//Plugins sense CDN ?>
Les botigues són containers
La nova edició del Rec.0 proposa una nova forma de venda, que uneix les botigues -col•locades a l'interior de containers-, amb la música, tant de DJ com concerts en viu. Tal com explica Ramon Enrich, un dels creatius de l’esdeveniment, els contenidors, ubicats dins el recinte exterior del Museu de la Pell, es contraposen amb la majestuositat d'un espai d'exposició i conviden a reflexionar sobre la cultura industrial i el concepte d'instal·lació artística a través d'elements que, a priori, no són estètics. De fet, la suma de colors que aporten els contenidors consoliden un nou espai expositor on qui passeja pot ser partícip o espectador.
Els responsables de Rec Stores han procurat innovar en cada edició amb formes originals de presentar les botigues, sempre procurant afegir disseny i art al barri. Aquesta vegada, la transfiguració d'uns objectes - els contenidors- creats amb una certa funcionalitat en uns nous espais de venda, consolida l'originalitat del Rec.0.
Els dissenyadors aprecien la proximitat amb el client
Veure Míram Ponsa, Txell Miras o Josep Abril venent les seves pròpies peces és un dels valors afegits del Rec. Els clients tenen una oportunitat única per establir contacte amb els dissenyadors però aquest fet es valora de manera recíproca. És ad dir, els dissenyadors aprecien l’oportunitat que l’esdeveniment els ofereix per tenir contacte amb el consumidor final. Així ho expliquen Txell Miras i els responsables de Visual Poetry que no compten amb botigues pròpies: ‘El nostre feedback sempre ve dels botiguers, i al Rec comptem amb la resposta directa del client final’.
Per la seva banda, Enric Burgstaller, responsable de Míram Ponsa, recorda que ells intenten ser sovint a les seves botigues pròpies per conèixer la resposta dels consumidors però reconeixen que Rec.0 és un esdeveniment massiu on poden contactar, directament, amb molts clients i conèixer-ne les seves percepcions.
No és un outlet convencional
Txell Miras afirma que mai ha estat partidària dels outlets establerts: ‘No estem a la Roca Village ni en altres centres d’aquestes característiques’ però afirma que el que els va atraure de Rec.0 és el concepte de recuperació d’un barri. Miras recorda que al Rec es poden trobar peces de mostrari que no han arribat a les botigues i es pot aconseguir roba de la marca a preus assequibles per a tothom.
Una resposta semblant és la de Burgstaller que explica que Rec.0 és una manera de vendre stocks de manera digna. La marca Míriam Ponsa comparteix molts dels valors de Rec.0 i recorda que ells tenen la seva seu en una antiga fàbrica de Manresa.
La cultura, sempre present
Més de 30 marques participaran en l’edició més multitudinària de Rec.0 però com cada edició s’organitzaran activitats paral•leles durant els tres dies de l’esdeveniment. Així, el divendres a les 19:00 hi haurà un concert del grup ‘Els amants de lulú’ i el dijous a les 18:00h Albert Puyol, expresident de la marca Loewe oferirà una xerrada sobre el futur de la moda a Cal Granotes.
A més a més, Rec.0 oferirà un dels seus containers als músics perquè hi facin les seves actuacions. Així, durant els tres dies de l’esdeveniment es comptarà amb Santi Méndez, Quico 13, Marc Mateu i Toni Vilapinyó, Carles i Jordi Enrich...
Des de sempre, i valorant positivament el moviment del rec i el fet de que porti molta gent de fora a la nostra ciutat, m’he preguntat que en pensen de tot això les botigues de roba d’Igualada,... Llegir més i si aquest moviment afecta o no a les seves vendes.
Es una pregunta que sempre m’he fet i que ara encara que vagi a contracorrent hem decideixo a fer pública, ja que no tinc massa clar com es pot combinar tot això, ja que com pot ser que si hi ha estipulat legalment un temps determinat per a les rebaixes, vinguin ara unes empreses que aprofitant el REC i saltant-se les normatives puguin treures de sobre els saldos i els mostraris a preus rebaixadisims.
Els meus dubtes o preguntes son: pot representar això una competència deslleial a les botigues de la ciutat?; els hi surt a compte a aquestes que es produeixi aquest moviment per la compra que els hi fa la gent que ve de fora tenint en compte que si jo per exemple em compro un jersei al REC deixaré de comprar-se’l a ells?; no representa una competència deslleial que els que venen a vendre de fora paguin molt pocs impostos, o cap, i en canvi ells tinguin de fer front religiosament als establerts durant tot l’any?; es lícit que uns tinguin de pagar un lloguer i al personal durant tot l’any i en canvi d’altres nomes hi tinguin de fer front durant uns dies?
Ja se que tiro aigua al vi i que vaig contracorrent, però no soc del gremi, no se massa com va tot això i sempre he tingut tots aquets dubtes, per lo que agrairia que algú que hi entengui donés la seva opinió
moltes gracies
igualadí
17 de novembre 2011.18:51h
Ramon, tan fàcil com dir-n’hi ”descomptes” o ”promocions” o ”preus outlet” enlloc de ”rebaixes”. Per sort o per desgràcia la paruala, en aquest cas, ho canvia quasi tot.