//Plugins sense CDN ?>
El Centre d'Innovació i Serveis a les Empreses de la Conca d'Òdena, situat al polígon Riera de Castellolí, a Vilanova del Camí, ha servit d'escenari per al lliurament dels premis UEA que tenen com a finalitat reconèixer aquelles iniciatives empresarials que hagin destacat durant l'any anterior, en aquest cas el 2012.
Amb l'elecció d'aquest espai per a la celebració del sopar la Unió Empresarial de l'Anoia ha volgut mostrar el seu 'suport al centre de serveis' que té com a 'objectiu d'ajudar a dinamitzar l'economia comarcal', ha declarat el president de la UEA, Ramon Felip.
Els premiats
En aquesta ocasió els premiats han estat l'empresa Isart Group Enterprises, que ha guanyat l'estrenat premi a la internacionalització 'per la seva estratègia de creixement en l'exportació i la mportat tasca d'expansió comercia amb presència a més de 40 països d'arreu del món';El gremi de blanquers d'Igualada, que ha rebut el premi al gremi o institució 'pel seu constant treball des de 1693 i per l'adaptació a les noves exigències del mercat especialitzant-se i reconvertint-se', el grup impulsor del Rec Experimental Stores, que ha estat mereixedor del premi UEA a la capacitat emprenedora, 'per la originalitat del projecte i per ser una iniciativa que és més que un esdeveniment comercial'; i finalment l'empresa Fundición Dúctil Fábregas S.A., que ha rebut el premi a la millor trajectòria empresarial 'per la seva competitivitat i creixements constants'.
Durant l'acte també s'ha reconegut a tasca de Josep Maria Vives Vidal a qui en nom de l'entitat, s'ha fet entrega d'una placa com a 'president honorífic de la UEA'.
L'acte ha comptat amb els parlaments del president de la Unió Empresarial, Ramon Felip, el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, el president de Foment del Treball, Joaquim Gai de Montellà i l'alcalde de Vilanova del Camí, municipi amfitrió de la trobada, Joan Vich.
Ramon Felip ha destacat els 30 anys de vida de l'entitat que 'en els moments de dificultat que estem vivint, té més sentit que mai ja que uneix els esforços del sector empresarial'. La suma d'esforços, segons Felip 'és una de les claus per a que el territori vagi endavant'. També 'la necessitat que les empreses es reconverteixin, canviïn el xip, s'adaptin a la nova situació i optin per la internacionalització'.
Segons Felip recentment s'han pogut veure indicis de millora de la situació econòmica: 'l'inici del retorn de la producció industrial a casa nostra, el projecte Anoia Punt d'Origen de la Moda, el projecte Igualada, Capital Europea de la Pell de Qualitat, la suma d'esforços de municipis com Òdena, la Pobla i Vilanova per impulsar conjuntament els seus polígons, etc.'
Segons Felip 'el territori ha d'apostar pel seus sectors productius, com la pell, el paper i les arts gràfiques, el tèxtil, i la logística'. En aquest sentit ha reiterat la seva idea de que 'l'Anoia serà logística o no serà'
Finalment Felip ha destacat que per aconseguir l'èxit en aquest camí de recuperació que s'ha emprès 'cal la implicació de les administracions en millorar les infraestructures previstes de fa temps -que no es poden oblidar-, però també en facilitar les condicions a les empreses, que ara troben entrebancs per tot'.
Al seu torn, el conseller d'Empresa i Ocupació,Felip Puig ha destacat també 'els lleugers signes de recuperació que estava tenint l'economia: amb una baixada de l'atur, un increment del nombre d'afiliats a la seguretat social i un augment de les exportacions i de les inversions que fan al nostre país empreses estrangeres'. Puig s'ha mostrat convençut que Catalunya i l'Anoia s'en sortiran: 'som capaços de suportar la situació i de sortir-nos-en, fins i tot tenint en compte el sobrecost que implica formar part d'Espanya. Puig ha dit que la solució a l'actual situació econòmica passava per la reactivació de l'economia i la lluita contra l'atur però també per l'assoliment dels instruments necessaris que ens permetin fer de Catalunya un país normal'
Joan Vich, alcalde de Vilanova del Camí, municipi amfitrió de la festa, ha destacat la importància del centre on s'ha desenvolupat el sopar: el Centre d'Innovació i serveis a les empreses: 'aquest serà un centre de suport a les empreses, de captació de nous inversors iun espai on teixir aliances'. En aquest sentit ha destacat la feina conjunta que estaven començant a dur a terme municipis com Capellades, la Pobla, Carme, Òdena i Vilanova per impulsar el Clúster del paper i les arts gràfiques, que tindrà seu al centre de serveis.
Finalment Vich ha reivindicat el paper de la Conca d'Òdena i ha afirmat que 'els municipis de la conurbació, són un cercle per Igualada i no un setge. Són l'oxígen que necessita per créixer. Els municipis de la Conca podem fer aportacions molt interessants'
Una taula rodona amb valor afegit
Abans del lliurament de premis l'acte ha comptat amb la celebració d'una taula rodona amb el títol 'Empreses amb valor afegit', moderada pel periodista Albert Closas, cap de l'àrea d'economia de TV3 i presentador i director del programa 'Valor Afegit'. Durant la taula rodona s'han pogut conèixer les experiències de 4 empreses líders en els seus sectors. Ha comptat amb la participació d'Idili Lizcano,fundador d'Alqvimia, emresa dedicada a la cosmètica natural; Xavier Costa, director general de Lékué, empresa líder en productes de silicona per a cuina; i els anoiencs Xavier Berneda, director de màrqueting de Munich, i Josep Maria Lladó, director general d'Ultramagic.
