//Plugins sense CDN ?>
'Teixint el futur', un reportatge de Lluís Jené i Ramon Anglès, de l'equip de 30 minuts, ha mostrat un panorama força alentador pel futur de la indústria tèxtil a la comarca de l'Anoia, recollint les opinions i testimonis d'alguns empresaris que, ajustant els preus, i millorant els processos, han aconseguit fer retornar part de les produccions que fins ara es duien a terme a països asiàtics o del Magreb.
Així per exeple, Antoni Egea, president de FAGEPI ha dit que moltes empreses han fet un esforç per reconvertir-se i adaptar-se i ofereixen ara tallers molt tecnificats capaços de fer tot el procés de producció en dues setmanes. Egea ha manifestat que 'la tornada de les produccions a casa nostra és imparable'.
En el programa s'ha posat de manifest que comencen a retornar a aquells tallers que són capaços d'adaptar-se a mercats cambiants, les comandes que no requereixen grans quantitats. També ha recollit el testimoni d'empreses com Punto Blanco o Best. Des de Punto Blanco, el seu director general, Josep Ignasi Reixach afirma que l'empresa mira cap a la Xina no per produir sinó com a mercat que els permeti triplicar les seves exportacions. Assegura que el mercar asiàtic els demana producte europeu de qualitat sense importat-los un preu més elevat. Enric Fillat, Gerent de Best explica que han aconseguit produir a l'Anoia la comanda de mallots per La Portals, la volta ciclista a Montserrat en BTT, una producció que fins ara es feia a la Xina.
El reportatge ha apuntat l'existència d'un estudi de FITEX que assegura que un retorn del 20% de la producció que es va desviar a Turquia crearia 3.000 nous llocs de treball a casa nostra.
'Els treballadors acaben pagant l'augment de la competitivitat'
El reportatge també ha parlat amb els sindicats que han fet veure que en tot plegat hi ha una part no tant positiva. El responsable del sector moda de CCOO, Carlos Chicano, ha explicat que els treballadors acaben pagant l'augment de la competitivitat amb salaris baixos, per sota dels 800 euros. Per oferir preus de producció competitius, ha explicat Chicano, s'han hagut de rebaixar drets laborals, que han comportat la modificació dels salaris, o dels horaris amb perjudici dels treballadors.
El futur de la indústria adobera
En la part final del reportatge s'ha parlat del futur de la indústria adobera, del projecte municipal de convertir Igualada en la Capital europea de la Pell de Qualitat, i del nou Parc d'Innovació del Cuir i la Marroquineria que ha d'acollir el trasllat de les adoberies en un futur proper.
La vitalitat de la indústria adobera que ha aconseguit sobreviure després d'un procés d'especialització i tecnificació s'ha tractat en aquest treball periodístic a través del testimoni de Xavier Badia, de Curtits Badia i actual president del gremi de Blanquers. Acompanyats d'ell s'han mostrat en imatges alguns dels processos del curtit de pells. Un producte de qualitat que té com a destí final les grans firmes de complements de moda.
El potencial del barri del Rec
Finalment el reportatge ha tractat sobre el potencial del Barri del Rec. Un barri que, un cop deixi d'acollir les adoberies, oferirà espais de gran valor arquitectònic a l'abast d'altres usos, com el residencial, el de serveis o per a la petita indústria.
Els impulsors del Rec Stores, Cristina Domènech, Jordi Ribaudí i Ramon Enric han parlat precisament de les potencialitats del Barri, uns valors que un esdeveniment com el Rec Stores vol posar de relleu per a donar-les a conéixer a tothom.
Bones Marc, ja esta be que es promocioni la ciutat, però el que no és pot fer es vendre fum. El fet de retornar una mínima part de la producció que les empreses textils i les adoberies de la... Llegir més comarca , ja que es tindria que haver parlat de comarca ja que seria més encertat, de la que es van emportat a l’estranger i ara retornen a la zona és mínima i segons vas poder veure al reportatge, exemple que va oferir Tx 51 , la producció s’ha automotitzat i una sola persona pot controlar un munt de maquines que ja et treuen la peça totalment feta... això farà que augmentin els jocs de treball ?? Tu creus que un empresari tal com estan les coses invertiran el que costa cada maquina per una possible feina temporal??
Dic que es tindria que parlar de Comarca ja que algunes de les empreses que surten no estan ubicades a Igualada i altres el 50% d’elles tampoc, exemple :
Gavipunt
CALLE CALAF, 16, ODENA, 08711 , BARCELONA
Punto Blanco, esta repartit entre Igualda i Odena i que per cert, On creus que fan part de la seva produccio, a Igualada o a la Xina ??
Ultramagic es d’origen Igualadi, pero esta a l?aerodroam, que per cert, em pots dir on esta situat a Igualada o a Odena ??
