TORNAR
PUBLICITAT

Riba: 'L’impacte de la reducció pressupostària a la Festa Major ha estat moderat'

Balanç de la Festa major d'Igualada: Ajuntament

economia
Divendres, 28 agost 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Passada la Festa Major (vídeo) és el moment de fer balanç, de repassar el què ha anat bé i el que es pot millorar, tancar caixes, valorar els actes i la participació, i començar a pensar per a l’any vinent. L’Ajuntament d’Igualada ha presentat aquest dijous els números de la Festa Major d’enguany, on destaca la reducció de poc més d'un 6% de la despesa total, passant dels 284.074,07 € del 2008 als 266.268,59 d'aquest any. Tot i aquesta contenció en la despesa, tant el tinent d’alcade Jordi Riba com la regidora de cultura Maria Enrich, han coincidit a destacar l’elevada participació en totes les activitats i el bon funcionament d’aquestes, sense incidents remarcables.

La Pius XII petita per l'Operació Cigró de la Coll@nada

Ingressos i despeses FM Igualada (2007-09)

La regidora de cultura, Maria Enrich

Una Festa Major molt participada

L'Àliga, el símbol de la ciutat

Hem fet el ple

‘Hem fet el ple en la majoria de les activitats’ assegurava la regidora Maria Enrich. Una participació més massiva que en anys anteriors, és el balanç que en fa el consistori, que veu que ‘es van consolidant tots els actes infantils, els actes culturals com les visites guiades tenen cada vegada més gent, els concerts han estat un èxit i els actes de cultura popular també han funcionat molt bé. La cercavila de dissabte ha estat la més extensa, ’.

Amb aquestes paraules la regidora es mostrava molt contenta per com ha anat aquesta festa major, recordant l’èxit de públic a les actuacions de la Principal de la Bisbal, de la nit de les 5 places, les havaneres, les barraques o el piromusical.

La contenció econòmica

Jordi Riba ha destacat que la contenció econòmica que s’ha fet en aquesta Festa Major ‘com no podia ser d’altra manera ja que calia fer un esforç per la delicada situació actual’, ha tingut un impacte ‘moderat’ ja que ‘s’han pogut mantenir el nombre d’activitats i la qualitat de les mateixes, amb acte per a tats els gustos i totes les edats’

En l'apartat de despeses totals, s'ha passat dels 284.074,07€ del 2008 als 266.268,59€ d'aquest 2009, el que suposa un descens del 6,3%. Els ingressos també han disminuït, seguint la tendència de l'any passat, i dels 105.473€ aquest any s'han obtingut 99.970€, una disminució del 5,2% que ha quedat repartida en 72.889€ provients dels patrocinadors i 27.081€ de la recaptació de teatre, barres i els firaires. D'aquesta manera, per tal d'equilibrar el pressupost l'Ajuntament ha aportat enguany 166.298,59€; 12.302€ menys que el 2008, quan en va aportar 178.600€.

El concepte de cercaviles continua en la primera posició de despeses, amb 23.049€ i fins i tot ha crescut gairebé 2.500€, mentre que el piromusical, passant de 16.732,18€ als 12.000€ d'enguany, ha cedit la segona posició al concert de diumenge a la nit a Cal Font de Pastora i Angelina i els Moderns, que ha costat 16.588€. En tercer lloc hi trobem les Sardanes i el Ball amb l'Orquestra La Principal de la Bisbal, amb 14.605€. Els espectacles han crescut en relació a la passada Festa Major, si bé el cost del concert de dissabte nit de Manel i Terratombats gairebé s'ha reduït a la meitat, amb 8.540€, poc més dels 8.500€ de la Plaça més verda, que no han variat.

Finalment, pel que respecta a la Coll@nada, s'han destinat els mateixos diners, 3.960€ a les activitats d'aquesta associació, mentre que a la contractació de grups per a l'espai de Barraques s'hi han destinat 5.220€ (2.320 del Belda del dissabte i 2.900 dels Ai, Ai, Ai del diumenge), davant els 10.900 del 2008, menys de la meitat, i els 14.384€ del 2007.