Sopar networking
Al final de l'acte s'ha dut a terme un sopar 'networking' que ha tingut com a objectiu facilitar l'intercanvi d'opinions i propiciar oportunitats de negoci entre els presents.
es ja la 7ª edicio del REC i les picabaralles continuan es impossible d entendre
una dita diu que si no pots amb l enemic t uneixes i el REC pot esser un grand amic que a seva sombra tots i surtin... Llegir més beneficiats sols falta dialec una mediacio si es cau i a treballa. amb tota la modestia m ofereixo, crec disposa d una molt bona proposta . aixo si sense carrecs.
Crec que el principal missatge que s’ha de transmetre a tots els agents implicats, i pel qual s’ha d’orientar els esforços, és “L’ANOIA SERÀ INDUSTRIAL O NO SERÀ”. Amb això... Llegir més m’adhereixo al manifest: MÉS INDÚSTRIA: LA RESPOSTA CATALANA A LA CRISI, signat i fet públic el passat mes de desembre, entre d’altres, per les principals organitzacions empresarials i sindicals del país, les universitats de Barcelona i els Col.legis d’Economistes i d’Enginyers.
Textualment diu: “A hores d’ara, la millor resposta per sortir de la crisi, la millor manera per reactivar l’economia i encetar el camí de la recuperació ben posicionats és la potenciació de la indústria i l’economia productiva. La indústria forma el nucli de la genètica del teixit productiu català, nucli a partir del qual es generen nous processos i activitats econòmiques. ........ La indústria, amb els serveis associats a la mateixa, és la branca productiva on s’obtenen majors increments de productivitat, la peça clau per generar, aplicar i difondre avenços en innovació i recerca, així com l’element cabdal per a la competitivitat exterior via exportacions. És en els sectors industrials on es pot generar més estabilitat i millors condicions laborals.”
Finalment concloïa: “ les entitats, organitzacions, universitats i col•legis professionals sotasignats fem una crida al conjunt de la societat catalana a unir-se i a impulsar un gran pacte per defensar aquest nou model productiu, basat en la indústria responsable, innovadora i compromesa en el canvi que permeti, entre d’altres, assolir que el pes de l’ocupació industrial arribi al 20% del total de l’ocupació a Catalunya ....
Amb la intenció de convèncer el nou govern que cal prioritzar l’economia productiva i les ajudes a la indústria”.
Aquest missatge ha de ser plenament aplicable a la nostre comarca de l’Anoia, per la seva llarga tradició industrial, per la qual cosa s’ha de recolzar tots els esforços per passar a l’acció, per traduir les bones paraules i desitjos en fets,
Ho e llegit be? Un premi el REC Store en mig del conflicte d interessos amb el comerç tradicional . Algú s ha begut l enteniment i l alcalde que hi va dir em mig d aquet desgavell?
El REC No sols... Llegir més no aporta llocs de treball i els poquet son temporals sinó que ajuda a destruir-ne .Impacta econòmic i mediàtic ? Si. Pero no a qualsevol preu.
Bé per Fàbregas.
Vaig conèixer el titular del Fundició Dúctil Fàbregas, En Carles, quan ben just continuava la foneria fundada pel seu avi i, en tornar de la mili, li va donar un fort... Llegir més impuls, treballant molt i molt i pujant a poc a poc l’empresa. Tant feia si en moments puntuals tenia que carregar tapes com ajudar a pintar llistons dels bancs que desprès, com ampliació del negoci, també va fabricar i comercialitzar. Han passat els anys i és evident que avui l’estructura de l’Empresa ‘relega’ al seu cap a les funcions que li són pròpies però que ningú es porti a engany, aquest esforç continua i està arrelat en la manera de portar el negoci. Crec que per arribar aquí no es tracta en no delegar, que per altra part és materialment impossible, però si de estar per sobre de tot a primera línia del negoci i posar-hi tota l’ànima tant abans com ara quan els temps, dissortadament, no són els millors en aquest sector.
Maria Ll.
Igualada
8 de juny 2013.16:49h
Joana, ja fa temps que parlem d’aquest conflicte d’interessos i potser valdria la pena que en lloc d’anar els uns contra els altres d’una vegada per totes ens féssim una pregunta ben... Llegir més fàcil:
és interessant per la ciutat el REC?, no per uns o pels altres, sinó per la ciutat?.
Si ho és, hauríem de mirar llavors de que ho sigui per a tots i per tant buscar la manera de com es pot fer que els botiguers de la ciutat (alguns ja ho fan) també participin dels beneficis que genera aquest esdeveniment. Com?, jo no ho sé perquè no tinc cap botiga, però penso que la UBIC com a màxim exponent del comerç local, si que pot trobar, o millor dit esta obligada a proposar la fórmula màgica perquè tothom pugui estar content.
Sé que es diu que alguns tenen molts guanys a costa del REC i deu ser cert, però també és cert que ells son els que varen tenir la idea, la van posar en pràctica amb molt èxit i han aconseguit que el nom de la ciutat surti a tot arreu, per tant tot això se’ls ha de reconèixer,i no si val al que diuen alguns dels que hi estan en contra de que el que s’hauria de fer és suprimir el REC, el que diu aixó, a part de ser un envejós, te una mentalitat molt tancada i ja veuríem si diria el mateix si la idea l’hagués tingut ell.
El que s’ha de fer si la resposta és que el REC tal com sembla és bo per la ciutat, és buscar la formula perquè ho sigui per a tots i per tant penso que la pilota està en mans de la UBIC, com també esta en mans de la UBIC estudiar que s’ha de fer perquè el 80% de joves de la nostra ciutat que segons una enquesta compra fora d’Igualada deixi de fer-ho. Aquest, Joana, penso que és el veritable repte del nostre comerç i al que han de dedicar més esforços