//Plugins sense CDN ?>
Els representants de Recstores reconeixen que les 'relacions amb Igualada Comerç han estat i són 'molt difícils', recorden que l’equip de Recstores 'no ha entrat mai a fer públiques les desavinences i volem continuar en aquesta línia' però sí que afirmen que 'la seva actitud tancada en les tres reunions promogudes per l’alcalde per arribar a un acord no ens ha permès ni tan sols proposar les accions que teníem pensades per integrar-nos al comerç del centre de la ciutat'. De fet, segons exposen en el comunicat 'les propostes que Recstores va fer als representants d’Igualada Comerç van ser contestades amb afirmacions com “no hem vingut a negociar res” o bé “nosaltres el què volem és que el Rec.0 no es faci”'.
Més de 100 comerços inscrits a l'Off Rec
Segons Recstores 'aquesta actitud intransigent va dificultar molt arribar a acords'. No obstant, afegeixen que 'creiem que Igualada Comerç no representa tot el comerç d’Igualada, només una part, i per això vam decidir tirar endavant amb el projecte Off Rec, malgrat que els representants d’Igualada Comerç ni tan sols ho volguessin escoltar. Ara estem satisfets d’aquesta decisió perquè ja tenim més de 100 comerços del centre adherits sense comptar la restauració'.
Des de Recstores també es respon a Igualada Comerç quan va acusar-los d'haver posat la data del Rec.0 enmig de negociacions. Recstores assegura que 'la data la vam posar quan els representants d’Igualada comerç, en la tercera reunió celebrada a l’Ajuntament d’Igualada a finals d’agos,t van dir que “amb Recstores no hem de venir a parlar de res” i van decidir optar per una actitud bel·ligerant amb l’equip de govern'.
Voluntat d'arribar a un acord
Malgrat aquesta actitud 'intransigent', com l'ha qualificat Recstores, tenen 'la voluntat d’arribar a un acord amb els comerciants de la ciutat per tal que tothom en surti beneficiat. Tenim clar que l’edició d’estiu ha de passar, forçosament, per celebrar-la amb acord de la ciutat'. També asseguren que continuen creient en 'la possibilitat de fer entre tots una Igualada comercialment potent, única i original en la seva oferta'. i que 'som una ciutat capaç de desmarcar-se de la competència de ciutats properes i de Barcelona'.
Disposats a moure les dates de l'edició d'estiu
Així per l’edició d’estiu, RecStores afirma que està disposat a moure les dates, 'tal i com se’ns ha demanat i provar si és viable econòmicament'. Proposen que 'a més de pensar accions conjuntes amb les botigues que venen producte similar al que es pot trobar al Rec.0', es celebri l’edició d’estiu del Rec.0 una setmana abans de rebaixes, del 25 al 28 de juny. Amb aquesta mesura afirmen que cedeixen a la demanada d’algunes botigues de no celebrar el Rec.0 en temporada i fer-ho més a prop de rebaixes perquè la venda de preu de temporada tingui més recorregut, i d’altra banda, expliquen que així la ciutat s'avança 'a les rebaixes de tot Catalunya i Igualada pot seguir sent l’epicentre de la moda'.
En el cas que no s'arribi a un acord amb Igualada Comerç amb aquesta nova proposta, l’equip de Recstores està disposat a estudiar en profunditat la possibilitat de celebrar l’edició d’estiu en plenes rebaixes. 'Caldrà però, que els igualadins assumeixin, igual que fem nosaltres, que si ha de ser així probablement sigui la fi del Rec.0'.
Un Rec.0 en rebaixes podria significar la mort de l'esdeveniment
Segons afirma Recstores en el comunicat el projecte Rec.0 va ser creat per fer visible el barri del Rec a ulls dels igualadins, però sobretot a la resta de Catalunya. En aquest sentit, la línia amb la que es va iniciar i que s’ha seguit en totes les seves edicions es basa en tres estratègies bàsiques: ser un esdeveniment únic i original, ser notícia i ser atractiu per a les millors marques de moda i dissenyadors. Segons els promotors del Rec.0, dur a terme l'esdeveniment en plenes rebaixes significa, 'renunciar a totes aquestes estratègies que han portat l’èxit d’aquest esdeveniment i, per tant, posar en risc la seva continuïtat'.
