//Plugins sense CDN ?>
Benedetta Tagliabue dissenya una pop up store del Rec.07
Un cop més l’objectiu del Rec.0 és convertir el barri del Rec d’Igualada en un referent de moda i creativitat a tot Catalunya. Una de les novetats d’aquesta edició és la col·laboració de l’arquitecta Benedetta Tagliabue que transformarà una vella adoberia en la pop up store dels dissenyadors catalans independents. Tagliabue, directora de l’estudi d’arquitectura Miralles Tagliabue ETMB, amb prestigi internacional, té fortes vinculacions amb Igualada, tant a nivell professional com personal. Amb obres com el Mercat de Santa Caterina, el Parlament d’Escòcia o el Pavelló d’Espanya a l’Exposició Universal de Shanghai 2010, Benedetta Tagliabue s’ha consolidat com una de les grans figures internacionals de l’arquitectura. La pop up store dissenyada per Tagliabue portarà el segell personal de l’arquitecta i serà una obra efímera, igual que la resta de pop up stores del barri.
Noves marques: grans marques i dissenyadors emergents
El Rec.0 és l’equilibri entre grans marques i dissenyadors independents, que no tenen punt de venda d’estocs habitual i que troben al Rec.0 un bon aparador per donar-se a conèixer mentre venen els seus estocs, connectant amb el comprador final. Algunes de les novetats del Rec.07 són els dissenyadors igualadins Querol&Pereira i Jordi Rafart, així com Gorni Kramer, Who, Veneno en la Piel o Meyba com a dissenyadors o marques emergents. Tots ells conviuran amb grans marques com Mango, Farrutx, Javier Simorra, New Zealand Auckland o Dockers... En aquesta edició també hi ha una aposta per la roba amb accent més sporty amb marques com DC, Roxy, Quicksilver o Reef. De moda infantil destaquen les novetats de Piu et Nau, Al agua patos i Mamadu.
A més, la vuitena edició segueix portant les marques que ja són referents com Desigual, Levi’s, TCN, Custo Barcelona, Kickers, Ash, Miriam Ponsa, Txell Miras, Josep Abril, Nice Things o Superdry. I també les marques igualadines Sita Murt, Punto Blanco, David Valls, Buff, Micu Micu, Messcalino i Dütch Delight. Al Rec.07 continuen Anaid Kupuri, Lacoste, Pepe Jeans, Vialis, Skunkfunk, Textura, Toni Francesc, Kookaï, Visual Poetry Barcelona, Antonio Miró, Marithé François Girbaud, Catherine Parra, Naf-Naf i Chevignon. Una edició més, l’aposta per les marques infantils es fa vigent: Naf-Naf, CKS, Custo Growing, Chinche, Bean’s Barcelona, Mon Marcel, Desigual Kids, Lacoste o Chevignon Kids.
L’opening day: la novetat del Rec.07
Rec.0 Experimental Stores aposta per allargar la festa del shopping, la cultura i el patrimoni. Per aquest motiu, les pop up stores obriran el dimecres 5 de juny, de les 12h del migdia fins les 22h. Els altres tres dies, l’horari de les pop up serà de 10h a 22h. Durant l’opening day, Rec.0 té previst oferir accions i performances vinculades amb les marques participants.
Una altra de les novetats de la vuitena edició del Rec.0 és el concurs de customització d’una ampolla d’Estrella Damm. Una convocatòria oberta a tothom i vehiculada a través de Facebook. El guanyador es farà públic en la festa de presentació del Rec.0 que es farà, per primera vegada, a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm el dimarts 28 de maig. El premi consistirà en un abonament per Sónar 2013 i un val de 300 euros per gastar-se al Rec.07.
Activitats culturals i altres
A més de música en directe, Rec.07 oferirà diverses activitats culturals com sessions de DJ, tallers per nens, performances a les pop up stores, recitals de poesia o presentacions de llibres, com la presentació del llibre “Adolescents.cat”, el dissabte 8, amb la presència d’un del seus autors.
S’ampliaran també les zones de gastronomia, ubicades en espais molt singulars i gestionades per restauradors locals. També en dos d’aquests patis s’instal·laran els bars i l’escenari d’Estrella Damm, patrocinador oficial del Rec.07. Igual que en altres edicions, per cada compra, Estrella Damm ofereix una Estrella gratis.
En aquesta edició també hi haurà un servei d’autocars, RECBUS, amb sortida des de les principals ciutats catalanes per venir al REC.07. Podeu consultar horaris i punts de sortida a www.recstores.com.
