TORNAR

Visteon permet el retorn dels treballadors

L'empresa no arriba a cap acord amb el comitè d'empresa

economia
Dimecres, 29 octubre 2008. 17:07. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
La direcció de l'empresa Visteon d'Igualada ha permès que els 230 treballadors de la planta tornin a la feina aquest dimecres, dijous i divendres. La plantilla es va presentar dimarts a la feina malgrat que dijous passat la direcció va enviar a casa tots els treballadors. Tot i així, la direcció de Visteon i el comitè d'empresa no han arribat a cap acord sobre qui ha d'assumir els dies que els treballadors no han anat a la feina.

L'empresa diu que es descomptaran dels dies festius dels treballadors mentre que el comitè creu que els ha d'assumir Visteon. La firma ha demanat un ERO amb caràcter retroactiu de 120 dies alterns consumibles entre el 23 d'octubre i el 30 de juny del 2009.

La direcció de l'empresa i el comitè tampoc han arribat a un acord sobre la retribució que rebran els treballadors si s'aprova l'ERO. Els treballadors reclamen el 100% del sou mentre que l'empresa afirma que atorgarà el 24% del salari, que s'hauria de sumar al 70% que els donaria l'INEM, un percentatge que pot variar per cada treballador en funció de les prestacions.

Segons José Ramos, secretari del comitè d'empresa, la direcció de Visteon ha permès als treballadors tornar a la feina 'per desbloquejar el conflicte'.

A partir de dilluns, la plantilla tornarà a la feina i, fins que s'aprovi l'ERO, els treballadors rebran formació.

L'empresa descarta acomiadaments

Després de la reunió mantinguda entre la direcció de l'empresa i el comitè, José Ramos ha dit en declaracions a l'ACN que Visteon descarta acomiadar cap treballador, malgrat que fa unes setmanes s'especulava la possibilitat d'acomiadar una trentena de persones de la plantilla actual si la davallada de la producció de Nissan –l'únic client de Visteon- es prorrogava.

Visteon, que es dedica exclusivament a fabricar components per a vehicles Nissan, ha sol·licitat un ERO al·legant una davallada de la producció del seu únic client.

Violeta Gumà - ACN


5 Comentaris

D

Daniel Espejo

Sant Guim de Freixenet

18 de novembre 2013.21:22h

Respondre

Segur que estem parlant de relativament pocs diners, per invertir en Prats de Rei, i promocionar el bonic Altiplà de la Segarra i l’Alta Anoia. Ben orgullosos hauríem d’estar de recuperar de... Llegir més l’oblit un jaciment tant important i simbòlic.

J

Joan

18 de novembre 2013.19:29h

Respondre

M’adhereixo al suport a Francesc Duocastella, que s’ha trobat davant d’haver de gestionar un tema de gran magnitud amb pocs recursos. Desitjo que l’acompanyi el coratge per defensar... Llegir més l’exposició o museïtzació del jaciment per què pugui ser admirat per tothom.
Estic segur que temps donarà a la raó als qui defensem amb força que no es colgui el jaciment.

J

Jaume Moya

Florejacs

18 de novembre 2013.18:46h

Respondre

EVIDENTMENT QUE SÍ. Estem davant d’un jaciment d’extraordinària rellevància històrica, patrimonial, cultural, identitària i de gran potencial pel desenvolupament turístic i econòmic de la... Llegir més zona. No és una troballa qualsevol!
Per això, i pels mateixos motius que el conseller Mascarell esgrimeix per defensar la museïtzació de les restes d’Ullastret (http://www.acn.cat/acn/732483/General/text/Ullastret-poblat-iberic-Sant-Andreu-fossat-muralla-segle-VI-abans-de-Crist-conseller-Ferran-Mascarell.html), la Generalitat ha d’assumir-ne el cost. Fer una altra cosa seria, a més d’un disbarat, un nou menysteniment de les comarques d’interior i un greuge imperdonable.
#salvemSIKARRA

a

a on vivim ???

Igda

18 de novembre 2013.17:12h

Respondre

La Generalitat ? no seria mes preferent, donar de menjar, al nens mal nu-trits, ajudar a personàs dependents, pagar a las farmàcies, etc, etc.
Per favor, primer lo preferent, prou de fantasmades... Llegir més !!!!!!!!!.

J

Josep M.

Igualada

18 de novembre 2013.12:21h

Respondre

Tot el meu recolzament per en Francesc Duocastella, l’Alcalde de Prats, Ja que ”Qui perd els seu orígens, per la seva identitat”.
Bona feina !!!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.