//Plugins sense CDN ?>
Dimecres la Generalitat de Catalunya va obrir el concurs públic per presentar les candidatures per optar a l’aeroport corporatiu. Ha començat, doncs, el compte enrere fins el 21 d’abril, que és el dia que es tancarà el termini per presentar candidatures.
Analitzant amb deteniment els requisits que demanen el plec de condicions sembla que el projecte de l’aeròdrom Igualada-Òdena els pot complir gairebé tots a excepció de la llargada de la pista. Ara bé, també és cert que en aquests moments no hi ha cap candidatura –de les que s’han anat fent públiques extraoficialment- que estigui en condicions de complir aquests 1.800 metres de longitud.
La candidatura anoienca té molts punts a favor; la proximitat amb Barcelona, la infraestructura ja existent i, sobretot, un consens territorial que les altres candidatures no tenen.
Si sempre ens queixem que l’Anoia s’ha deixat escapar molts trens per falta de lideratge polític, també és just que aquesta vegada reconeguem que s’han fet els deures; empresaris, representants polítics, sindicats i societat civil han anat a la una i han preparat un bon projecte. Això ens fa molt forts. I si finalment no tenim l’aeroport no serà, en cap cas, perquè des del territori no haguem fet tot el que estava al nostre abast.
- - -
15h. Actualització:
En la nostra editorial d’avui diem: “Ara bé, també és cert que en aquests moments no hi ha cap candidatura –de les que s’han anat fent públiques extraoficialment- que estigui en condicions de complir aquests 1.800 metres de longitud.”
Un lector ens ha interpel·lat preguntant-nos en base a què fèiem aquesta informació, perquè segons les seves fonts, sí que alguna de les candidatures tenia opcions d’acomplir les condicions.
Just després ens hem assabentat que el diari El 9 Nou informava avui que Osona pot presentar una candidatura per a acollir el nou aeroport corporatiu de Catalunya que no tindrà problemes per acomplir el requeriment de la llargària de pista, com sí que el té l’Anoia.
Reconeixem que, si bé la candidatura encara no és pública i els detalls de les possibilitats de pista encara no se saben, ens hem precipitat a l’hora de descartar les alternatives de les altres dues comarques.
El debat es interessant però potser avorrirem al lector.
“a” ¿Val més la teva “societat civil en general” que tu dius però que no saps demostrar per ara, que la que te noms, associacions... Llegir més i plataformes que clarament s’ha pronunciat ni que siguin 400???.
Interpreto que la teva democràcia és de les que s’estila ara dels nostres polítics que parlen en “general” dels nostres interessos sense preguntar. La democràcia dels que se suposa que sabem què ens interessa sense tenir-ne constància, encara que els ciutadans no en siguem conscients per que ens han ensinistrat i acostumat a no pensar. La democràcia que pressuposa que els governants ostenten la veritat absoluta.
No em sembla acceptable depreciar una societat civil que s’ha manifestat posant com a “millor” una societat “civil general” difusa, sense noms, que fem anar com ens convé.
Atribuir qualsevol idea a la “societat civil en general” et dona dret a expressar el que vulguis, encara que no ho puguis demostrar. Però també me’l dona a mi si vull de manifestar una opinió totalment en contra. I per desempatar les demostracions reals.
Ah! I per si tenies algun dubte, endavant amb el Corporatiu. Però fet com cal.
Suposo, amics del diari, que ara rectificareu l’article, donat que, com jo ja deia anteriorment, sí que hi ha municipis que no presenten problemes amb la longitud de pista.
Gràcies!
Veus, aixó es el que deia.
La societat civil que es va manifestar en contra, no es la ”societat civil” en general.
ELs que es van manifestar contraris son els que son, tu has fet la llista... Llegir més molt bé. Pero no parlen per tots. La teva societat civil no es la ”societat civil”. Al igual que ara amb l’aeroport no és la societat civil (tot deu) que s’ha manifestat a fabor, tampoc tot deu es va manifestar en contra el PDU (aixo si, es va fer molt de soroll). Però les 400 persones de la les dos plataformes, veins i UP, son tota la societat civil? Oi que no?
Son una part de la societat civil, una part, al igual que es una part de la societat civil els que es mostren a fabor del aeroport corporatiu, son una part i prou.
O es que el mon queda explicat només en funció del que interessa?
Amic “a”, crec que t’equivoques. En el Pla Director hi havia, i hi ha, societat civil que s’hi oposa. Una societat civil d’associacions de pagesos, de Veïns, d’entitats que treballen per... Llegir més la natura a la comarca. Una societat civil que va omplir 3 vegades l’Ateneu amb més gent que la que hi havia amb la UEA. Entra a la web del DPTOP i podràs veure totes les al•legacions presentades.
I quan vulguis t’explico el que pensava el Departament de Mediambient de la Gencat. Tot i que hi estava en contra va votar a favor per que “hi estava obligat”. Son uns “passarells” que com diu el propi Departament de Mediambient no poden votar en contra del que diu el seu amic Nadal. Se el que dic.