El que amb tot això vinc a dir es que Igualada com no canvii de mentalitat i la gent que ”talla el bacalla” no faci un gir .... no arreglarem res, NO ES POT VIURE PENSANT QUE SOM EL QUE EREM ENS HA CANVIAT TOT, DEIXEM DE VIURE DEL PASSAT JA QUE NO ENS APORTA ACTUALMENT RES I POTSER QUE ENS OBRIM AL FUTUR, i el futur no passa per centrar-nos sols es dos sectors industrials.
Aixo no vol dir que no es tingui que felicitar a totes les empreses que van sortir i que tal com estan les coses segueixen lluitant per seguir endevant.
Del Rec passo de dir res, sols el que ja he comentat, que han tingut una falca publicitaria gratuita, per això felicitar al que li porti el marketing.
Mónica, evidentment que el trasllat de les fàbriques de curtits se’l pagarà cadascuna d’elles com a passat sempre que una empresa s’ha traslladat de lloc, sigui del ram que sigui.
Les... Llegir més empreses de gènere de punt i les dels curtits que funcionen i que en part es varen poder veure al reportatge, no tenen res de passat sinó que son el present i representen part del nostre futur. Estic d’acord en que ens hem de diversificar, però a això hi hem de col-laborar tots, o sigui que en lloc de criticar, comença tu també a obrir la ment i pensar en quina part d’aquest més mon que hi ha podem tenir-hi cabuda.
Dels del REC, no és que en sigui massa partidari, però crec que han sabut inventar i vestir un projecte molt interessant i que per tant s’han guanyat el dret a tenir el reconeixement de molta gent
El ”30 minuts” d’ahir va ser un missatge d’esperança , per que mostra ,que si bé la industria igualadina no és alló que va ser en un passat no tan llunyà , encara queda vida .... Llegir més L’optimisme que inspira necessita de una suma de voluntats , de iniciatives que donin l’ìmpúls ,que facin possible una inercia de creixement . Haurien de fer possible el ”SI ES POT ” tant popular avuia dia.
Caram Mònica, quin reportatge vas veure tu? perquè que jo sàpiga, Buff està a Les Comes, Punto Blanco a la Balmes, Sita Murt al costat de l’asil, ultramàgic a l’aerodrom... Què és el que... Llegir més et fa tanta ràbia de que hagin fet un reportatge sobre Igualada, que potser tens un negoci i no ha sortit al reportatge? I sí potser si que als del REC.0 els ha servit de publicitat, però sincerament que un grup d’amics d ela ciutat tinguin una idea per reactivar el barri dos caps de la setmana a l’any, ja em sembla més que res. Sincerament potser enlloc de ser tant destructius hauriem de ser més constructius... Perquè som molts els que volem que Igualada tiri endavant i creixi... social i empresarialment!
El reportatge d’ahir em deixa una sensació ”rara”, em va semblar més un spot publicitari de una serie de marques d’igualada ( que no hi eren totes ja que no es va parlar per exemple del bon... Llegir més ritme que porten els de Aldomartins i altres fabricants de Igualada) pero si anava del fabricants d’Igualada, com es que és va parlar de empreses que no estan físicament a Igualada??....
Es va comentar que es traslladaria els curtits del rec a un poligon... qui pagara aquest canvi?? Tos els iguladins ???
Per altre banda, el missatge es que el tèxtil i els curtíts són l’esperança de la ciutat ?? des de quant... si realment han sigut el problema.. No ens podem centrar sols en dos sectors indústrials , s’ha d’obrir la ment i pensar que hi han més en aquest món.
El tèxtil i els curtits han deixat uns molt bona empremta a Igualada, culturalment, arqitectonicament i amb molts bons profesional.... pero no podem viure del pasat i hem de pensar en un futur més ampli....
”Divide y venceras ”
PD: Un 10 per qui porti el marketing del REC’ ja que us ha anat rodó el reportatge.
dani
igualada
4 de juny 2013.09:40h
després de mirar-lo anava amb la idea que seria un publi-reportatge però a l’hora de la veritat no m’ho va semblar tant, va estar prou bé.
el que si que haurien de fer els del textil com ja... Llegir més estan fent els adobers és buscar alguna sinergia més, imaginem per un moment una fusió punt blanc amb sita murt i en el seu moment amb vivesa quan no era multinacional, haguessin tingut una força increïble, haguessin pogut compartir disseny, serveis, una gran empresa amb capital 100% d’aquí i en tota regla.
el programa va aixecar els ànims, i la conclusió és que seguim tenint emprenedors i gent amb idees que no tira la tovallola, amb una mica de sort i amb el coratge suficient, ENS EN PODEM SORTIR!!