//Plugins sense CDN ?>
L’estudi es va centrar en analitzar més de 250 empreses d’arreu del món i es van entrevistar més de 500 directius de les mateixes. El resultat, per senzill, va captar la meva atenció.
1. Visió estratègica. Totes les empreses escollides en la fase final tenien una estratègia perfectament marcada, definida, comunicada i sobretot, executada amb efectivitat. El fet de tenir el Procés de reflexió estratègica madur, els permetia, en cas de necessitat, girar la nau cap al nou rumb desitjat.
2. Rols i processos clars. Tothom de l’organització sabia quin era el seu paper dins de la mateixa I com I a qui afecta que ell no faci o faci malament la seva feina. És evident que no es poden cobrir tots els forats, però també és clar que en tapa molts. En tot cas l’alternativa és no tenir res o poca cosa i ja veure-ho què passa al cap d’un temps.
3. Bon ambient. Pot semblar el menys important, però tots hem estat en organitzacions on no es complien cap dels dos primers punts I al final, l’ambient de treball ha anat degenerant I creant-se un clima bastant insuportable.
La relació entre els tres punts és clara:
En definitiva, tot I que no és senzill d’aconseguir, si ens proposem arribar a un bon nivell en tots i cadascun dels punts anteriors, algú dubte que la nostra empresa no anirà bé? Ens hi posem?
Francesc Alcaraz Calvet (Igualada, 1968) Economista. Consultor de processos empresarials. Soci-Director FeedBackground, s.l.
|