ajuntament d’Igualada és l’únic de tot Catalunya que no presumeix del seu comerç, hem estat tractats de “carques” i retrògrades i creiem que el comerç igualadí no s'ho mereix". Tot i així, també afegeixen que "es vol deixar constància de la disponibilitat d’Igualada Comerç a col·laborar proposar i participar, dins de les seves possibilitats, de totes les accions positives en benefici de la ciutat."
Un experiment consolidat
La novena edició del Rec.0 portarà al barri de les adoberies 30 pop-up stores de marques de primer nivell i dissenyadors emergents. A més de la venda, s’organitzarà una agenda amb un seguit activitats culturals, les accions puntuals de les marques i les zones de restauració i oci que vincularan l’esdeveniment amb l’art i el patrimoni. Des de l'organització han anunciat que en aquesta edició d'hivern s'hi incorporaran noves marques i nous espais.
Ostres, estic fascinat!!! Acabo de llegir que les botigues d’electrodomèstics d’Igualada els perjudica el REC.
Algú ha vist al REC vendre televisors, neveres, combis, rentaplats, rentadores,... Llegir més etc etc etc????????????????????????????
Jo encara no ho he vist i per tant la meva pregunta és, que vinguin mil·lers de persones a comprar roba i complements de roba afecta a la venta d’electrodomèstics???????
A mi sempre m’han ensenyat que no es poden barrejar pomes i peres, i ho sento molt però el senyor que ha fet aquest comentari s’ha cobert de glòria.
Mireu, sincerament, no ens en sortirem, Igualada és Igualada, una ciutat on uns lluiten per obrir Igualada a l’exterior i els altres ja ho esperen per a fotre-hi pedres.
S’ha ofert la possibilitat de fer-hi cabre a tothom, però sembla ser que uns no volen que pel centre d’Igualada hi passin milers de persones vingudes d’arreu a comprar i passar el dia. No, és preferible que els del REC no es moguin d’allà, que així tenen l’excusa perfecte per dir que al centre no hi ha hagut cap visitant del REC.
Laia un profeta fa profecies no alliçona i un que alliçona no es profeta.
Jo simplement faig servir el sentit comú per argumentar i com que l’edat ajuda se més per vell, que per savi.
Pots... Llegir més entendre que en resum només vull dir que cadascú faci la seva i que el temps posa a tothom en el seu lloc. Jo tinc una ment optimitzadora i constructiva i em preocupa la gent que sols fa servir elements negatius i vol perjudicar els altres que ho fan millor que ells o tenen mes bones idees. Pel demés el meu lema es viu i deixa viure i pels que es veu en hi han que pensen que altres han de morir per viure ells.
Si realment tens algun argument que sigui constructiu te’l acceptaré amb molt de gust, sinó jo soc un espectador que opino i cadascú es lliure de fer el que vulgui o el que cregui, per això tots som responsables dels nostres actes.
Si només em critiques per que no t’agrada el que dic, ho tens molt fàcil, no em facis cas, es la teva elecció. Això si sem critiques fes’ho amb arguments fefaents.
Cuidat.
La meva opi:
Igualada Comerç, Ajuntament i Recstores fan un còctel impossible. Hi ha un element insoluble!
http://aqualata.wordpress.com/2013/09/15/igualada-comerc-ajuntament-i-recstores-fan-un-coctel-impossible-hi-ha-un-element-insoluble/
Rosa, se me olvidaba:
En la ley de comercio se especifica que está PROHIBIDA LA VENTA DE STOCKS O PRENDAS DE OUTLET EN LOCALES NO PERMANENTES (no abierto todo el año) YA QUE SE CONSIDERA VENTA... Llegir més DESLEAL.
Por tanto no compares el rec con la Roca e internet, ya que estos son locales permanentes.
Pero bueno, parece ser que su ilustrísima sabe manejar esto, no os preocupéis. Tenéis suerte. Está la frase ”venta efímera” para disimularlo.
