//Plugins sense CDN ?>
Avui, 12 d'octubre, dia de la Hispanitat, Espanya celebra la seva diada nacional, la seva diada més patriòtica. Celebren una victòria -queda clar que això de celebrar derrotes no es fa a tots els països-, celebren que fa més de 500 anys van sotmetre el continent americà, i la colonització cultural va ser devastadora. Va ser un genocidi -amb totes les lletres- un genocidi cultural i lingüístic. Van imposar la llengua, la cultura i ho van fer per la força de les armes. Més de cinc segles després i en l'actual Estat democràtic sovint encara es detecten rastres de l'actitud colonitzadora d'aquell poble espanyol que va arrassar les amèriques. Avui és un bon moment per recordar que l'eterna promesa de l'Espanya plurinacional, pluricultural i plurilingüística no s'ha complert ni sota el mandat d'un president que en feia bandera. Molts ciutadans de la nació catalana encara confien que un dia veurem arribar l'Espanya tolerant, la que admet la diversitat com un valor i no com un problema, la que respecta les diferents cultures i les potencia. Però cada vegada són més -i ho diuen les enquestes- els ciutadans que s'adonen que no hi ha res a fer perquè no canviarà mai aquesta Espanya que disfressa el "DÍa de la Raza" de festa democràtico-patriota però no abandona l'exhibició de "Las fuerzas armadas" que, en compliment de l'article 8 de la Constitució Espanyola han de garantir "la integridad territorial y el ordenamiento constitucional". Cada 12 d'octubre els catalans ens sentim una mica més lluny i ens preguntem què hem de celebrar, nosaltres, un dia així.
Un poble, l’espanyol, que commemora un genocidi com a diada nacional ... ja està tot dit.
M’ha agradat molt aquest editorial, concís i coherent, i si fóssim un poble, alló que s’en diu un poble, el 12 d’octubre a Catalunya tots hauriem d’anar a treballar.
Joan V.
Igualada
12 d'octubre 2009.17:42h
Hola Josep (1)
Hi ha gent que ho fa, però crec que poques empreses de més de 3 treballadors i que no siguin autònoms ”planten cara” al fet d’oposar-se a la Fiej-ta Nacioná.
Siii,... Llegir més restaurants, locals d’oci, i fins i tot, si no hi haguessin partits de selecció, els jugadors de la roja haurien de treballar (?)... i televisions, etc.
Personalment, si em donessin la possibilitat d’escollir, aniria a la feina... treballar es una altra cosa ;-)
Sí, avui estic conyon, què hi farem.