//Plugins sense CDN ?>
L'Ajuntament d'Igualada, a través d'Igualada Ocupació, ha anunciat la posada en marxa d'un innovador curs de Certificat Professional en Activitats de Gestió Administrativa basat en la metodologia SEFED (Simulació d'Empreses amb Finalitats Educatives).
El programa s'iniciarà el 19 de febrer de 2025 i finalitzarà el 14 de novembre de 2025 i ofereix una formació pràctica de 928 hores, incloent 80 hores de pràctiques en empreses reals.
Metodologia SEFED: aprendre practicant
La metodologia SEFED es caracteritza per la seva orientació pràctica, on els participants aprenen mitjançant la simulació de situacions reals de treball en una empresa fictícia creada a l’aula. Aquest enfocament permet als alumnes adquirir competències en gestió administrativa de manera activa, sense classes teòriques tradicionals, contribuint així a reduir la bretxa entre la formació teòrica i la realitat laboral. L’alumne pot treballar en els diferents departaments i processos d’una empresa en funcionament en un mercat virtual creat per una gran xarxa d’empreses SEFED.
El regidor de Dinamització Econòmica, Jordi Marcè, afirma que ”Aquest cuts representa una oportunitat única per a les persones desocupades d’Igualada i rodalies, perquè es tracta d’una formació molt completa i sobretot pràctica. A més a més, el fet de ser transversal a totes les empreses augmenta les seves possibilitats d’inserció laboral”.
Implementació en altres ciutats catalanes
Ciutats com Barcelona, El Prat de Llobregat i Palma de Mallorca ja han implementat la metodologia SEFED en els seus programes formatius, amb un alt nivell d’èxit, oferint als alumnes una experiència educativa pràctica i orientada al món laboral.
La xarxa d'empreses simulades i oportunitats internacionals
Els participants del curs treballaran en una empresa simulada creada específicament per Igualada Ocupació, formant part d'una xarxa de més de 7.500 empreses simulades a tot el món. Aquesta xarxa facilita la realització d'operacions comercials entre les empreses que en formen part i ofereix oportunitats com la participació en fires d'empreses simulades a Catalunya i programes Erasmus per a pràctiques internacionals.
El projecte a Catalunya compta amb Fundació Inform, entitat amb més de 35 anys d'experiència en la formació de persones en gestió empresarial mitjançant la simulació d'empreses.
Detalls del curs
CP Gestió administrativa ofereix formació i experiència en gestió empresarial, comptabilitat, màrqueting i recursos humans, adquirint habilitats professionals pràctiques i transversals en un entorn simulat, però realista desenvolupant així competències clau com el treball en equip, la resolució de problemes i la comunicació.
Durada: Del 19 de febrer al 14 de novembre de 2025.
Horari: De dilluns a divendres, de 8:00 h a 14:00 h.
Total hores: 928 hores de formació, incloent 80 hores de pràctiques en empreses reals.
Destinataris: Persones en situació d'atur inscrites al Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC).
Requisits d’accés: Tenir el títol de graduat en ESO, EGB o un títol de nivell acadèmic superior acreditable. Si no és disposa, caldrà superar unes proves de competències matemàtica, de llengua i d'informàtica.
Certificació: En finalitzar, els participants obtindran un Certificat de Professionalitat de nivell 2.
Inscripcions: Obertes fins el 24 de gener de 2025.
Places disponibles: 28, amb formació 100% subvencionada.
Per a més informació i inscripcions contacteu amb Igualada Ocupació d’Ajuntament d’Igualada