Segons apunten en el text enviat als mitjans, el Rec.0 sempre ha intentat fer-se 'conegut com a esdeveniment de referència únic i original, que ofereix una barreja de moda i cultura, capaç de ser rellevant enmig de múltiples propostes que es fan a Catalunya i Barcelona' . També ha intentat ser sempre 'notícia en si mateix' aportant un 'plus que hi ajuda (amb col·laboracions com Benedetta Tagliabue, premis de moda Rec.0, concerts…) però l’aspecte més noticiós és el propi Rec.0'. I finalment sempre ha volgut ser atractiu per a les millors marques de moda i dissenyadors fent acords amb les marques de moda que hi participen, que utilitzen els seus canals de comunicació per tal de mobilitzar els seus seguidors.
Fer el Rec.0 per rebaixes podria comportat, segons expressa RecStores en el comunicat, la mort de l'esdeveniment: 'Un Rec.0 en rebaixes passarà a ser, a ulls dels visitants, unes rebaixes més. Es perdrà la possibilitat de diferenciar l’esdeveniment de la resta de Catalunya. També deixarà de ser notícia, ja que tots sabem que en època de rebaixes són aquestes les protagonistes a tots els mitjans de comunicació. Per últim també arrisquem de perdre la presència de marques rellevants, o, si més no, que apostin pel Rec.0 amb la mateixa fermesa. Però el més important i rellevant és que el visitant de fora tindria molta més oferta comercial a la resta de Catalunya, de forma que estaríem competint directament amb ciutats comercialment tan fortes com Barcelona, Vic, Lleida o fins i tot Vilafranca o Manresa. Es calcula que els visitants de fora podrien reduir-se en un 40%, la qual cosa perjudicaria la imatge de l’esdeveniment i, per suposat, les vendes. Calculem que, aproximadament, es podria perdre entre el 40 i el 60% del visitant de fora la comarca'.
Un rec per rebaixes tampoc seria positiu pel comerç estable de la ciutat
RecStores afirma que un Rec.0 en període de rebaixes tampoc seria positiu per al comerç estable. Afirmen que els mesos de gener i juliol ja són molt bons comercialment parlant, a tot Catalunya però també a Igualada, 'com va succeir en les rebaixes d’estiu que van ser molt positives tot i haver-se celebrat el Rec.0 tres setmanes abans'. Per tant, -asseguren- 'les rebaixes actualment ja funcionen soles'. Des de Recstores afirmen que 'els visitants que gairebé té garantits Rec.0 encara que es celebri per rebaixes, són els igualadins i de la comarca, cosa que pot suposar un perjudici a les rebaixes dels comerços del centre que, ja de per si, com s’ha comentat, funcionen'. Per tant, Recstores opina que 'la celebració de Rec.0 en període de rebaixes és negatiu tant pels comerços de la ciutat que venen moda i complements, com pel propi Rec.0'. En aquest sentit afegeixen que 'creiem que hauríem de trobar una fórmula que permetés als comerciants allargar al màxim la venda de temporada però sense haver de forçar celebrar el Rec.0 per rebaixes'.
RecStores lamenta 'la trista imatge que s'ha donat
Els organitzadors de Rec.0 Experimental Stores afirmem que l’esdeveniment Rec.0 'és positiu per la ciutat. A més de la imatge de ciutat que projecta a tot Catalunya, cosa molt òbvia, creiem que hi ha un rendiment econòmic directe en establiments del centre de diversos sectors: alimentació, hostaleria, serveis i, també, moda'. Malgrat tot, l’equip és conscient que 'pot generar un perjudici puntual en determinats comerços del sector moda', però es mostren convençuts que 'treballant en accions conjuntes aquest efecte pot ser justament a l’inversa i convertir el perjudici en un benefici'.
