//Plugins sense CDN ?>
El president de la Unió Empresarial de l'Anoia, Ramon Felip, ha insistit en tot el suport que aquestes darreres setmanes han manifestat representants sindicals, empresarials i polítics de diversos colors, destacant especialment el fet que el Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya, hagi demanat al govern de la generalitat que es tingui especialment en compte la candidatura de l'Anoia al optar per l'aeroport.
Les paraules de Fernando Caralt, enginyer aeronàutic i president de BAIE, Barcelona Aeronautics & Space Association han servit perquè l'auditori conegués la realitat amb què competeix Catalunya i l'estat espanyol en matèria aeroportuària, amb 1 aeroport cada 10.000 km2 a diferència d'Europa que és d'1 cada 1.000km2. En aquest sentit ha insistit en la necessitat d'un aeroport corporatiu, potenciar l'aviació i els aparells de fins a 19 places i no només invertir en Iberia.
Caralt a recordat també que els diners que deixen els passatgers d'un vol privat, és superior al que pugui deixar un passatger d'un avió de línia i ha reiterat que el benefici que pot aportar a la regió on s'ubiqui la infraestructura no serà només en matèria aèrea sinó que les emrpeses de tecnologies avançades valoren molt la rapidesa i la flexibilitat del servei immediat que proporciona l'aviació corporativa.
Si bé ha reconegut que és normal que davant del projecte d'un aeroport hi hagi crítiques sobretot d'ecologistes i veïns, s'ha de posar a sobre la balança i veure com els beneficis que aportarà al territori són superiors als desavantatges.
Francesc Sanmartí, director de màrqueting de Taxijet (empresa que ja ha manifestat les ganes d'instaurar-se al futur aeroport si es fa a l'Anoia), ha explicat l'evolució que ha tingut l'aviació privada, no només pels canvis que s'han produït en els aparells, fent-los cada vegada més lleugers i menys costosos, sinó per l'ampliació dels ervei i l'ús que se'n fa.
Comparant serveis
A tall d'exemple Sanmartí ha fet la comparativa de costos i pèrdua d'hores per fer el trajecte entre Igualada i Valladolid, de 4 directius a fer una reunió a les 12 del migdia. Amb els vols regulars, l'horari de desplaçaments des que surten de casa i tornen a casa és de 2/4 de 7 del matí fins a quarts de 12 de la nit, viatge fins a Barcelona, embarcar, vol, taxi i esperar el vol de tornada. Amb un aerotaxi, podrien sortir del despatx a 1/4 d'11 del matí, serien 10 minuts abans al lloc de la reunió i a les 2 de la tarda ja podrien tornar, arribant a casa a les 4.
La comparativa del cost també és curiosa. Amb el vol regular, entrre benzina, pàrquing a l'aeroport i els 4 bitllets, d'anada i tornada, costaria uns 3.750 euros. Amb l'aerotaxi, entre 2.760 i 3.650 depenent del tipus de contracte de vol que es faci.
Ramon Felip ha tancat l'acte recordat que com a comarca "volem, tècnicament podem i necessitem un aeroport corporatiu per dinamitzar la comarca".
Protestes pel projecte
Un petit grup de veïns de l'aeròdrom actual, han acudit a l'exterior del teatre de l'Ateneu amb una pancarta reivindicant la seva contrarietat per les expropiacions de terreny que comportarà la construcció d'aquesta infraestructura.
Són una setantena els afectats per terrenys i 5 persones que viuen en l'espai on es construiria l'aeroport corporatiu, que lamenten que l'ajuntament d'Òdena no els hagi informat que serien expropiats quan, segons els mateixos afectats, els havien assegurat que no es veurien perjudicats pel procés
Ramon Felip afirma que l'Anoia no pot deixar escapar 'cap més oportunitat'
Felip ha destacat el suport del Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya
Ramon Felip afirma que l'Anoia no pot deixar escapar 'cap més oportunitat'
Felip ha destacat el suport del Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya
...Heu vist quantes empentes per sortir la foto?...Un país no es fa amb fotos d’uns quants. Ara correm-hi tots, l’aeroport ens ha de salvar, mentre entre tots hem deixat que les empresses... Llegir més anessin morint. Ja tenim la ciutat de serveis que propugnaven alguns... pero de servei a qui?...a que?.. a la gent que hi ha i hihauarà encara més a l’atur?.
josep
igualada
26 de novembre 2008.12:36h
És fantàstic com tothom que pot sucar es posa d’acord per decidir el que s’ha de fer a casa dels altres en nom del bé comú.
Deixeu liderar i decidir sobre la casa dels altres als empresaris... Llegir més i acabarem tots despullats i sense sostre. Això sí, amb tota mena d’expectatives de un futur amb més oportunitats econòmiques, totes elles encara per definir!
Com diuen els pastorets, ”que Yavé ens protegeixi de desgràcia tanta!” perquè en les seves mans estem ”venuts”.