//Plugins sense CDN ?>
Es diu que sense autoestima no s’arriba enlloc, que el primer ingredient necessari per assolir un objectiu és l'autoconfiança, la seguretat en un mateix i el convenciment que l’objectiu és assolible. 'Creure-s’ho', en definitiva. Fa temps que la Unió Empresarial de l’Anoia treballa en aquesta direcció; intentant crear confiança col·lectiva a l’Anoia com a primer pas per superar la crisi que tant ha castigat la comarca i atreure noves empreses que generin nous llocs de treball en les hectàrees de sòl industrial disponible a l’Anoia.
Convocats per la UEA, aquest passat dijous centenars d’emprenedors es van trobar al centre logístic que la Cooperativa Abacus té a Vilanova del Camí. El més significatiu de l’acte va ser la taula rodona amb cinc empreses instal·lades a la comarca (Abacus Cooperativa, Aldi, Petromiralles, Original Buff i Rivisa); cinc models d’èxit que han comptat amb l’Anoia a l’hora de desenvolupar el seu negoci.
Tots els ponents coincidien a destacar la situació geogràfica estratègica de l’Anoia i, en general, estaven satisfets del que el territori oferia al seu negoci. Ara bé, també es cert que apuntaven algunes assignatures pendents i és bo que els representants de les administracions en prenguessin bona nota. La recepta de l’èxit que explicaven els empresaris no sempre és la mateixa, però té ingredients que es repeteixen: la importància de la internacionalització, el valor de l’equip humà, la innovació, el valor afegit, i la capacitat per captar talent.
El missatge de la UEA: si ells se n’han sortit, molts més podran fer-ho. Segur que serà així.
Ros@-/–
15 de juny 2010.13:50h
I jo afegiria: i unes bones comunicacions per donar fàcil sortida al producte.