//Plugins sense CDN ?>
Tots els partits polítics són conscients de la importància de l’electorat jove, i per això treballen per tenir organitzacions juvenils que, vinculades als partits, puguin adreçar-se als joves amb el seu propi llenguatge: joves que impliquen políticament altres joves des del coneixement en primera persona dels problemes que els afecten. Tenir branques juvenils actives i motivades no només serveix per captar electorat jove sinó també per poder elaborar programes electorals on se’ls tingui en compte i, si es governa, per tirar endavant polítiques adreçades als joves, no només sobre el lleure si no per l’emancipació, l’accés al treball i l’habitatge, etc.
Però sembla ser que a Igualada els partits no compten, actualment, amb aquestes organitzacions juvenils. Si bé tant les joventuts d’ERC (JERC) com les de CiU (JNC) havien estat organitzacions molt vives i potents a l’Anoia uns anys enrere, actualment o bé no estan articulades o no es coneix prou quina activitat fan. I és un llàstima, perquè els joves han de jugar un paper molt important en el disseny de la Igualada del futur.
Ara que vénen eleccions segur que els partits posaran persones joves a les llistes, no s’entendria que no ho fessin. Però seria bo que no fossin un simple ganxo electoral, sinó que al darrere hi hagués la voluntat real per part dels partits d’escoltar la seva veu, de tenir en compte la seva visió de la ciutat i, sobretot, la voluntat real d’ajudar-los a tenir les seves dinàmiques pròpies perquè la feina que puguin fer com a joves amb inquietuds polítiques s’articuli i perduri més enllà dels comicis electorals puntuals de cada quatre anys.
De tot en diuen murals, ara.
Si teniu coses a dir, per què no organitzeu debats o escriviu cartes al diari i deixeu d’embrutar les parets de privats i públics? Si tant compromesos esteu, tingueu... Llegir més una mica de consciència pel qui ha de netejar (i pagar) les vostres pintades.
Em sembla que el tema de les ”pintades” com tu dius, respon a la conjuntura concreta de que l’ajuntament és nega a deixar espais publics per que el jovent(i només l’assemblea, si no altres... Llegir més associacions de caire ludic, cultural...)(com el que hi havia a l’avinguda Gaudi) pugui fer els seus murals de manera legal i segura...A banda jo no he vist mai una pintada signada per l’AJI que no estigui en parets d’obra, cases abandonades...Sovint per fer aquesta tasca d’agitació la gent és veu obligada a fer pintades rapides(tot i que crec que li donen vida a Igualada, un jovent compromes i critic ha de tenir espais visibles i centrics per dir la seva nO?
LES PARETS NO CALLARAN FINS QUE LA TERRA SIGUI LLIURE!
Jove, deixant de banda l’activitat que has citat -respectable-, per què us dediqueu a fer pintades arreu de la ciutat?
Doncs a mi em sembla que els i les uniques que minimament és mouen en clau juvenil i a la politica vegada son les joves de l’Assemblea de joves(CAJEI)...
Pq ón estan els de les JSC? I els de les... Llegir més JNC? Jo no els vec enlloc...A part estan a tot arreu!!! a la Festa Major amb una barraca i organitzant actes de la coll@nada, denunciant la violència de genère,participant de la consulta del 25 d’abril, Sant Joan, en la solidaritat amb les preses politiques...!També cal dir que d’aqui un parell de mesos celebraran el seu segon aniversari amb una gran festa!
Us deixo l’enllaç web del blog de l’AJI www.ajovesigualada.blogspot.com
i de la cajei www.cajei.cat aixì com el seu email aji.igualda@gmail.com
Senyora Josefa, crec vostè per edat no és la persona més adequada per escriure en aquest post. Precisament la lamentable tasca acomodatícia de la seva generació és la que ens ha portat on som.... Llegir més A tenir una joventut ”pija”, acomodada i acomplexada. Si això és així, és únicament culpa de la seva generació. D’altra banda, és molt maco anar de ”flower-power” progressista i després no predicar amb l’exemple.
Crec que apareixeran bolets de Joventuts del color que sigui però cada partit intentarà incloure gent jove o mig-jove.
Per canviar les coses fa falta una cosa essencial : tenir ganes de canviar... Llegir més les coses. Joves o menys joves, teniu ganes de canviar les coses?. A mi no m’ho sembla.
Crec que és interessant l’editorial, posant èmfasi a un tema clau, tot i que trobo a faltar que es parli de les JSC, les quals els últims 10 o 15 anys no ha existit, però que reconstituida el... Llegir més 2009, a finals del 2010 renovant la seva executiva ha emprès vàries activitats (l’última dissabte passat).
Coincideixo amb el Pol que és difícil engegar joventuts des de 0, i evitar que es converteixin en un esplai és també difícil.
Com comenta el David, s’ha d’animar a participar, a implicar-se, a moure’s per canviar les coses. I aquest és el repte, que crec que és possible i viable.
El descrèdit que té la política no ajuda gaire a involucrar els joves. Ho veuen com una cosa molt llunyana perquè, senzillament, ho és, o això transmeten els dirigents dels diferents... Llegir més partits.
A més a més, totes aquestes reformes educatives com el tema de la selectivitat, proves d’accés a cicles i carreres, plans educatius amb noms de plats de pasta... tampoc beneficien gaire la seva imatge. Qui es mou avui en dia és perquè té molt clars els seus objectius i un interès accentuat en aquest món. Esperem que d’alguna manera s’animi a tots aquest col·lectiu de gent a participar, enèrgicament en tots aquests temes ;) Molt encertada aquesta editorial, per cert!
Salut
Ester, parlo amb l’experiència d’haver intentat tirar endavant una d’aquestes joventuts des de zero. El tenir molts estudiants vivint fora durant la setmana és una dificultat important per... Llegir més poder mantenir una mínima activitat, i no és cap excusa. I dubto molt que, com dius, les joventuts dels partits es reactivin de cara a les eleccions.
Pol em sembla que parlar dels joves que treballen o estudien fora d’Igualada sona a excusa. Sempre hi ha hagut joves treballant i estudiant fora d’Igualada i durant períodes llargs hi ha hagut... Llegir més activitat política. AVIAT APAREIXERAN COM BOLETS LES JOVENTUTS DELS PARTITS. S’ACOSTEN ELECCIONS.
Si els pocs joves d’Igualada que segueixen la política han de fer, com ara, pur seguidisme de les ordres i directives internes dels partits, potser ja estem bé.
En un moment en el que la política està mal vista, fer posicionar políticament a joves i convidar-los a moure’s, a proposar és difícil. A més, hi ha molts joves que estudien o treballen fora... Llegir més d’Igualada entre setmana, fent quasi impossibles les reunions.
Crec més en unes joventuts integrades al partit, proposant i movent-se des de dins, que amb unes organitzacions que acaben acostant-se als esplais, amb una posició més radical que el partit mare i que molts cops no persegueixen cap objectiu clar.
Em sembla que aquesta editorial és molt certa, no se sap que ha passat amb les joventuts dels partits, o se’n sap poca cosa,jo havia estat molt temps fent coses a la Jerc a Igualada quan tenia 15... Llegir més anys, però encara sóc jove i això es perd.
A Tous però els partits estàn formats per la gent jove,i no és un ganxo,tenen la veu, això que és un poble petit on es podia haver creat els partits amb quatre carcamals!!
Joveigualada
Igualada
11 de febrer 2011.09:23h
Si no recordo malament l’Aji de tant en tant ja realitza diferents xerrades i debats oberts a tots els igualadins i igualadins.