Montserrat, muy insistente con el tren,...seguramente fue una panda de butiflers de la ciudad los que lo prohibieron. Sigo pensando que algún día me pondré a investigar en la excelentísima... Llegir més biblioteca pública de igualada que pasó. Quién sería? Igual me sorprendería.
Montserrat. Has preguntado a los de electrodomésticos o gafas si les perjudica el rec? Te invito a que lo hagas, yo si que lo he hecho y te puedo asegurar que les perjudica. Sigues comentando sin saber.
En cuanto a la Roca e internet son outlets permanentes. Ningún problema, libre mercado. Además la roca está fuera de la zona e internet tiene sus desventajas.
Joan, tienes negocio o eres un ”sabio”? Un 100% de las marcas obligan a poner el PVP y no un 20% como dices tú. La razón es muy simple: si un comerciante en una ciudad pone un precio de un artículo y otro comerciante de otra ciudad pone otro precio más barato del mismo artículo, puede llegar a desprestigiar ese artículo. Por tanto las marcas se encargan de controlar eso. Todos los comerciantes deben poner el mismo PVP. Se puede promocionar,...un artículo en concreto unos días, pero se debe pedir permiso a la marca. Bien Joan,...espero que lo hayas entendido porque me da la sensación que lo del 20% te los has sacado de alguna fantasía tuya.
Por último, Josep Mª,...me alegro ver que sigues comentando. Que sí, que tienes razón,...que el rec es muy bonito y que trae mucha gente. Nunca he dicho lo contrario. Sólo se pide al ayuntamiento que de los permisos en época de rebajas por tal de causar un mal menor a la mayor parte de los comercios de Igualada. Que sí,...que alguna panadería y restaurante les va muy bien, estoy de acuerdo, pero que el resto del año viven de los comercios de la ciudad,...que sí que es una empresa privada y que pueden hacer lo que quieran,...pero el ayuntamiento tiene que velar por los intereses de un gremio y no de seis personas y sus amigotes beneficiados,...que sí Josep Mª, que cuando el rec se aplace los comerciantes buscaran sinergias con los organizadores,...no te preocupes. Desde luego gurú para nada, pero sentido común,...Al menos no me inventó las cosas o las maquillo para ayudar a mis amigotes
Josep Mª ja se’l trobava a faltar. Seria de justos reconèixer que vostè és el principal profeta que alliçona tothom.
I seria just reconèixer que l’Ajuntament s’ha equivocat, perquè entre... Llegir més acabar-ho i prohibir-ho i deu haver un entremig, perquè entre tenir molts contents a uns i molt enfadats als altre també. Perquè entre el model de sempre i els nous i ha espai per tothom.
S’ha actuat amb poca experiència i vostè per molt apressi que els hi tingui hauria de ser capaç de reconeixe-ho. I seria ètic de fer-ho, perquè aquesta ciutat s’hi juga el futur i els llocs de treball.
Com igualadina m’ofèn que ofenguin els comerciants, com m’ofèn que ofenguin que es diuen que aquí no es fa res, com m’ofenen els que no troben mai res ben fet o a la seva mida, perquè quan es fa perquè si, sense empatia, s’actua amb sectarisme.
Pedro, per al•lusions, et diré que no entenc el teu comentari despectiu...ni m’espero “un mesecito”, ni soc cap tipus de clienta amb un clixé que compra a final de temporada...sincerament ,... Llegir més compro el que m’agrada, independentment del lloc i el mes de l’any. He comprat a Igualada comerç i ho seguiré fent si trobo un producte que m’agrada i per suposat també he comprat al Rec.
No entenc que interpretes del meu cometari però crec que no tens clar res. T’aclariré una miqueta més, tot i que estava molt clar des del començament. El que vull dir, es que SI PARLES de taaaanta competència deslleial per part del Rec, has d’entendre que ho serien tant o més (donat que son permanents i no puntuals com el Rec) la Roca, com Internet, perquè tooooots els Igualadins i tenen el mateix accés. No tot comença i acaba amb l’UBIC.
Apa, doncs! Salut i sort!
