//Plugins sense CDN ?>
Molts anoiencs que cada dia s’han de desplaçar a treballar o a estudiar a Barcelona s’han sentit alleugits pel resultat del referèndum barceloní de la Diagonal. Ja sigui en cotxe particular o en autobús, cada dia centenars d’anoiencs es desplacen fins a la capital del país i, molts d’ells, entren a la ciutat per l’avinguda Diagonal. En el referèndum que aquesta setmana s’ha celebrat a la ciutat de Barcelona les dues primeres opcions -tant la del bulevard com la de la rambla- comportaven una retallada significativa de l’espai destinat als cotxes i, per tant, una supressió de carrils que haurien dificultat la circulació rodada a l’entrada de Barcelona i haurien incrementat encara més el col·lapse habitual. Amb la victòria per amplíssima majoria de l’opció C tot fa preveure que l’entrada principal a Barcelona no patirà, per ara, cap modificació i això vol dir que no es veurà alterada la quotidianitat dels desplaçaments en aquesta via. És bo que Barcelona es plantegi una reducció del trànsit rodat però abans cal haver pres mesures per aquells que es veuen obligats a arribar a Barcelona en cotxe, ja sigui amb aparcaments a l’entrada de la ciutat o facilitant el transport ferroviari –que a Igualada és poc eficient a causa de l’excessiva durada-. Aquesta setmana molts anoiencs tenien ganes de votar en aquest referèndum i és més que probable que, en cas que haguéssim pogut votar- l’opció C hauria estat la gran triomfadora.
pau, insisteixo, usa la resta dels carres de l’eixample.
Cada carrer de l’eixample té un sentit de circulació, cap al nord o cap al sud. Més o menys s’intercalen (un direcció nord,... Llegir més l’altre direcció sud, un cap al nord, un cap al sud, etc.) a exepció de un parell que hi ha abans de Valencia (valencia va direcció nord) que son seguits en direcció sud (crec que Mallorca i no se quin altre).
Per tant, tant en sentit nord com en sentit sud pots triar qualsevol carrer de aquests que et donarà entre dos i tres carrils. Si vens per la diagonal pots baixar per numancia-tarragona, o pots baixar per Urgell girar i baixar per balmes, o pots baixar per la ronda del mig fins a gran via...
Aragó, per exemple, en sentit sud, crec q et dona uns 4 o 5. Gran via (que no es de doble sentit, com tu dius, es tota sentit nord tot i que si, hi ha un lateral a banda muntanya que et permet anar cap al sud)
VOls dir que et bé de un parell de carrils per sentit que et treguin de la diagonal?
Mira que n’hi ha de alternatives...
En serio fas sevir la diagonal per creuar barna? Et recomano les rondes...
Mira, entre diputació, valencia, mallorca, provença, rosselló, granvia de les corts, etc... mare de deu! si em surten els carrils per les orelles!!
Au va... sempre que es proposa alguna cosa de tranport public els del cotxe us poseu dels nervis...
Si al tram!!
as, si us plau, millora la comprensió lectora, ens resultarà molt útil. Jo no he dit que s’hagi de circular sempre (ni molt menys) per la Diagonal, fins i tot no és ni del que parlo, ja que ho... Llegir més faig de la afectació d’aquesta reforma que es proposava amb la zona imminent anterior (direcció Llobregat). Ja veig que a tu no t’interessa que es millori la mobilitat de Barcelona (que de retruc sí que ens interessa als que venim de fora de Barcelona), prefereixes traspassar el problema actual (enlloc de sol·lucionar-ho) a una altre zona.
Informació per a navegants (tot i no ser el tema de debat estaria bé no confondre a la gent):
”Cada carrer de l’eixample et dona de dos a tres carrils per sentit” ?? La immensa majoria són de sentit únic !
A part de la Gran Via i el Passeig de Gràcia (ÚNIQUES vies de l’eixample de doble sentit) només existeixen dos carrers a l’eixample (Balmes i Aragó) amb més de 3 carrils de circulació en tota la seva calçada.
Parlar sense coneixement de causa no aporta res de positiu al debat col·lectiu, al contrari. Sort i a informar-se millor, ànims !
insisteixo, usa la resta de l’eixample en comptes de anar per diangonal.
Cada carrer de l’eixample et dona de dos a tres carrils per sentit. Has de anar per la diagonal obligatoriament? Maco?
as, si no ho has entés llegeix-ho dues vegades (o les que et faci falta, a vegades és difícil entendre-ho a la primera).
