//Plugins sense CDN ?>
“Vota Rec” és l’eslògan de l’edició de primavera del Rec.0, que es farà a Igualada del 10 al 13 de maig. Fent una picada d’ullet a les eleccions municipals del 28 d’aquest mes, amb aquest lema l’organització del festival de moda i cultura “reclama una aposta per preservar el barri i omplir-ho de vida. És una reivindicació del barri igualadí, que continua aturat en el temps malgrat les nombroses reivindicacions dels col·lectius que demanen un pla urbanístic que el preservi i l’ompli de vida i fa una crida a aportar alternatives pel futur del barri del Rec”.
El festival transforma, durant quatre, dies el barri adober del Rec en un gran circuit on es barregen moda, cultura, creativitat, talent, gastronomia i patrimoni. Un circuit urbà, d’un quilòmetre de recorregut, aproximadament, amb 58 velles fàbriques de curtits –moltes desconegudes pels visitants i pels igualadins– convertides en pop-up stores de més d’un centenar de marques, que van des de les més conegudes com ara Levi’s, Munich o Adidas, fins a dissenyadors independents, passant per una vintena de marques km0. Unes pop-up stores de moda que es complementen amb un programa de xerrades, tallers, visites guiades sobre patrimoni, un mercat d’intercanvi de roba i una àmplia oferta gastronòmica i cultural, amb concerts, sessions de discjòqueis, etc.
Des de l’organització del Rec.0 expliquen que, com en anteriors edicions, dissenyadors emergents i alternatius conviuran amb grans marques consolidades, que escullen el Rec.0 per la seva venda presencial d’estocs. També es reedita l’espai dedicat a la moda sostenible i de proximitat, a la primera planta del Museu de la Pell, on s’agruparan una trentena de marques sostenibles, de dissenyadors i producció Km0. Després de l’èxit de les dues passades edicions, tornarà el Mercat d’Intercanvi del Rec.0, però en format ampliat de dos dies, divendres i dissabte, i no només dissabte com era habitual.
Grans marques conviuen al Rec amb dissenyadors emergents
També, com edicions anteriors, els visitants trobaran grans marques com Pepe Jeans, Jordan, Nike, New Balance, Converse o Puma de la mà de AW Lab, en espais poc convencionals del Rec oferint noves accions de retail amb la presencialitat total en la venda d’estocs. Algunes de les marques que s’estrenen al Rec.0 són GAP, amb roba per adults i també infantil, la pop-up Store de Mount Legend amb La Sportiva i Saucony, la firma catalana de moda infantil Boboli, la marca de cascs i moto Hebo, la roba de muntanya sostenible de Ternua o la surfera Hurley. Complementen l’oferta esportiva i de moda urbana els tubulars de Buff, també Tsunami, les marques urbanes Volcom o American Socks i les marques de moto Fox, Alpinestars, Armure i Shark Helmets de la mà de Motocard.
També hi trobarem marques com Sita Murt, Castañer, Beatriz Furest, Mi&co, Nice Things, Designers Society, No name, Kaotiko, Brava Fabrics, Pretty Ballerinas, Only & Sons, Aldo Martins, Misako, Sita Nevado, Macson, Bohodot, Samsoe Samsoe, Simorra, Miriam Ponsa, Txell Miras, Josep Abril, Antonio Miro, Boxley, Crocs, Ellesse o Punto Blanco, entre d’altres. I un espai per dissenyadors com Sita Nevado, Ika, Lia Swimwear o Amt.
Aposta per la moda sostenible
El Rec.0 continua apostant per les marques de moda sostenibles repartides per tot el circuit com són Thingking Mu, amb un procés de fabricació innovador i compromès, les bosses sostenibles i regeneratives Hemper, el calçat de Mikakus Barcelona, les bosses de Núria Morera o la marca ètica i sostenible Skunkfunk, entre d’altres. A la primera planta del Museu de la Pell s’hi tornarà a instal·lar l’espai de Marques de Moda Sostenible amb una trentena de marques de producció local, km0, ètiques i responsables amb el medi ambient, com Sublim, Batech, Abikim, Nuuo, Materia Rica, Top Manta o Crush, també l’espai 080 Barcelona Fashion amb els guanyadors del concurs Rec.0 / 080 Barcelona Fashion: Javier Guijarro, Nonibarea, I AM BOLD i At First Sight Studio; i com a novetat aquesta edició, El Festivalet, la fira de disseny i artesania de Barcelona s’incorpora en aquest espai amb propostes molt interessants com Tsenoh, Two Lip, Bottari Seoul, Clara Niubó, Fahrenheit o Floconut, entre d’altres.
Propostes d’estudiants d’escoles de disseny
A l’espai de Marques de Moda Sostenible també hi haurà una exposició de dissenys creats per estudiants de 8 escoles de disseny de moda de Catalunya com IED, BAU, ESDI, La Gaspar, Escola Garrotxa, EADI Moda, ESDAPC Campus Llotja i LCI Barcelona.
Moda per als més petits
En aquesta edició, la moda infantil tindrà una forta presència amb marques com Boboli o Canada House. Al pati Petit Rec, un hort situat al bell mig del circuit, es vendran estocs de vint marques infantils tan reconegudes com yporqué, Micu Micu, Little Lia, 1+intheFamily, Picnik Barcelona, Elise et Sardine, Petit Oh o Bean’s Barcelona. L’espai infantil comptarà amb una pop-up efímera on cada dia hi haurà una marca diferent, com ara Piñactus, Weekend House Kids, Squishmallows o Little Tallents. A més, al Petit Rec també hi haurà un punt de restauració i el dissabte 13 es faran tallers infantils.
Un espai per a descobrir nous dissenyadors
L’espai del Pop-up Day Estrella Damm també mostrarà noves propostes del món de la moda amb nous dissenyadors desconeguts pel públic. Algunes d’aquestes marques han sorgit durant la pandèmia. En aquesta ocasió, es presentaran propostes com SweetDreams Ibiza o Ehlea.
La Recpremière
El Rec.0 proposa un esdeveniment únic, el Recpremière, on cada vegada es convida una marca de moda emergent per presentar-se davant prescriptors, influencers i premsa de moda. Amb això, el Recpremière busca descobrir les marques més innovadores i amb més possibilitats de convertir-se en tendència dins del panorama de la moda catalana. Així mateix, aquest esdeveniment es celebrarà en un nou espai cada edició, tot reobrint dins del barri del Rec.
Per a aquesta primera edició del Recpremière, la marca convidada serà Buen Dia 0222. Aquesta marca, fundada per Pol Calvet i Sira Yeste, acaba de sortir al mercat i ofereix un producte innovador: un texà unisex sense costures, amb una silueta que destaca per la seva presència i que està influenciada per l’estètica dels anys noranta.
Mercat d’Intercanvi
Després dels èxits de les dues passades edicions, el Mercat d’Intercanvi Rec.0 torna amb una nova versió ampliada de dos dies: divendres 12 i dissabte 13. Amb el suport de l’Agència de Residus de Catalunya i la col·laboració de Roba Amiga, el Mercat d’Intercanvi obrirà les portes de 10 del matí a 9 del vespre a l’antiga adoberia La Bella. Aquest esdeveniment ofereix l’oportunitat de fer intercanvis de roba d’adults, amb un límit màxim de 10 peces per persona. Les peces sobrants seran donades a Roba Amiga per ser recuperades.
Cultura i gastronomia
Al llarg dels quatre dies de festival els visitanst podran gausir d'una àmplia i variada oferta cultural i gastronòmica.