TORNAR

Vilanova i la Geltrú, una sortida de l'Anoia al mar

El port de Vilanova arriba per ‘vendre’s’ a l’Anoia

economia
Divendres, 27 gener 2012. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L’Eix Diagonal ubica Igualada al centre d’un eix de comunicació que uneix les comarques de la Catalunya Central amb el mar. Aquesta posició permet nous vincles amb territoris que fins ara havien quedat fora de la zona d’influència anoienca com Vilanova i la Geltrú. Així ho van demostrar alguns dels responsables del port del Garraf que el passat dimarts van ser a Igualada per donar a conèixer la seva infraestructura portuària, que compta amb unes característiques particulars que podrien aprofitar algunes empreses anoienques en la seva política d’exportació. Diferents agents socioeconòmics de l’Anoia valoren molt positivament aquesta nova oportunitat.

Port de Vilanova i la Geltrú

El port de Vilanova i la Geltrú fins ara no ha comptat amb la presència de gaires empreses anoienques. David Ruiz, responsable d’operacions del port en té comptabilitzades poc més de tres però està convençut que els serveis que ofereix la infraestructura podrien interessar a moltes altres empreses: ‘Som un port petit que podem tractar amb petites i mitjanes empreses a diferència d’altres ports com el de Tarragona o Barcelona on normalment només hi operen empreses amb grans volums d’exportació’.

Això és el que van escoltar les persones que van omplir la sala de la Delegació de la Cambra de Comerç de l’Anoia el passat dimarts on l’alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, acompanyada de responsables del port i agents socioeconòmics de la comarca van ‘vendre’ les potencialitats de la infraestructura.

Característiques del port

El port de Vilanova i la Geltrú és un dels tres ports de Catalunya que, a diferència dels grans ports com els de Tarragona i Barcelona, no operen amb contenidors sinó amb càrrega general, això fa que algunes empreses limitades per volums petits puguin exportar per la via marítima. Actualment a Catalunya hi ha tres ports d’aquestes característiques, el de Palamós, el de Vilanova i el de Sant Carles de la Ràpita.

L’exportació, la solució

Josep Vallès, delegat de la Cambra de Comerç a l’Anoia afirma que actualment les empreses que funcionen són les que exporten i potencia la via marítima: ‘és el transport més econòmic i ecològic que hi ha actualment’. Vallès recorda que amb la C-15, Vilanova queda a menys de trenta minuts i valora positivament la possibilitat d’aquest port.

En la mateixa direcció es posiciona Ramon Felip, President de la UEA que veu una altra via per potenciar l’exportació, una via necessària per a les empreses anoienques: ‘El mercat interior està molt malament, si es vol anar a vendre, és important travessar les fronteres’.

David Ruiz explica que les principals àrees on treballa el port de Vilanova són el Mediterrani i el nord d’Europa.

Quines empreses són potencials usuàries?

Cambra de Comerç va comptabilitzar que una desena d’empreses de la comarca es podrien beneficiar dels serveis del Port de Vilanova i la Geltrú, el transport de bigues de ferro o de fusta és idoni en aquest tipus de port ja que no es pot fer a través de cont. La indústria siderúrgica, paperera, fabricants de maquinària agrícola, de bigues...

Crear sinergies

Per la seva banda, Àngels Chacón, regidora de Promoció Econòmica de la ciutat d’Igualada aposta per la creació de sinèrgies entre les dues ciutats: ‘l’Eix Diagonal obre moltes possibilitats que encara estan per explotar’.


2 Comentaris

M

Mjesus

igualada

27 de gener 2012.20:44h

Respondre

Si senyor, això si es fer pais!

C

Cesca

Igualada

27 de gener 2012.11:19h

Respondre

Una bona noticia, espero que els responsables polítics i econòmics de la comarca tinguin amplitud de mires.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.