//Plugins sense CDN ?>
El document es presentava aquest divendres a València, en una trobada a la qual hi va haver presència anoienca: Pere Carles, president de Fira d'Igualada; Ramon Felip, president de la UEA i Josep Vallès, delegat de la Cambra de Comerç. Tots tres van valorar la jornada de manera molt positiva, ja que ‘dóna senyal d’unitat i de front comú per aconseguir aquesta millora en les infraestructures’. El president de la Unió Empresarial, Ramon Felip, explica que la creació d’aquest eix ferroviari que comuniqui els territoris de l’arc mediterrani ‘és una aposta decidida i necessària’, i que per aquest motiu es recolza des de nombrosos àmbits. Segons Felip, aquesta línia beneficiaria Catalunya i també l’Anoia, ja que el futur eix transversal ferroviari comunicarà la comarca amb el port de Barcelona i, per tant, també amb la infraestructura que ara es demana. Això permetria, segons el president de la UEA, que la comarca pogués ser important en negocis de caire logístic.
Les infraestructures, bàsiques
D’altra banda, el delegat de la Cambra de Comerç, Josep Vallès, afirma que la creació d’aquest eix ferroviari de l’arc mediterrani és primordial, ‘ja que les infraestructures són una condició sine qua non perquè hi pugui haver desenvolupament econòmic’. Vallès ha recordat la intensa relació comercial que hi ha entre Catalunya i el País Valencià, per exemple, cosa que evidencia aquesta necessitat. El delegat de la Cambra de Comerç ha explicat que el motiu de la jornada era ‘fer front comú’ al voltant d’aquesta demanda, que ara es presentarà a Madrid i Brussel·les per defensar-ne la urgència i la necessitat.
Finalment, el president de Fira d'Igualada, Pere Carles, explica que el que es vol 'és potenciar el corredor mediterrani, que és molt potent'. Segons Carles, aquesta infraestructura es troba actualment molt abandonada, amb punts on la via és única, cosa que no fa viable el transport ferroviari de mercaderies. Explica el president de Fira d'Igualada que la posada al dia d'aquesta via reduirïa costos ambientals i econòmics, i potenciaria l'activitat, ja important, dels territoris que integren l'arc mediterrani.
La Unió Europea (UE) revisarà els seus plans de transport durant l’any 2010, coincidint amb la presidència espanyola; per tant, es vol aprofitar el moment perquè s'incorpori l’arc mediterrani com a eix prioritari de comunicació intermodal transeuropea i es resolgui la mancança d'infraestructures. Segons el Llibre Blanc, cal una gran inversió en infraestructures en tot l'arc mediterrani, començant per l'eix ferroviari, de tal manera que l'economia d'aquest territori es pugui desenvolupar en plenitud. En la trobada, amb nombrosos representants de sectors econòmics, polítics i socials de tot aquest territori, també hi han assistit el conseller de Medi Ambient i Mobilitat del Govern de Illes Balears, Gabriel Vicens, el ministre d’Ordenament Territorial, Medi Ambient i Agricultura del Govern d'Andorra, Vicenç Alay, i el conseller de de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Nadal.
rd.
igualada
7 de maig 2010.19:55h
aquests estudis costen molts diners, voldria saber si serveixen d’alguna cosa? apart és clar de viatges i dinars.
en aquest pais sobren estudis i falta una mica mes d’eficacia.