Arnau, Amb tots els respectes l’Ajuntament d’Igualada no te botiga, ni es responsable de la política de vendes dels botiguers Igualadins, ni de l èxit d’alguns, ni del èxit de la venda de... Llegir més les botigues siguin associades a Igualada Comerç i si m’apures tampoc es el culpable de la crisi com no ho es del èxit del Recstores.
Per tant que cadascú “es llepi la seva”. Es del gènere pot intel·ligent fer culpable a l’Ajuntament de una fórmula comercial que te èxit i que no ens agrada per pura enveja.
Evidentment les botigues d’Igualada no venen productes Igualadins en la seva immensa majoria, excepte els outlets de fàbrica que suposo tampoc et deuen agradar i si m’apures tampoc són productes Catalans en la seva majoria. Els comerciants són com els de qualsevol altre en qualsevol lloc – tampoc són tots Igualadins - i tots es tenen que espavilar per si mateixos i convindràs a mi que els compradors Igualadins són suficientment intel·ligents, per prendre les seves pròpies decisions de compra sense que ningú els tutor-hi, altri significaria que són estúpids, que no es el cas o tu creus que si que els hem de tutorar perquè comprin segons que, a segons qui, o segons on. El màrqueting se’l fa cadascú i el client tria, no se’l obliga!
A mes el gremis de restauració, fleques i altres botigues que es beneficien del Recstore són igual d’Igualadins que els associats a Igualada Comerç o no?
Hi ha gent que cria gallines que ponen ous i altres o no les cuiden o les gallines no en ponen.
A mi això del proteccionisme em fa frissor i Igualada Comerç com a Ubic va estar protegida i subvencionada pels polítics de torn, d’allò mes i ara no es conformen amb menys.
Es clar que el que subvencionava ho feia per comprar voluntats. Per tant queda molt lleig el dir que a les eleccions ens trobarem, si tenim en compte que la plana major de l’Ubic no ha votat mai a la fracció política que avui mana a Igualada i endemés es de molt mal gust amenaçar d’aquesta manera.
Quina por han de tenir si sense els vostres vots ja manen. Els hi promets treure el que mai els hi heu donat? Això es una ofensa a la intel·ligència, no una amenaça.
Com he dit altres vegades parodiant a en Nietzsche “ L’ajuntament ha mort ja es hora de que Igualada Comerç solucioni els seus propis problemes.
Pel demés, sou com e l gos del hortolà, que ni menjava ni deixava menjar, en versió corregida i augmentada.
S’espera més intel·ligència i flexibilitat de una gent que diu representar tot el comerç local.
O potser només es representen a si mateixos!
Pedro, el comercio es libre, las ideas i los compradores también. No intentes reconducir al personal, quizás los de Igualada Comerç te quieran para vender ideas, si lo hacen, a lo mejor aciertan o a lo mejor no. El único gurú que veo por estos parajes eres tu, que pretendes decir a todo el mundo lo que debe hacer i encima les haces tus números. No se pueden poner barreras al campo, por mucho que a ti no te guste.
Deixeu que les coses es desenvolupin i donin resultats per si mateixes, sense necessitat de tants profetes. Potser que aprofitem el temps cultivant el propi hort, per comptes de perdre’l envejant els tomàquets dels altres.
A Caesar el que és del Caesar i al Recstores el que és del Recstores.
Pot ser que deixem de mirar-nos el melic i fem quelcom de positiu, que no passi per cremar la collita dels altres. Qüestió d’intel·ligència, no d’impotència.
Au! Una mica de sentit comú, que ja som tots una mica grandets per certes batalletes i la veritat ja cansa, tant infantilisme!
Josep M.
Potser m’he perdut alguna cosa, però no entenc que l’actitud d’Igualada Comerç sigui sempre en contra i no pas buscar com aprofitar l’ocasió... Sembla que això de l’Off REC seria una... Llegir més oportunitat, però ni així.
