//Plugins sense CDN ?>
Segons els preus marcats des del Servei de Transport Metropolità, l’increment se situa entre l’IPC de Transports al mes d’octubre, 4,2%, i l’IPC de Carburants i Combustibles al mes d’octubre, 8,9%. Segons aquesta xifra l’any 2009, per cada viatge realitzat l’usuari abonarà una mitjana de 0,66 € que suposa un increment de 3 cèntims per viatge respecte les tarifes d’enguany.
Però què costarà a la butxaca dels usuaris?
Els preus actuals per al transport públic no són una ganga. Un estudiant o treballador de l’Anoia que vagi diàriament a Barcelona, amb el transport públic sol gastar-se una mitjana de 30 euros a la setmana laboral (de les zones 5 i 6), cosa que representa uns 120 euros al mes si es fa servir la T-10. Si s’utilitza la T-Mes, encara surt més car, entre 123 i 131 euros al mes (segons la zona).
A partir del gener, la setmana pels que fan servir la T10 els costarà entre 31 i 33 euros, arribant als 130 euros al mes, mentre que pels de la T-Mes entre 128 i 136 segons la zona. (vegeu altres increments)
Alguns usuaris d’aquest transport, majoritàriament estudiants que cada dia van i vénen de la Universitat, ja sigui a Barcelona o a Bellaterra consideren que aquest increment no fa re més que empitjorar la situació.
“Els preus dels bitllets ja són molt cars, ara com ara, i si tenim en compte la relació qualitat preu, quan tardem 1 hora i mitja per arribar a Barcelona, fa vergonya” comenta una estudiant de la UB.
“Al final acabarem anant en cotxe, com a mínim tindrem l’avantatge de la rapidesa per molt car que estigui el gasoil. Si representa que s’ha de potenciar el transport públic per ser més respectuosos amb el medi ambient i contribuir a una societat més sostenible, que mirin per la sostenibilitat de les butxaques, que no tothom té tants diners!” s’indignava un jove usuari de la Hispano.
Nova targeta T-12
Els que a partir de l’any vinent podran veure’s beneficiats d’alguna manera seran els menors de 4 a 12 anys, pels que s’ha fet una targeta especial, la T12.
Serà un títol de transport integrat (ATM) d’1 zona, la zona tarifària del municipi on resideix el beneficiari. Serà nominal i amb fotografia.
Serà un títol anual, amb data de caducitat en funció de la data d’emissió del títol i viatges il•limitats que es podrà utilitzar a les xarxes de Metro, FGC, Renfe Rodalies, Tramvia i Autobusos urbans i interurbans (70 operadors).
L’entrada en servei del nou títol és el 15 de setembre de 2009, tot i que abans de posar-se en marxa encara s’han d’ultimar detalls com per exemple que els ajuntaments aprovin el reglament .
Només caldrà que la freqüència del transport públic pugui beneficiar als alumnes que vulguin agafar aquest transport per anar a l’escola.
Si amb increments de preu pel damunt de l’IPC, pensen potenciar el transport públic, cal felicitar a la persona que ha tingut aquesta brillant iniciativa. Per sort a Igualada tenim un servei... Llegir més ferroviari únic a Catalunya, ràpid i económic. Amb decisions d’aquest tipus segur que la nostra comarca i el país aniran endavant. Sort que tenim un govern d’esquerres!!
carles c.c.
S.M.M.
3 de desembre 2008.14:10h
gràcies PSC !