Jo uso els raonaments sempre igual. Jo no parlo de manera simplista del terme “sociat civil”, cosa que tu si que afirmes que fas. Passa’m tu la llista de societat civil que s’hagi mobilitzat a dia d’avui i que hi esta a favor més enllà de la UEA i els sindicats que no saben mai el que diuen i nomes saben demanar ocupació sense cap altre raonament vàlid. Em sembla tendenciós l’ús que se’n fa de les paraules “societat civil”
Bé, reitero de nou, per què es comenta que no tenen cap terreny per ubicar-hi l’aeroport? És que ho ha dit l’alcalde de Vic o de Manresa? Segons les meves fonts, sí que hi ha terreny... Llegir més disponible per ubicar-hi un aeroport d’aquestes característiques. Si publiqueu això, hauríeu de dir en base a què ho dieu. Gràcies.
pages, també s’ha dit que el Pla Director Urbanistic de la conca d’Odena no tenia le suport de la societat civil. Et dic el mateix que tu dius, de quina societat civil parlavem llabors? Quina... Llegir més era la societat civil que hi estava en contra? Si ara no podem parlar de manera simplista de societat civil a fabor d’un aeroport corporatiu, tampoc podem parlar simplificadament de societat civil en contra del PDU.
Crec, q sobint s’usen els raonaments segons interessa...
Jordi, gràcies per l’observació, però el que sí que és ben cert és que ni Manresa ni Osona no tenen, ara per ara, ni un terreny per ubicar-hi l’aeroport,... Llegir més per tant, potser caldria matisar que ara com ara no "podrien" complir cap dels requisits. Està per veure si al llarg d’aquesta setmana Osona, que són els que ho han avançat una mica, podrien presentar alguna cosa. Ara per ara no hi ha cap projecte en ferm.
Com pot afirmar el periodista que no hi ha cap candidatura de les que ja s’han fet públiques que estigui en condicions de complir els 1800 m de longitud? - És que ha pogut consultar... Llegir més els diferents projectes tècnics? - És que els ajuntaments ho han afirmat explícitament aquest fet?
Estic d’acord en quasi bé tot. No comparteixo en absolut l’afirmació que s’ha preparat un bon projecte ni que te el suport de la societat civil.
De quin societat civil parlem més enllà de... Llegir més la que hi te interessos econòmics directes?
I del projecte? De quin projecte parlem? Ningú l’ha vist. No s’ha explicat cap projecte, simplement s’ha fet un acte d’afirmació del fet que es vol un aeroport corporatiu. Si ni tan sols hi havia les bases del concurs. Què diu el projecte?
Només s’ha dit que es vol un aeroport corporatiu. Em sembla poc rigorós dir que te el consens de tothom i que s’ha preparat un bon projecte.
En fi, tot sigui per sortir del pou.
a
igualada
2 de març 2009.13:38h
Exacte, com tu dius, ”atribuir qualsevol idea a la “societat civil en general” et dona dret a expressar el que vulguis, encara que no ho puguis demostrar. Però també me’l dona a mi si vull... Llegir més de manifestar una opinió totalment en contra”, és exactament aixó. NO ÉS RIGURÒS dir que la societat civil està a fabor o en contra de projecte o el que sigui.
La societat civil no es homogenia.
De la mateixa manera, la societat civil - mal anomenada societat civil en general - que vol l’aeroport corporatiu es en realitat una serie de persones i associacions concretes, no es pot generalitzar a tota la població no es pot generalitzar com si ells fossin tota la societat civil.
I també de la mateixa manera, la societat civil - mal anomenada societat civil en general - que s’ha expresat contundentment en contra del PDU és en realitat una serie de persones i associacions concretes (la teva llista) no es pot generalitzar a tota la població, no es pot generalitzar com si ells fossin tota la societat civil.
I el que deia, es que, com tu ve reconeixes, si no es generalitzable per a uns, pels de l’aeroport(jo crec que certament no ho és),tampoc és generalitzable pels altres (pels anti PDU).
I la meva conclusió no era més que, la gent (politics, empresaris, ciutadans, plataformes) sembla que usin el concepte ”societat civil” només en funció del que els interessa. Si un politic vol un projecte, apelarà a la societat civil, pero si una plataforma no el vol, provablement també apeli a la societat civil. Qui dels dos tindrà la raó?? Per sort, cap d’ells, per que la societat civil és massa heterogenia, malgrat que ens la pintin de homogenia quan els interessa.
Si que és aborrit, pero potser hi haura algu que es dediqui a la
participació ciutadana que entendrà i l’interesarà el debat.
Tot lo de la democracia i no se que... jeje, esta bé home, pero no se a que bé... jejej.
Democracia també es saber distinguir dins la heterogeneitat de la societat civil.
Coi, ara plou...