//Plugins sense CDN ?>
Per assolir això, hi ha tres camins clarament diferenciats:
- Tinc el millor producte del mercat
- No tinc producte, però en canvi ofereixo el millor servei possible
- I per últim, ni tinc producte ni tinc servei, però en canvi el meu nivell d’operacions és excel·lent
Un cop l’empresa ha decidit quin és el camí més adequat per assolir aquesta posició privilegiada ha de prendre les decisions adients per tal d’aconseguir aquests objectius estratègics. Per exemple: si la decisió estratègica de l’empresa és assolir el millor producte del mercat, és evident que serà necessari que es doti dels millor recursos humans possibles per tal de dissenyar i desenvolupar el producte desitjat. Alhora també farà falta el capital necessari per suportar aquesta inversió i evidentment, estructurar i estandarditzar els seus processos interns per tal de copsar i guiar totes les accions de la companyia cap a l’objectiu desitjat.
En aquest sentit, si estructurem el procés de desenvolupar un producte en les següents fases, les accions han d’anar encaminades a:
1. Identificar oportunitats: anticipar-se, identificar noves oportunitats, i assegurar que no es moren pel camí
2. Gestió del portfoli R+D: elecció mix adequat, afegir noves aplicacions al producte, col·laborar
3. Disseny i desenvolupament: gestió dels productes durant l’etapa de desenvolupament, reduir el cicle vida dels desenvolupaments, reutilització d’altres blocs desenvolupats per altres parts de la companyia
4. Llançament: temps de llançament, reduir time-to-market
En definitiva, el procés normal hauria de ser: 'Decisió estratègica - Definició processos interns - Pla actuació estructurats'.