Des de Recstores lamenten 'la trista imatge que s’ha donat al no haver estat capaços de posar-nos d’acord amb una altra entitat privada de comerç'. Afegeixen que 'els igualadins tenen dret a tenir un Rec.0 i un comerç de moda de qualitat. Les dues opcions poden conviure i fer créixer la ciutat'. Finalment fan públic el seu desig que 'les dates de l’edició d’estiu siguin consensuades amb el comerç de la ciutat, sigui a través d’Igualada Comerç o a través d’un altre canal, com sigui'.
Anoiadiari publicarà aquest divendres una entrevista amb el gerent de RecStores, Jordi Ribaudí en la que explica els detalls del seu posicionament.
Est molt trist i ridicul veure el comportament dels botiguers d’ Igualada, crec que amb la seva actitud infantil ja ens demosten com son..... En devant Rec!!!!
NO ÉS IGUALADA COMERÇ QUI TÉ EL MONOPOLI DE LA CIUTAT PER DECIDIR SI AIXÒ VOLEM QUE ES CELEBRI O NO. CREC QUE SOM ELS IGUALADINS ELS QUE TENIM DRET A OPINAR I DECIDIR SI VOLEM EL REC, I PER LA... Llegir més MASSIVA RESPOSTA DE LA GENT QUE VA JO DIRIA QUE LA MAJORIA DELS IGUALADINS GAUDIM D’AQUESTA INNOVADORA I ATRACTIVA INICIATIVA COM ÉS EL REC STORES. ÉS UNA PENA EL QUE ESTÀ PASSANT AMB AQUESTS SENYORS D’IGUALADA COMERÇ. AMB AQUESTA MENTALITAT POT PROGRESSARÀ LA NOSTRA CIUTAT QUE TANT ENS ESTIMEM.
La Roca Village , hoy en La Vanguardia anuncia que mañana estarà abierto , no es idea mia porque la he leido en algun sitio pero me parece oportuna y es la de situar controles policiales de la GU... Llegir més de Igualada, en la entrada del parking de la Roca y aquellos igualadinos que intenten entrar se les introduce en un furgon y se les expone en la Plaça del Ayuntamiento para que sufran el escarnio del “Comerç Igualadi”
Endavant amb el REC.O. És un projecte mervellós i únic, que permet potenciar la nostra ciutat i donar a vida al també únic barri del REC. És un projecte amb futur. El barri del rec amb les... Llegir més seves antigues adoberies, tocant al riu i amb el camp a l’altra banda té un potencial fortíssim. Penso que d’aquesta manera estem en el camí per desenvolupar aquest potencial. Comerciants d’Igualada, no podem frenar aquest projecte, sinó mirar possitivament el partit que s’en pot treure.
De totes formes si el RecStores desapareix no pensin els senyors comerciants igualadins que estan en contra que les seves vendes augmentaran.Tot el contrari, marxarem a comprar a altres llocs on els... Llegir més botiguers són mes oberts i amables. Manresa està molt aprop i és una ciutat on no passen aquestes tonteries.
Gràcies al RecStores coneixem una iniciativa que porta gent d’arreu a la ciutat oferint bons preus i qualitat. Que ofereix la botiga al carrer? Les relíquies més casposes que tenen.
Endavant RecStores, no us deixeu vèncer per persones amb enveja i poca iniciativa!!
Aquets fets REC/COMERÇ sols pasan a igualada A qui te exit, no el perdonen No es igualada qui te que decidi En un mon global es le mercat qui decideix . Srs del REC STORES no mirin enredera ni el... Llegir més costat i mirin endevant Igualada necesita projectes notoris innovadors i mediatics I el REC te tots aquets valors.I no en podem prescindir
Igansi Aussio
igualada
12 d'octubre 2013.19:17h
No soc fill de igualada pero he vingut a viure aqui i estem be.i sorpresos de la polemica del REC que no tenim clar, pero si una pregunta afe , Quand es va instalar el Mc Donalds els bars i... Llegir més restaurants varen momtar aquet ciri? I ara un nou Mercadona i el comerç Igualadi no diu res? la meva familia i jo no entenem on som.