//Plugins sense CDN ?>
La crisi no sembla passar factura als compradors del rec. A les 21h d'aquest dissabte es tancaven quatre dies de vendes 'radicals' de roba i, en una primera valoració, l'empresa organitzadora creu que ha estat l'edició amb més participants. Enmig d'uns dies intensos d'activitat comercial, els establiments de l'"slow shopping", organitzat per Igualada Comerç, es mostren també molt satisfets.
Ahir a la nit, amb les adoberies acabant de tancar, i mentre l'oferta musical i gastronòmica continuava a l'entorn del Museu, van arribar les primeres valoracions del Rec.010. A l'espera que els impulsors acabin de comptabilitzar amb detall el nombre de visitants, des de Recstores calculen que s'ha arribat a la xifra dels 90.000 compradors i no amagaven la seva satisfacció. Cristina Domènech reconeixia que "ha anat molt bé, segurament estem davant l'edició amb més participació del Rec.0". Les marques, afegia, "han acabat molt contentes".
Pel que fa a les procedències, Domènech explicava que al llarg dels quatre dies de vendes s'ha recopilat dades suficients com per saber-les amb detall d'aquí a uns dies, però assegura que hi ha hagut visitants de llocs tant llunyans de l'Anoia com Castelló o Casteller de n'Hug. "En aquesta edició el factor climatològic ens ha anat molt a favor, en algunes ocasions ha passat el contrari. Al Rec.010 s'han donat totes les condicions perquè l'edició anés a més", explicava. "Creiem també que l'oferta cultural s'està consolidant i que la gent ja entén el Rec.0 més enllà de les vendes, també com un festival molt complet". "No hi ha hagut cap incident i estem molt contents", afegia.
Pel que fa al futur, des de Recstores expliquen que la seva voluntat passa per continuar i fer una edició, segur, al juny. Tot i això, admeten que "ara encara hem de seure, valorar exactament com ha anat i passar de les intuïcions que tenim al detall concret, per fer una bona anàlisi de tot".
Optimisme entre els comerços de l'"Slow Shopping"
L'aposta d'Igualada Comerç per aquests dies, coincidint amb el Rec, passava per una oferta de comerç de proximitat, qualitat i tranquil·litat, l'"Slow Shopping". El president de l'entitat explicava al final de la jornada de dissabte que "de moment, les valoracions recollides són molt positives i els comerços que hi han participat estan molt satisfets. Tant divendres com dissabte han estat dies de molta activitat econòmica a Igualada".
Figueras ha reconegut que "aquest és el camí que hem de seguir i aprofundir per crear més i noves sinergies entre els dos esdeveniments, com és l'activitat que es desenvolupa a l'entorn del rec i lligar a què pot representar el concepte "slow" i aquest comerç més tranquil, personal i directe que representa el compromís de proximitat". Figueras creu que "aquesta aposta és bona, l'hem d'explorar i aprofundir".