TORNAR
PUBLICITAT

Si tens una idea... ja pots innovar!

Aquest és un dels missatges que es vol donar des de la Setmana de la Innovació de l’Anoia

economia
Divendres, 28 maig 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Brindar per la innovació. 1.000 copes de cava per als anoiencs que vagin el divendres 18 de juny a les 20.00 h a la plaça de Cal Font d’Igualada. Una manera simbòlica de mirar el futur amb optimisme i amb un missatge clar: la innovació, la pot fer tothom.

Ricard Romàs, un innovador

Tot negoci, tot autònom i tota persona pot innovar, aplicar noves idees i millorar els seus processos i resultats, només cal proposar-s’ho. Per a motivar la ciutadania i posar exemples concrets, des de l’organització es presentaran diverses experiències positives que, en àmbits i intervencions diferents, han aconseguit innovar: Ricard Tomàs, el taxista 2.0; Carles Pérez, coinventor d’un sistema de protecció de clavegueres; Marina Iglesias, una de les fundadores del REC.0; Teresa Vidal, enginyera relacionada amb la indústria paperera; Enric Macarulla, impulsor del projecte de simulació en salut; i Xavier Marginet, dedicat al foment dels contactes en innovació. Un missatge clar i positiu, que és encara més rellevant en èpoques de dificultat econòmica com l’actual.

La Setmana de la Innovació la impulsen l’Ajuntament d’Igualada, el Consell Comarcal i la Unió Empresarial de l’Anoia. Enguany la coordina l’empresa anoienca Reimpulsa. Properament es donaran a conèixer més detalls sobre aquesta iniciativa.


7 Comentaris

j

josep

igd

31 de maig 2010.12:01h

Respondre

Innovar seria deixar de pensar que qualsevol negoci és bo. El que cal innovar és la idea del negoci pel negoci. Hauríem de gastar diners i esforços en buscar estructures de negocis que siguin... Llegir més realment útils a les nostres necessitat reals i no només en la butxaca de ”l’invovador”. Innovar al servei de qualsevol negoci és el problema que ens ha portat fins aquí.
Com em puc creurem la UE que em va dient que innovi si el seu pla estratègic per l’anoia és reconvertir tot l’entorn en magatzems logístics. Si la seva idea és encara fer duros a quatre pessetes venent-nos els calçotets. Innovar és per mi fer un canvi més profund, buscant formes de negoci ètiques i sostenibles, basades en la nostra imaginació i els recursos que tenim i no en els terrenys d’altres i en les requalificacions. S’ha d’Innovar el paradigma. S’ha innovar la UE perquè innovar per anar al mateix lloc d’on venim no mereix la despesa dels patrocinadors i menys quan es tracta de calés públics.
Vinga, aviat ja haurem buidat de significat la paraula innovar, com ho em fet amb emprenedor, excel·lència, sostenible, ecològic i tantes altres ....

A

Anna Pujabet

Igualada

28 de maig 2010.23:13h

Respondre

Si us plau més coses com aquesta. O no; de semblants o de diferents. Però més i sobretot aquí, que passin aquí, a Igualada. Que ens convé molt.
Enhorabona a aquells que han tingut la... Llegir més iniciativa. I als que proposen i als que ho coordinen i aquells que s´hi afegeixen de qualsevol manera però sempre en positiu.
Es impossible millorar si no es canvia res del que està establert. Si no es fa rés no pot passar res de nou.
Canviar, inventar, crear, innovar... Del dret o del reves, tan se val, sempre en traurem més que quedant-nos quiets veient-la passar.

C

Carles

Igualada

28 de maig 2010.16:52h

Respondre

L’ús inadequat d’una paraula pot fer que es desvirtuï, però no oblidem el seu veritable significat. En aquests temps que ningú regala res, no podem esperar que les solucions als nostres... Llegir més problemes ens arribin caigudes del cel.
Innovar es reinventar-se, és apostar, és diferenciar-se, és treballar dur i per tant ens ha de servir com a eina per poder enfrontar-nos a aquesta maleïda crisi.
És important que Igualada mostri el potencial innovador que té, que hi ha gent emprenedora i que podem sortir al diari per altres qüestions que no sigui recordar-nos que som una comarca deprimida.
Totes les iniciatives per poder exposar aquestes idees i fer-ne difusió crec que són un encert.

j

jaume

igualada

28 de maig 2010.15:21h

Respondre

Téns tota la raó Josep, cansa molt la paraula innovació, apart que moltes vegades qui la pronuncia són funcionaris benestants de trajo car i corbata que més que innovació la seva vida ha estat... Llegir més una ”endollació”.

Que simplifiquin els processos, que els bancs facin de bancs i no d’usurers, i que pugi el nivell de vida i l’estat del benestar als països que no en tenen, un cop tothom jugui al mateix joc amb les mateixes regles fins i tot els endollats-innovats sabran apreciar el que és treballar.

j

josep

IGD

28 de maig 2010.14:07h

Respondre

Quan comencem a repetir una paraula mil vegades acabem per fer-li voler dir més del que diu. Ara sembla que la innovació és miraculosa i que ho arreglarà tot. Jo fugiria de tant eslògan... Llegir més patrocinat i de tanta servitud a les paraules que no fan més que degradar el seu significat i faria cas el sentit comú: qui no s’espavila i hi posa el coll no se n’ensurt.

À

Àngels Chacón

Igualada

28 de maig 2010.13:09h

Respondre

Enmig d’ un món de canvis accelerats podem arribar a sentir-nos perduts. També pot ser que paraules com innovació ens sonin llunyanes o sense aplicació a les nostres vides. El cert ,però, és... Llegir més que tots i cadascu de nosaltres pot canviar, evolucionar, reinventar , transformar... molt més del que creiem. En Ricard Tomàs i molts d’ altres en són un bon exemple. Ens han canviat la música i estem desconcertats, però segur que podem trobar nous passos per ballar-la.

X

Xavier Marginet

Igualada

28 de maig 2010.12:44h

Respondre

La innovació és un element fonamental en la identificació de nous mercats. Malgrat les crisi, cícliques i presents en tots els sectors, sempre hi ha opció de reenfocar l’activitat productiva.... Llegir més Un exemple és el desenvolupament de nous productes i serveis pensats expressament per al segment de consum conegut com a ”base de la piràmide”, el de rendes més baixes. Pensar en quines necessitats té aquest segment i posar recerca i innovació en la resposta és una gran oportunitat per a les empreses del 2010. Quatre mil milions de consumidors ho estan esperant.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.