Com sempre, REC.0|Experimental Stores desenvolupa la seva comunicació a través de la pàgina web i xarxes socials: Facebook (amb més de 12.000 fans), Twitter, Instragram i Pinterest. Com sempre, es crea una aplicació per Iphone i Android amb tota la informació de l’esdeveniment.
El Rec.0,benefici de pocs i perjudici de moltssss.
En primer lloc crec que el “ Rec.07 ” es molt bo per la ciutat, però els botiguers també som ciutadans que contribuïm a donar vida durant tot l’any.
Per això proposaria buscar unes altres... Llegir més dades en les que poguéssim estar amb menys desigualtat de condicions, com podrien ser les temporades de rebaixes (Juliol o Gener).
el rec amunt i les botigues aball podrian esperar per lees rebaixes i tos aniriem millor
més botiguers
igualada
12 de maig 2013.18:42h
Els botiguers estem més units i més disposats que mai a defensar la nostra feina...no a la competència deslleial!
Ells i l’Ajuntament ja saben que se salten les normes, uns ho “estrujaran”... Llegir més fins que podran i els altres ho permetran perquè prohibir-ho seria un suïcidi polític. Avarícia d’uns i pensar amb la poltrona els altres, sempre el mateix, sempre el mateix!
Tot i que els seus inicis són els que són i tothom els coneix, aquí resulta que una empresa que ha crescut amb diners públics i que dubtosos s’ha anat consolidant com una gran cita per comprar rebaixes abans del que es permès. Però diuen que les marques estan encantades. Si jo fos propietari d’una d’aquestes marques també ho estaria.
Aquest esdeveniment se salta el nou Decret Llei ( Decret Llei de 4/2012, de 30 d’octubre, de mesures en matèria d’horaris comercials i determinades activitats de promoció ), i es passa pel forro totes les normes que a la resta de mortals se’ls fa complir al peu de la lletra.
És un esdeveniment que no s’ha permès a ciutats com Vic, Girona o Lleida i que s’ha prohibit i multat a la ciutat de Barcelona. De fet, amb la norma a la mà, no es permès enlloc de Catalunya. Per això, aquí ningú no entén per què Igualada és l’excepció.
I entenc que a la gent li agradi, la veritat és que és guapo! I que millor si puc comprar rebaixes a deshora. I a les marques que els hi expliques, si poden vendre en tres dies més parells que els que li podrien comprar els sabaters d’Igualada junts en tres anys!
Tan és si abans hi anaven alguns botiguers portant els seus productes i ara i va la marca directament, que es fotin!!! Ells no són el Corte Inglés. Business is business!
Perquè si volguessin ensenyar el Rec s’haurien limitat, a les vint marques del principi, moltes d’elles de dissenyadors independents, fent un circuit diàfan i enriquidor per tots, al contrari del que fan ara, que és anar a buscar la marca forta, per vendre fort, engreixant les comissions, i si hi ha cua t’esperes!
I mentrestant els comerciants pregunten i tornen a preguntar, per què no es poden (almenys) canviar les dates? Només es demana fer-ho per rebaixes.
Per què ells poden fer rebaixes al juny i al novembre? ( una aberració considerant que ho fan dos mesos abans del que es permet i a tres setmanes vista de la campanya de Nadal ).
Això queda compensat per sortir a la tele? Això queda compensat per una bossa, una cervesa i una nit de marxa? S’ho pot permetre això aquesta ciutat? I no es val a dir que s’omplen els restaurants com a moneda de canvi, perquè qualsevol altre acte omple més i més àmpliament els restaurants de la ciutat.
L’Ajuntament hauria de definir d’una vegada per totes quina estratègia comercial pensa seguir, la del seu Parlament o la del govern de Madrid. I hauria de fer-ho ràpid, perquè el comerç no aguantarà ni deixarà clavar-se una altra estocada com aquesta.
I és l’Ajuntament no ha sabut adonar-se que el comerç és la principal indústria d’aquesta ciutat i d’aquest país. I que perquè fa modern, han vist meravelles i no sé quantes coses més, amb una acte com el Recstores, que sense ser economista, em sembla de lluny, el pitjor negoci que ha fet aquesta ciutat en molt temps.
O és que algú li sembla barat que aquesta mega festa costi 2.000.000 € / any, a una ciutat que és la capital de comarca més empobrida de Catalunya? I sinó digui’m quina sinèrgia empresarial s’ha creat?