Podeu veure aquesta valoració econòmica (provisional) aquí.

Cal polir la gestió de les activitats amb foc

D’altra banda el tinent d’alcalde ha assenyalat que de cara a la festa Major de l’any vinent i altres actes que s’organitzin a la ciutat, s’haurà de ‘polir’ l’organització i la gestió i les mesures de seguretat per les activitats amb pólvora i foc. Si bé ha remarcat que no hi ha hagut cap incident remarcable, ‘hem de vigilar que no hi hagi cap tirada de petards, focs o pólvora no autoritzat o que no estigui degudament senyalitzat’.

Sense incidents i el Retallaplaces

En aquest sentit la regidora de cultura ha coincidit en destacar que a nivell general no hi ha hagut cap incident remarcable, fet molt positiu.

Pel que fa a la manifestació que diversos joves de la Coll@nada, de barraques i participants a la Festa Major van organitzar com a mostra de protesta per la reducció pressupostària a les barraques, Maria Enrich ha recordat que ‘es van acordar uns actes amb la gent de la Coll@nada, vam acordar uns concerts, ja ho havíem parlat. Aquesta manifestació, que tenien tot el dret de fer-la, no sabem si els organitzadors de la Coll@nada n’estaven al cas perquè amb el tema de barraques hi havia hagut diàleg previ’.

Agraïments

La regidora ha volgut també adreçar unes paraules d’agraïment a totes aquelles persones que han fet possible la Festa Major, des de la comissió de Festes, les entitats, Xarxa, la Coll@nada, el Gremi de traginers, l’Ass.de Veïns del Barri de la Font Vella, l’Agrupació Sardanista, Càritas per les portes obertes, l’Associació Amics dels Cavalls de l’Anoia, EGAN, els Moixiganguers per l’èxit, el personal de l’ajuntament i la implicació del cronista, el dissenyador del programa, l’autor de l’estampa del sant, el Salero i els pregoners.

_______________________________________

Vegeu la valoració de la Coll@nada

Documents adjunts

Pressupost FM Igualada 2009



15 Comentaris

P

Pep

Igualada

29 d'agost 2009.17:02h

Respondre

Caram! Quin concepte de moderació; el pressupost per grups musicals a barraques baixa a més de la meitat. Les retallades sempre les pateixen els mateixos. Per no parlar ”la gestió de les... Llegir més activitats de foc”; si a quatre ments benpensants els molesta el fum i el soroll per Festa Major, que s’hi posin fulles.
I felicitats als de la Coll@nada, per superar-se un any més malgrat les adversitats. El seu és l’autèntic esperit de Festa Major!

j

joan

igualada

29 d'agost 2009.15:51h

Respondre

2900 euros els AI AI AI. potser que algú doni la cara

e

eduard

igualada

29 d'agost 2009.15:45h

Respondre

els responsables sigueu valents i expliqueu-nos amb més detall les comissions

m

marc

29 d'agost 2009.00:50h

Respondre

O sigui, Jordi, que a l’ajuntament n’hi ha més d’un que per la festa major fa l’agost (mai millor dit)?; realment patètic. Tal i com maquillen els números sembla que ho vulguin reafirmar.

v

virolet

28 d'agost 2009.22:30h

Respondre

Ajuntament,

no veieu que no necessitem ni regidores ni ”gestors culturals” que organitzin les nostres festes???

foteu el camp i aneu a treballar de debò!

fora de l’ajuntament i els... Llegir més seus amics ”gestors culturals”

j

jordi

igualada

28 d'agost 2009.20:15h

Respondre

Investigar és molt fàcil. Que els de l’ajuntament es pensen que no en sabem? Primera investigació: El Belda i els Badabadocs van cobrar 2000 euros (i segons el seu Manager Escobet, ja s’hi... Llegir més incloïen comissions)... al pressupost posa 2300??
Segona: Angelina i Pastora, més de 15000 euros. Perquè ho han posat conjuntament? Si angelina va cobrar menys de 1000 euros i en negre directe , vol dir que la resta s’ho va endur Pastora???? si s’ha posat conjuntament és justament per amagar les ”comissions2 oi?

