TORNAR
PUBLICITAT

El tèxtil i la moda de l'Anoia, al nou clúster català

Sis empreses anoienques formen part del clúster Tèxtil i Moda de Catalunya

economia
Dilluns, 31 octubre 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Impulsar la competitivitat és el principal objectiu del nou Clúster Tèxtil i Moda de Catalunya, que va engegar motors aquest divendres, en un acte de presentació a Barcelona. De les 14 empreses catalanes promotores del clúster, 6 són anoienques, entre les que destaquen Sita Murt, Punto Blanco i Escorpión. La nova associació és una organització sense ànim de lucre, que pretén integrar totes les empreses d’aquest clúster tèxtil/confecció/moda a Catalunya, a través de la promoció i creació de serveis i iniciatives d’internacionalització, formació, recerca, desenvolupament i innovació.

La presentació del Clúster va comptar amb la presència del president català Artur Mas

La creació del nou clúster de tèxtil i moda a nivell català 'signfica, també, un pas endavant tant pel que fa a la qualitat com a la quantitat de projectes de futur en aquest sector', va afirmar David Garcia, president de FAGEPI.

Garcia va destacar el fet que la presentació comptés amb unes 120 professionals i empreses del sector, fet que és 'representatiu de la rellevància de la constitució d'aquest nou clúster'.

Un ecosistema tèxtil i de moda

A ritme de la dansa contemporània de Màxim Iannarelli i Gemma Galera, de la companyia Sisè Sentit, i amb el record d’alguns passatges del poema 'Ara Mateix' del poeta Miquel Martí i Pol, llegits per l’actor català Joan Valentí, es va fundar el nou clúster Tèxtil i Moda de Catalunya, que es crea amb la finalitat d’impulsar la competitivitat de les empreses i entitats que formen part d’aquest Clúster.

La presidenta, Roser Ramos de la marca Còndor, va assenyalar la importància del sector tèxtil i moda de Catalunya que, amb 3.000 empreses i 40.000 professionals, genera un facturació agregada de 5.000 milions d’euros, el 4,5% del PIB industrial i el 1,5% del PIB general català. Ramos va assegurar que a Catalunya existeix un veritable ecosistema tèxtil i moda que, a més de singular en el context Europeu, pot esdevenir una palanca de desenvolupament econòmic, generació de riquesa i ocupació de qualitat. Ramos va reivindicar la indústria, la innovació, el disseny, la marca i la distribució com a eines de present i de futur del sector i va oferir la cooperació de l’associació per ajudar al Govern de la Generalitat de Catalunya en la fita de generar nova riquesa i ocupació de qualitat per al país.

El tèxtil, un motor econòmic català

El President de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, en la seva intervenció que va clausurar l’acte de presentació del Clúster Tèxtil i Moda de Catalunya, va començar recordant la importància històrica del sector tèxtil en el desenvolupament econòmic català i es va mostrar convençut que activitats d’aquest sector poden tornar a impulsar el dinamisme econòmic de Catalunya.

El President ha lloat també l’esperit d’unió entre empreses del sector per col•laborar en l’assoliment de reptes estratègics de futur de forma conjunta. Aquest fet en un país on el teixit empresarial està format principalment per pimes i micropimes contribueix directament a incrementar la competitivitat del sector.

Finalment, Artur Mas ha ofert el suport del Govern de la Generalitat de Catalunya pel seguiment dels objectius i projectes del nou clúster i ha proposat mantenir un contacte entre els interlocutors del Govern i la nova agrupació per progressar en la millora competitiva del sector.

Més de 120 empreses catalanes, a la presentació

A l’esdeveniment van participar més de 120 empreses i professionals del sector tèxtil i moda de Catalunya entre les que destaquen creadores com Teresa Helbig, Sita Murt, Laura Morata o Susana Escolano, marques com Basi, Bobolí, Rosa Clarà, Esse o Esse, Punto Blanco, Yerse, Pronovias, Selvatgi, Janira, Redpoint, Avet, Massana, Linn, Còndor, Guitare, Naulover, Torras, Torradas, Fete o Guasch o empreses industrials com Giró, Stitch way, Tints Egara, Cetriko, Pineda, Kauf o C.P Aluart.

També van assistir a l’acte de presentació Liz Montfort, responsable de Moda de l’Ajuntament de Barcelona, Miquel Rodríguez, Gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat de Catalunya, els representants del Consell Intertèxtil Espanyol, de l’Agrupació de Gènere de Punt, la Federació Estatal d’Indústries de la Confecció, Texfor, els sindicats CCOO i UGT, Marc Castells, Alcalde d’Igualada, Xavier Boquete, President del Consell Comarcal de l’Anoia, Ramon Felip, President de la Unió Empresarial de l’Anoia i directors dels centres tecnològics CETEMMSA, FITEX i LEITAT així com responsables de l’Agència Catalana d’Innovació i Internacionalització (ACCIÓ) i del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM).


2 Comentaris

U

Un apunt per la Ció

Igualada

2 de novembre 2011.09:00h

Respondre

Si llegim tota la notícia parla fins i tot de més de sis: 1-Sita Murt, 2-Punto Blanco,3-Linn (o Diacar),4-Torradas,5-Guasch, 6-Stitchway, 7-Escorpion, a més de FITEX i FAGEPI. Només és a... Llegir més l’enunciat que n’anomena 3 (les que potser són més conegudes).

C

Ció

31 d'octubre 2011.08:37h

Respondre

Si de les 12 empreses 6 són anoiencas, i nomes en citen 3 que son igualadines. Hem de penser que les altres 3 son de la comarca i no cal esmentarles ? O no son tant conegudes i per aixó pensen que... Llegir més no cal anomenarles?

Cal reflexionar al escriure una noticia, i molt més en els temps que estem. Una empresa més o menys és molt important i donar-la a coneixer encara més.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.