TORNAR

Qui seran els alcaldables d’Igualada?

Dilluns, 7 juny 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La decisió anunciada aquesta setmana per la diputada anoienca Marina Llansana de no repetir com a candidata al Parlament i de no encapçalar la llista d’ERC a les eleccions municipals d’Igualada ha obert un debat previsible quan falta menys d’un any de les properes eleccions municipals: qui seran els alcaldables?

A onze mesos dels comicis municipals no sabem, ni tan sols, quins partits concorreran a les eleccions. Fa més d’un any l’exregidor de CiU Quim Romero va anunciar la creació d’un nou partit polític, però no se n’ha sabut res més. També va venir a Igualada a presentar les seves propostes polítiques la Plataforma per Catalunya de Josep Anglada. I tampoc no es pot descartar que, en compliment dels acords que ICV va adoptar al seu darrer Congrés Nacional, ICV opti per presentar-se amb marca pròpia.

Sigui com sigui es preveu una sacsejada del panorama polític igualadí, almenys pel que fa a les sigles. La incògnita també existeix pel que fa a les cares; i malgrat les especulacions infundades i els rumors elevats a la categoria de notícia per part d’algun mitjà de comunicació, ara per ara l’únic partit que té un candidat en ferm és CiU, que presentarà Marc Castells com a cap de llista per segona vegada. No se sap si Jordi Aymamí continuarà o passarà el relleu a Jordi Riba, com tampoc se sap què farà finalment Joan Torras, que no ha descartat en cap cas encapçalar la llista d’ERC –malgrat que els rumors han apuntat erròniament a d’altres candidats-.

Aymamí, Torras i Calbó hauran de decidir en els propers mesos si passaran el relleu o optaran per repetir enmig d’aquest panorama polític canviant que ens portarà nous partits però que hauria de portar sobretot noves maneres de fer política, nous llenguatges i noves idees.


2 Comentaris

E

Ester Vich

Igualada

8 de juny 2010.07:54h

Respondre

Toni tens tota la raó. Era vergonyós veure els ”invents” d’un mitjà escrit divendres. Rectificaran? Demanaran perdó?
Una servidora que ja ha deixat de comprar-lo.

T

Toni

Igualada

7 de juny 2010.08:37h

Respondre

Ostres, però aquesta editorial sense inventar-se cap teoria conspirativa, com feia divendres un mitjà d’”informació” local escrit, li falta ganxo.
Per què no ens inventem alguna història,... Llegir més que encara que sigui mentida, faci parlar a la gent?
De la mateixa manera que no tots els polítics són iguals, no tots els periodistes són iguals. Hi ha estils i estils de fer periodisme...

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.