D

Domènec

Igualada

28 d'agost 2009.19:41h

Respondre

Realment els termes ”gestió de suport” i ”recerca de patrocinadors” no expliquen prou bé que s’han fet amb els 20.400 euros que s’han invertit. També és curiós que al tema càtering,... Llegir més el concepte ”varis” sigui el més car de tots. Ai, que ignorant em sento quan no entenc el que llegeixo. Estaria bé que algun responsable de l’ajuntament fés un desglós més acurat d’aquests punts i em treié un pes de sobre! Des d’aquí animo a Anoia Diari a que pregunti i ens aclareixi el pressupost que s’ha pagat amb els nostres diners. Amb bona fe i en deu minuts s’explica, ara falta voluntat...

c

carme

Igualada

28 d'agost 2009.17:12h

Respondre

Mentre els patrocinadors aporten 72000 euros (moltes gràcies a ells i més en temps no molt propicis) hi ha algú altre que se’n emporta 12000 per segons ells ”cerca de patrocinadors” (la... Llegir més majoria dels quals, per sort, són els mateixos des de fa molts anys). Què busca doncs ? Qui s’ho endú ? Si les coses no s’expliquen (cosa molt habitual en el govern de l’Entesa) serà perquè volen amagar-nos alguna cosa. Canviant les denominacions de les partides ens voleu enganyar (més) ?

e

eduard

igualada (12000 sí que és un número màgic)

28 d'agost 2009.16:40h

Respondre

Joan, amb aquests 12000 euros encara aniràs amb bicicleta per Igualada ?

m

marc

28 d'agost 2009.16:36h

Respondre

Ja tens raó Miquel. Si això m’ho deixeu dir: Jordi, Joan i companyia prou de robar als igualadins !!! ... ja ens entenem tots

m

miquel

28 d'agost 2009.14:49h

Respondre

Cerca de patrocinadors 12.000 € ?¿ tela

m

marc

28 d'agost 2009.13:30h

Respondre

Sí Joel sí, s’ho han embutxacat els que tots sabem. Déu n’hi do, uns altres càrrecs de confiança a l’ombra de l’Entesa. Quina pena que em faria haver votat aquesta colla; almenys dormo... Llegir més ben tranquil.

F

Francesc

Igualada

28 d'agost 2009.12:06h

Respondre

Plaça + verda 8500 euros? Que ens hem tornat bojos o què?

Després el Sr. Riba t’he els sants collons de dir que la retallada no s’ha notat. Segur que va baixar molt a barraques a sentir els... Llegir més concerts a tota hora...

Es qüestió de mirar un moment el pressupost i t’adones ràpid de les preferències d’aquest ajuntament, i de qui s’embutxaca més quartos!

Apa, visca les festes majors populars!!!

A

Alba

Igualada

28 d'agost 2009.10:50h

Respondre

Estic bastant d’acord amb tu, Joel, però amb una puntualització:
Coll@nada: 3.960 + 2.320 del Rec Bull + 2.900 d’Ai Ai ai = 9.180 que tot i que no està malament, és no gran cosa tenint en... Llegir més compte que organitzen infinitat d’activitats amb pressupost ínfim. D’altra banda, m’agradaria que veiéssiu que TOT el pressupost, contant els concerts (que no tenen res a veure amb l’organització de la resta d’activitats però que podriem dir que l’Aj. ho ha destinat a la causa) és pràcticament el mateix que ha costat La Plaça Verda 8.500, i la meitat que el concert de Pastora i Angelina, que pel que sé, Angelina va cobrar amb negre....quina vergonya.
Au! Això és la nostra festa Major. Sort de la Coll@nada

j

joel grau i llucià

manresa

28 d'agost 2009.10:04h

Respondre

S.G.A.E. 7.649 euros COLL@NADA 3.960 euros... ja està tot dit

Per cert, l’eufemisme ”gestió de suport” i el de ”recerca de patrocinadors” que sumen un total de 20.400 euros, s’ho... Llegir més cobren els qui penso que s’ho han cobrat?

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.