El major problema és l’arribada-tap que es generarà a Francesc Macià... Llegir més (on es passarà de poder accedir a l’eixample per 7 carrils/sentit -actualment- a 3 carrils/sentit). No he dit que no calgui reformar la Diagonal, he dit que les coses cal fer-les per ordre: si volem que no hi hagi tants cotxes entrant a la ciutat doncs treballem perquè no calgui entrar a la ciutat en cotxe, oferim alternatives vàlides (actualment inexistents per molta gent) i no fem una simple prohibició encoberta sense sol·lucionar el veritable problema.
O sigui que segons tu enlloc de solventar el problema, ”només” cal canviar-lo de situació. Jo penso que si que cal arreglar-ho, però seguint l’ordre lògic, no començant la casa per la teulada.
Pau, en cotxe, usa la resta de carrers de l’eixample maco.
Jordi i Felip, no ens afecta gens als que venim de fora ? Us recomano que penseu i tingueu una visió una mica més àmplia. En la mobilitat, com en molts d’altres aspectes, existeix una relació... Llegir més molt directe entre les diferents zones. ”Sol·lucionar” el problema sense mirar més enllà de les fronteres més properes, enlloc d’arreglar-ho, el transporta a una altra banda.
Amb la reforma pretenien que no es pogués circular ni cotxe ni moto (1 carril per sentit a la Diagonal és el mateix que res) per la Diagonal en el seu tram F.Macià-Glòries, per on volien que passessin tots els cotxes (provinents de l’entrada a BCN per l’autopista) al arribar a la plaça Francesc Macià ? L’embús que es faria a aquesta plaça arribaria fins a l’entrada de BCN (com a mínim).
Amb això de la reforma de la Diagonal ... si enlloc de començar la casa per la teulada penséssim una mica: situaríem grans aparcaments dissuasoris a certs kilòmetres de la ciutat i des d’allí podríem entrar-hi en transport públic. Llavors ja podríem condicionar la Diagonal d’una altra manera diferent a l’actual.
La gent que ha de desplaçar-se a BCN des de llocs on el transport públic és ineficient (i a vegades fins i tot inexistent) en sortiria beneficiada i els barcelonins també; però en fi, si lúnic que buscaven amb aquesta ”reforma” eren rèdits econòmics directes i no facilitar realment la mobilitat de les persones ... què hi farem, per desgràcia ha tornat a quedar clar que els interessos econòmics d’alguns passen per sobre de les ciutadania.
Completament d’acord amb en Jordi.
No fem demagògia; el tram entre Francesc Macià i Glòries en té ben poc d’entrada a la ciutat. I sí, crec que és perfectament legítim que sigui Barcelona... Llegir més i els seus habitants solets els que decideixin què en volen fer de la seva artèria principal en el tram central.
I arrogar-se el sentir majoritari d’una comarca així perquè sí... què voleu que us digui.
Sí, crec que no ho heu entés. La proposta de reforma era un tram que está al centre de la ciutat. Un tram que no és, ni molt menys, una arteria principal de la ciutat.
S’ha perdut una gran... Llegir més oportunitat, tant pel transport públic i l’espai públic de qualitat, com per la participació democrática.
L’alcalde de Barcelona ha triunfat, no ès parla de res mès que de la
Diagonal i el Barça.L’atur, l’inseguretat a la capital catalana, la
bruticia, i altres han quedat silenciats.
I com que... Llegir més lo que fa olor a Psc/Psoe ho tindran dificil per repetir a les urnes,
donç apali a fer un referendum tant malament que un cop acabat se segueixi parlant sobre el tema.
Una cosa: la reforma que es plantejava a la Diagonal afectava el tram ”Francesc Macià-Glòreis” i no pas l’entrada de Barcelona, eh. No crec que hi hagués anoiencs amb ganes de votar al... Llegir més referèndum perquè no ens afecta gens... Però bé, cadascú ho veu com vol.
Pau
Igualada
19 de maig 2010.20:45h
”sempre que es proposa alguna cosa de tranport public” ??? Si són tan favorables al transport públic per què no s’atreveixen (mentre no puguem disposar d’uns trens com déu mana) a posar... Llegir més aparcaments dissusoris a certs kilòmetres de la ciutat i des d’allí poder disposar d’un bon transport públic per accedir a la ciutat ?
Un altra tema per veure que aquests que diuen que defensen el transport públic no prediquen amb l’exemple: el carril VAO (vehicles d’alta ocupació) de la B-23 (des d’abans de Molins de Rei fins a BCN) fa 9 ANYS !! que està en estudi ... si això és defensar la mobilitat.
Ja m’agradaria utilitzar el transport públic (ja ho he dit anteriorment, però més val deixar-ho, perquè la comprensió lectora veig que és deficient) però amb un tren del s.XIX que vols fer-hi.