TORNAR

Vilanova Comerç impulsarà una Ruta de la Tapa al municipi

La patronal local dels botiguers intensificarà la campanya de captació de socis

economia
Divendres, 27 maig 2016. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

L'Ajuntament de Vilanova del Camí i Vilanova Comerç han signat un nou conveni de col·laboració per tirar endavant iniciatives i activitats de dinamització del comerç local. Les accions més destacades que desenvoluparan en el marc d'aquest conveni són la Festa de la Primavera, com la que va tenir lloc el passat mes d'abril, la Ruta de la Tapa, una nova iniciativa que promouran entre bars i restaurants del municipi durant la Festa Major de setembre i la tradicional Fira de Nadal, a primers de desembre.

La Ruta de la Tapa, durant la Festa Major, és una de les activitats que es desplegarà mercès al nou conveni que han firmat l'Ajuntament vilanoví i els representants del comerç local. Durant aquests dies i els mesos de juny i juliol, l'activitat de Vilanova Comerç es centrarà en preparar la primera edició de la Ruta de la Tapa. Una acció comercial que es farà coincidir amb la Festa Major vilanova, el primer cap de setmana de setembre. El president de Vilanova Comerç, Jordi Vilarrubias, afirma que l'activitat està especialment pensada pel sector de la restauració que habitualment no pot participar a les mostres de comerç que es plantegen al carrer.

L'alcaldessa Vanesa González, en la firma del conveni amb Jordi VilarrubiasParal·lelament, l'entitat està a l'expectativa de la regidoria de Promoció Econòmica que els ha proposat organitzar una nova edició del Vilashopping. L'entitat es veu amb cor de fer la convocatòria del comerç però és conscient de les seves limitacions econòmiques. Una altra de els cites indiscutibles del calendari d'activitats de Vilanova Comerç, afirma el President, és la Fira de Nadal que aplega pels volts del Pont de la Constitució aquest gran aparador comercial.
Jordi Vilarrubias, ha insistit en la necessitat d'aglutinar el comerç de Vilanova del Camí, que en aquests moments té 32 establiments associats. Vilarrubias explica que l'entitat continua fent campanya informativa i de captació de socis amb la voluntat d'incrementar aquesta xifra i de constituir-se en una entitat potent i amb força representativitat.

Els associats paguen una quota de 90 euros el primer any, com a quota de benvinguda, i a partir del segon any, l'import puja a 120. L'entitat únicament té dues vies d'ingressos, les quotes dels associats i les subvencions de les administracions per fer front a les despeses que generen l'organització de les diferents entitats. Una part important s'inverteix en les assegurances dels comerços que participen en les activitats i de les carpes que es fan servir a les mostres de carrer.

El passat 25 d'abril va tenir lloc una trobada amb els associats entorn la 'Fidelització de clients i xarxes socials'. Una trobada que es va fer en el marc de les jornades de portes obertes del Centre d'Innovació Anoia i que va comptar amb la participació d'Igualada Comerç i la Confederació de Comerç de Catalunya.
El punt de partida van ser les conclusions d'un estudi que circula per internet que assegura que el 70% dels clients d'un comerç es poden perdre per un servei poc adequat, un 20% per la qualitat del producte i únicament el 10% es perd pel preu. Això vol dir, afirma el president de Vilanova Comerç que "hem de posar especial cura en el servei al client, que cada vegada és més exigent".


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.