//Plugins sense CDN ?>
JARC-COAG vol que es garanteixi el pas durant la sega i la verema i emplaça a Territori i Sostenibilitat a realitzar les obres necessàries al vial alternatiu entre Puigdàlber i Sabanell perquè l'any vinent tingui les condicions per passar els vehicles agraris, tal com es va comprometre el 2015.
L'organització agrària JARC-COAG sol·licita que els tractors puguin tornar a circular pel tram de la C-15 que connecta les poblacions de Puigdàlber i Igualada entre el 15 de juny i el 20 d'octubre, període que coincideix amb la sega del cereal i la campanya de la verema. L'entitat reclama que enguany es repeteixin les mateixes autoritzacions de pas per aquest punt que el 2015, ja que de moment el vial alternatiu (Puigdàlber- Sabanell) no compleix els requisits necessaris de seguretat perquè hi passin els vehicles agraris.
JARC-COAG ha enviat una carta al conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, en la qual li proposa aquesta mesura provisional, ja que encara no s'ha consensuat cap actuació de millora per a la carretera alternativa, que conté trams molt estrets amb poca visibilitat, diversos revolts i pendents pronunciats que impedeixen la circulació normal de tractors amb remolcs carregats.
Solució pendent
Malgrat que el Departament de Territori i Sostenibilitat es va comprometre a mantenir reunions amb JARC-COAG durant la tardor passada per resoldre la problemàtica i no perjudicar els interessos dels agricultors d'aquesta zona, avui dia no s'ha posat cap solució sobre la taula. Per aquest motiu, des de JARC-COAG s'ha demanat una reunió amb representants de la Conselleria per reclamar que es permeti el trànsit dels tractors per la C-15 fins que no es garanteixin alternatives raonables i segures.
A la carta, l'organització agrària planteja la necessitat que el Departament "avaluï seriosament que els vehicles agrícoles puguin circular tot l'any per carreteres com la C-15 mentre les altres possibilitats no siguin adients". A més, es reitera que "les autoritzacions de pas provisionals dels vehicles agrícoles s'haurien de renovar anualment de forma automàtica" mentre no es facin les obres de millora per poder circular amb seguretat.
Des de JARC-COAG, es considera que cal vetllar perquè els pagesos puguin exercir la seva activitat de forma totalment segura. De fet, les dades de Trànsit constaten que a l'Eix Diagonal, en el tram entre Puigdàlber i Sabanell, van circular 2.900 tractors durant la campanya de la sega del cereal i de la verema de l'any 2014.