TORNAR

Article de Francesc Alcaraz: 'Les tres claus de l’empresa efectiva'

Visió estratègica, rols i processos i bon ambient de treball

Empresa
Dijous, 29 desembre 2011. 01:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Ara fa uns anys, va arribar a les meves mans un estudi de la prestigiosa consultora McKinsey, l’objectiu del qual era esbrinar i trobar les característiques comuns que complien les empreses que més i durant més temps guanyaven diners.

L’estudi es va centrar en analitzar més de 250 empreses d’arreu del món i es van entrevistar més de 500 directius de les mateixes. El resultat, per senzill, va captar la meva atenció.

1. Visió estratègica. Totes les empreses escollides en la fase final tenien una estratègia perfectament marcada, definida, comunicada i sobretot, executada amb efectivitat. El fet de tenir el Procés de reflexió estratègica madur, els permetia, en cas de necessitat, girar la nau cap al nou rumb desitjat.

2. Rols i processos clars. Tothom de l’organització sabia quin era el seu paper dins de la mateixa I com I a qui afecta que ell no faci o faci malament la seva feina. És evident que no es poden cobrir tots els forats, però també és clar que en tapa molts. En tot cas l’alternativa és no tenir res o poca cosa i ja veure-ho què passa al cap d’un temps.

3. Bon ambient. Pot semblar el menys important, però tots hem estat en organitzacions on no es complien cap dels dos primers punts I al final, l’ambient de treball ha anat degenerant I creant-se un clima bastant insuportable.

La relació entre els tres punts és clara:

  • No podem tenir un bon ambient de treball, si no tenim ben definits els rols i els processos. Al principi tothom hi posa bona voluntat, però és evident que amb el temps, les indefinicions acaben per generar problemes interpersonals.

  • Tot i complir amb els rols i processos, sense una visió estratègica i per tant, un projecte, la gent també va perdent la il·lusió i la motivació per la feina, que no ajuda a assolir els millors resultats possibles.

En definitiva, tot I que no és senzill d’aconseguir, si ens proposem arribar a un bon nivell en tots i cadascun dels punts anteriors, algú dubte que la nostra empresa no anirà bé? Ens hi posem?

Francesc Alcaraz Calvet

(Igualada, 1968)

Economista. Consultor de processos empresarials.

Soci-Director FeedBackground, s.l.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.