Sap greu veure com una vegada més els igualadins en comptes d’estar units per fer front a les dificultats, hi ha un sector que s’oposa a qualsevol iniciativa per promocionar la ciutat. Crec que... Llegir més Igualada Comerç el que tindrien que fer és buscar mitjans per promocionar el seu comerç i no posar pals a les rodes dels demés.Estem veient com cada dia més els igualadins compren a altres ciutats properes com poden ser Manresa, Vilafranca i Barcelona, valdria la pena que fessin una reflexió i comprovessin el servei que estan donant i les facilitats que donen als clients per comprar, canviar el producte, etc.
Busqueu sortides!!! Treballant junts segur que aconseguireu més èxits tots i nosaltres com a clients sortirem beneficiats.
Pedro, el REC segurament pot perjudicar a algun comerciant com per exemple els que venen tèxtil, però també beneficia a molts altres com per exemple els de la restauració, mentre que a altres com... Llegir més els que venen electrodomèstics i ulleres no se si els beneficia però el que és segur és que no els perjudica.
Que el REC fa que vinguin a la nostra ciutat moltísima gent de fora tampoc es pot dubtar ja que ho hem vist cada vegada que s’ha fet, per tant el que s’hauria de procurar i sembla que és el que volen fer l’ajuntament i els representants del REC, és buscar la manera de que els que es puguin sentir perjudicats deixin de sentir-se’n, mentre que pel que sembla Igualada Comerç només vol que el REC desaparegui.
Tu no creus Pedro, que el més lògic seria aprofitar aquesta afluència massiva de gent que ve de fora en lloc de despreciar-la?, aquesta proposta que fan de portar el REC fins al centre de la ciutat jo la trobo molt positiva i si no n’hi ha prou donç que els comerciant que es sentin perjudicats que en facin un altre però sempre en positiu i buscant un acord de col•laboració amb els organitzadors del REC, no si val a dir que ja que a mi no em va be dons que es tregui encara que pugui anar be a uns altres o a la ciutat, això seria solament pensar egoísticament.
Tots tenim els nostres problemes per arribar a final de més, però quant les coses no van prou be, el que s’ha de fer és posar-hi ganes i imaginació i hem començar a entendre que els temps canvien molt ràpidament i per tant el que ahir funcionava molt be avui ja no ho fa i per tant hem de saber reaccionar i adaptar-nos als nous temps sinó estarem morts. De que algú ens porti les solucions a casa (els clients dins de la botiga) no cal que en refiem, per això penso que tothom hauria de mirar d’aprofitar aquest potencial tan important que significa que molta gent de fora vingui a casa nostra, si no ho fem o si deixem que el REC vagi a un altre ciutat ens en penedirem, ja que llavors no solament no vindran gent de fora sinó que serem els mateixos igualadins els que anirem a comprar allà a on es faci.
Una vegada per interessos egoistes d’alguns no varem deixar que passes el tren gran per la ciutat i ho hem malait tota la vida, no tornem a caure en un altre error ara
Carai!, competència?, qui vulgui uns Armani,, últim diseny, sap on anar i si després, vol uns mitjos del Punto Blanco
, passejar, fer un cafè, escoltar música i gaudi. amb l’ art, també.
Som... Llegir més veïns del Rec i, francament, aquest barri feia. por.Ens sembla fantàstic que ressuciti.
Pedro. Qui no te feina el gat pentina. Quines parrafades!!!
Ara resulta que els preus de la roba els marca el fabricant. Això ho fa un 20% dels fabricants, la majoria no ho fa. Jo NO em gasto 110... Llegir més euros per uns texans ni aqui, ni a la Roca, ni al Rec.
Encara no entens que el problema no és el Rec? Que el problema és que hi ha un canvi d’hàbits?, Això no ho enteneu, oi?. Parles de ’su clientela’. La clientela de qui, de la UBIC? Però qui collons us penseu que sou? On viviu?
Quin percentatge representeu del comerç igualadí? Un 30-40%?
Pregunto. És que vosaltres no veneu productes fora de temporada a mes baix preu fora de les dates de rebaixes? Es que no comenceu les rebaixes abans de les dades oficials? Et puc dir molts establiments que ho fan.
