//Plugins sense CDN ?>
Els encarregats de rubricar l’acord, que s'ha signat aquest dilluns, han estat l’alcalde d’Igualada i president de la MICOD, Marc Castells, i el vicepresident tercer i president delegat de l’àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació, Josep Llobet.
Què és el PMU?
El Pla de Mobilitat Urbana és un estudi integral que preveu millorar diferents aspectes de la mobilitat en aquesta àrea, amb 65.000 habitants. Inclourà els municipis d’Igualada, Òdena, Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui, Castellolí i La Pobla de Claramunt.
Un PMU persegueix els objectius de millorar la qualitat de l’espai públic, racionalitzar el consum d’energia, reduir la contaminació atmosfèrica, millorar la seguretat viària de les ciutats i optimitzar els serveis i infraestructures del transport. I, per tal d’assolir aquests objectius, contempla accions com l’increment de les zones de vianants que milloren l’activitat comercial i social, eliminen barreres arquitectòniques i faciliten la mobilitat; la pacificació del trànsit pels carrers veïnals fent-los més segurs i limitant-hi la velocitat; la regulació de l’aparcament o la millora de l’eficiència i competitivitat del transport públic.
Durant a signatura Marc Castells ha agraït el fet que 'la Diputació hagi contemplat el conjunt de la Conca com una unitat i no cada municipi per separat perquè, en el nostre dia a dia, la mobilitat entre nosaltres no diferencia entre termes municipals'.
De la seva banda, Josep Llobet, ha destacat que 'la Macomunitat de la Conca d’Òdena té un pes molt important dins la província i per això hem apostat per fer-li costat en la seva petició d’elaborar aquest pla conjunt'.
Passos a seguir
Primer es realitzarà una diagnosi de la situació actual de les seves diferents xarxes de transport (de vianants, de ciclistes, de transport públic, de vehicles a motor i aparcament, etc.), s’elaboraran previsions de mobilitat per als propers anys i, a partir d’aquí, es definirà un programa d’actuacions de millora.
Un cop enllestint el pla, previsiblement l’any 2014, la Mancomunitat anirà implantant les millores suggerides de forma gradual i sempre en funció de les disponibilitats pressupostàries dels municipis que la integren.
El pla tindrà un cost de 120.000 euros, dels quals la Diputació n’assumeix el 75% i els municipis de la Conca el 25% restant. Els darrers anys, també amb el suport d’aquest ens, s’estan desenvolupant plans similars en diferents municipis de la província.
mobilitat? mobilitat la de igualada a barcelona , diumenge pasat en el tren de les 17.47 una sra es mareja (normal) intenta anar el lavabo i estaba tencat per falta d aiguaRresultat va vomitar en una... Llegir més bosa del Ldl.sense poderse refrescar Sort fde la solidaritat de tots el pasatgers. Indigna. Que els poltics visquin la realitat. Ni a la India he viscut tanta deixadesa.
B
Igualada
20 de novembre 2012.10:47h
Per fi!
Tots els que treballem, estudiem, etc.. als municipis ens feia falta!!i a l’inrevés!
Cap a Barcelona?? un altre cop? a principis de setembre, es varen modificar els horaris de FGC... Llegir més precisament per fer més trens cap a Barcelona.Resultat, molts dels usuaris que no anem a Barcelona però si als municipis, hem vist reduïts els horaris i el servei tant en laborables com en festius.Si volem millorar, anem endavant per TOTS no només per anar a Barcelona.
També hi ha molts joves que estudien a Manresa, i a Lleida, i és increïble que ningú pensi en ells.Jo fa molt de temps estudiava a Tàrrega i només hi havia servei d’autobús dues vegades al dia, han passat uns 10 anys i encara està igual.I bé, si algun jove explica les peripècies per poder arribar a Manresa....