//Plugins sense CDN ?>
Des de fa molts anys els successius governs de la Generalitat ens han anat repetint que el Carrilet no tenia solució. Que el traçat d'una sola via no permetia escurçar el temps del trajecte entre Igualada i Barcelona i les millores que s'hi han anat fent -ben poques- han estat per convertir el servei en un metro comarcal i no pas en un mitjà de transport útil per arribar a la capital del país. Ens ho han dit tant que finalment ja ens hem fet a la idea que, efectivament, el Carrilet no té solució; ja ho hem entès. Ara bé, la comunicació ferroviària tercermundista entre Igualada i Barcelona (amb passos a nivell inclosos) segueix sent una taca negra del sistema de comunicacions del país i una assignatura pendent del Govern de la Generalitat. És per això que el Pacte Nacional per a les Infraestructures signat aquesta setmana ofereix la solució definitiva: que s'inicciï la construcció de l'Eix Transversal Ferroviari pel ramal que enllaça Igualada i el port de Barcelona. El text signat no deixa lloc a les interpretacions ja que cita textualment que caldrà "prioritzar la connexió de l'Eix Transversal amb el port de Barcelona (ramal Cervera-Igualada-Martorell-Port)". Un cop aquest ramal estigués construït seria possible, asseguren els tècnics, fer el trajecte Igualada-Barcelona en menys de mitja hora. Aquesta és, segur, la millor de les notícies que porta aquest Pacte Nacional per a l'Anoia. Però de moment només s'ha fet pública una voluntat política -que no és poc-. Ara caldrà un calendari més concret (el Pacte recull i planifica fins el 2020) i, sobretot, un compromís pressupostari. De la mateixa manera que la unitat política i d'agents socials a l'Anoia ens va permetre aconseguir l'aeroport corporatiu, aquesta vegada s'haurà de recuperar aquella unitat i fer arribar un missatge clar al Govern: el nostre tren clama al cel. Si anem junts altre cop, amb aquella unitat que ja vam posar en pràctica, podrem aconseguir que els primers d'aquests 1000 quilòmetres de via ferroviària que promet el Pacte Nacional d'Infraestructures siguin en territori anoienc. I ens portin a Barcelona.