EL problema real, es que esteu mal aconsellats. Vau anar molt forts amb l’ajuda del Fraile, i ara no podeu tirar enrera. Però ara la gent us comença a veure el llautó. No s’enten una organitzacio privada, que representa un percentatge baix del comerç igualadí, que rep diner public i que amença a les institucions.
Si fos per mi, ho acabava ràpid.
Quan veig que no sóm capaços de posar-nos d’acord a nivell municipal, vosaltres creieu que les guerres d’arreu del món s’acabaran algun dia? Reflexioneu tots.
Rosa,
Eres una gurú!!! Debes ser la típica que compra de temporada en Igualada. Seguro que eres de las que se gasta 110 eur en unos tejanos a finales de septiembre (precio que marca... Llegir més obligatoriamente la marca y no el comerciante),...o me equivoco,... y quizás te esperas un mesecito y te gastas 45 eur en el rec. Y como tú, cuántos,...si supieras los comerciantes que han tenido que ver como su clientela compraba alegremente en el rec. Qué fácil es decir que no es competencia desleal comparándolo con la roca o internet. Lo tuyo chica, es demagogia. Al cliente no se le puede culpar ya que busca la oferta, pero se le puede explicar todo lo que conlleva.
Tens raà Joanma. El problema, ja ho diu la dita ” si jugues amb foc et pots cremà ”, i crec que Igualada Comerç està jugant amb foc i finalment es cremarà.
Sembla mentida com torna a reaccionar Igualada Comerç, cada dia convencen a mes gent per que anem a comprar a fora d’Igualada.
Lola, contestant al teu dubte, el preus econòmics del Rec, bàsicament son pq NO VENEN PECES DE TEMPORADA. Tot el que pots trobar al Rec son preus més econòmics, pq son restes d’estocs... Llegir més d’altres temporades.
Es molt simple.
El comerç d’Igualada només es veu el melic i no perspectiva. El Rec no els fa cap competència deslleial, pq no ven res de temporada.
Posats a denunciar que denunciïn la Roca del Vallès, la gent d’Igualada es veu que tenen cotxe i son tan traïdors que i van a comprar!! O be els senyor de Privalia que son tant agosarats que tenen un Outlet permanent a la xarxa on es veu que la gent d’Igualada, que resulta que també tenen Internet (es veu que son uns quants!!) son tant poc fidels amb el seu inestimable comerç súper Igualadí que tb hi comprem!
Q no es pensis que el Rec es el culpable dels seus problemes. En tenen molts de problemes i no es justament el Rec, el principal problema son els mateixos.
Competència deslleial. Ho entenc... però no ho entenc: Venen més barat en época de temporada. Com és que ells poden vendre més barat que els comerciants igualadins? Menys qualitat? Menys... Llegir més benefici? o què? Perdoneu la meva ignorància.
Igualada comerç també vol denunciar als firaires del mercat i als basars xinesos? Gràcies per endavant.
Una bona idea REC.0 per promociona el Centra d´Igualada i el petit comerç d´aquesta zona d´Igualada.
Pere M.
Igualada
16 de setembre 2013.16:51h
Albert, completament d’acord amb tú. Jo també estic fascinat, impressionat i acollonit pel comentari en el que es diu que les vendes del REC perjudiquen la venda a les botiques... Llegir més d’electrodoméstics o a les òptiques. Es més, suposo que per el mateix motiu ha baixat el treball al gremi de la construcció, el dels instal.ladors o els mecànics. Fins i tot suposo que les farmàcies, els supermercats i les botigues de queviures també han notat que les vendes al REC les perjudiquen.
Ah! i una altre cosa, Pedro, les marques t’aconsellan o et donen una tarifa de PVP recomanada, i si no, sempre us queda la possibilitat de fer ofertes atractives de cara al client, com alló de si compres una cosa (el que sigui), aixó altre (el que sigui) no t’ho cobro.
Bona tarda a tothom.