//Plugins sense CDN ?>
Quan ja semblava que, per fi, l'Anoia tenia un full de ruta per a fer un salt en infraestructures, tot ha quedat en un projecte. L'Eix Transversal Ferroviari, que ens havia de permetre fer el trajecte Igualada-Barcelona en menys de mitja hora (gràcies al ramal cap al Port) té un cost tan elevat que el Govern de la Generalitat no es veu amb cor de tirar-lo endavant. El mateix ha passat amb el projecte de l'Aeroport corporatiu que, tot i que es contempla al Pla d'Aeroports de Catalunya, es veu més lluny que mai, segons les declaracions fetes pels diferents responsables polítics i institucionals que han passat per l'Anoia.
Eren dos projectes ambiciosos que es van dissenyar en un moment de bonança. Però la situació obliga a canviar d'estratègia: caldrà impulsar projectes més petits, menys costosos i amb una repercussió més directa sobre la creació de llocs de treball. El Govern d'Artur Mas haurà de recolzar els projectes que li arribin del territori i que vagin en aquesta línia. Si bé tothom pot entendre que ara no és el moment de fer l'aeroport, això no justifica la paràlisi: amb imaginació i partides polítiques es poden fer grans coses. I Mas ha de demostrar que actua diferent del Govern de Pujol, que va deixar l'Anoia a la cua en inversió i en infraestructures.
Gràcies al comentarista 2 per la informació.
Grans obres.
EL PP va començar a posar primeres pedres de les obres del transvasament de l’Ebre. Una pantomima portada a terme uns mesos/setmanes... Llegir més abans de les eleccions generals (que va perdre). Del transvasament només en van quedar aquesta propaganda feta a correcuita per fer veure que el projecte era consistent i anava endavant.
Del polígon ZF, del tren i l’¡aeroport (i el Wold trade center)també només ens en queda la pantomima que polítics i empresaris es van afanyar a representar. Només en queda la propaganda buida (que vam pagar entre tots). El senyor Guisado, per exemple, va fer una escenificació depriment a l’aprovar el POUM d’Òdena que beneïa la ZF sense tenir ni els informes mínims requerits per llei. La Generalitat va aprovar un reseva de sòl pel tren transversal perquè era la única cosa que podia fer amb poc temps, pocs quartos i amb el més calent del projecte a l’aigüera.
Mentestant els ciutadans anem fent tertulies de cafè que suren perl’aire, sense coneixement de causa i confonent desitjos-idees-possibilitats teòriques amb la realitat. I els polítics, empresaris, i opinadors de torn fent el joc i incentivant debats eteris (em va sorprende l’Antoni Dalmau en aquest diari posat-hi cullerada tan alegrement). ...aquestes són les eines que tenim per construir el futur? ....quina perspectiva més poc encoratjadora per pensar que llaurarem un futur sòlid.
...be innovació my friend,... innovació en tots els àmbits, començant en el polític...
Caram Pep, deixant de banda el tema polític, gràcies al teu blog he recordat el mapa del traçat, jaja, un plànol totalment fals, podríem fer el joc de buscar les diferències, però pel que veig... Llegir més a la C37 te la totalitat d’entrades i sortides a l’A2 jajaja.
I després com que a Igualada ens agrada ser tant macos com els de Barcelona doncs posem una estació soterrada a la zona de l’Hospital quan ens podríem estalviar uns quants euros i fer l’estació en un espai obert, amb capacitat d’aparcament i connectada als grans eixos viaris.
És millor dir les coses tal com son, però no, ha estat molt més divertit anar enganyant i fer que tothom es faci il·lusions.
Per cert una reflexió. L’AVE assoleix els 300 km/h en el tram Lleida-ZGZ, l’ETF si ha de fer parada a Martorell i alguna que d’altre mes estació, voleu dir que podría assolir els 250 km/h?
el mateix passa amb el polígon de la Zona Franca, la rehabilitació del Rec, l’outlet... vaja, tots els projectes que hi havia per IGDA (excepte algun que ara tan sols s’explica pel xampany de... Llegir més l’època, com el WTC). En definitiva, vivim a la cituat amb més atur de Catalunya i no hi ha cap projecte (per motius molt diversos) en camí. Tots (socitat civil, incloent UEA, Ajuntament i Generalitat, i també aquells que des de la demagogia han fet caure projectes) som responsables del present catastròfic que té Igualada.
Per qui vulgui conèxer i ampliar informació sobre el tren a la web següent trobarà una mica d’història del tren i dades de l’estudi de viabilitat, algunes d’elles sorprenents.
Ni... Llegir més tranquilitza ni prentén donar la raó a ningú, però les dades són tossudes i qualsevol opinió sempre serà més raonada amb més informació.
http://tinyurl.com/6oo9a5k
Entenc que el tema d’infraestructures a l’Anoia estigui sempre sobre la taula, però a la taula de debats, però també s’ha de tocar de peus a terra i ser realista.
Hem viscut una etapa on... Llegir més l’administració tenia la ma estesa, potser massa i tot, on hem observat grans projectes que han resultat ser un nyap, per mala planificació segurament i per no pensar en el futur, només en el present.
Quan va aterrar la idea d’aeroport corporatiu jo vaig ser dels primers en dir que millor no, i tothom sobre meu, i encara ara dic que no, dic que no perquè el projecte no contemplava el que finalment ha passat, l’aeroport del Prat ja opera com a corporatiu. I un clar exemple d’inversió nefasta ha estat l’aeroport d’Alguaire i el de la Seu, a Alguaire es dediquen a netejar la pista de males herbes i a la Seu ja ni s’han esforçat en fer-ho. I perquè, doncs perquè aquestes infraestructures s’han planificat amb la butxaca i no amb el cap, i aquí us asseguro que hagués passat 3/4 del mateix.
Per altre banda és cert que necessitem un tren, però potser que també ho planifiquem amb el cap, i busquem la major facilitat, ho hem de posar estacions a cada poblet?
Per altre banda, la Zona Franca no vindrà si no hi ha tren, però ells ajudaran a pagar aquesta infraestructura? i per altre banda, no seria millor tenir una A2 sense els problemes típics de cada dia? Potser només en que el Bruc no fos un problema, potser moltes més empreses ja s’haguessin situat a la comarca.
D’obres faraòniques aquest pais n’està ple i els resultats son a la vista de tots, i de tots crec que és posar els peus a terra i pensar amb el cap.
Diego
La Torre Claramunt
6 de març 2012.12:36h
Gràcies CiU i PP !!!!!, l’Anoia torna a quedar en l’oblit, una vegada més tornem a ser a la cua de Catalunya.