La Fira BSTIM tancava aquest dijous al vespre la seva segona edició. L'ampliació de l'espai per a expositors i la proposta de comandes exprés, ben rebudes pels visitants.
El certamen firal ubicat a l'Escorxador ha tornat a complir amb les expectatives dels seus impulsors, l'Ajuntament d'Igualada, Fagepi i Fira d'Igualada. El mateix alcalde Marc Castells avalava el dimecres ja una tercera edició davant la notable afluència de la jornada. L'organització fa un primer balanç provisional molt exitós d'aquesta segona edició . El nombre de visitants s'ha mantingut respecte l'any passat amb un total de 1.400 persones, aquest any s'ha reduït la xifra d'estudiants i en canvi ha incrementat un 25% el nombre de representants de marques, és a dir, de visitants amb intenció de compra.
El perfil dels visitants ha variat amb la presència de més professionals
L'espai més exitós de la fira en aquesta segona edició ha estat el 'fresh Fashion', un punt de trobada per tramitar comandes ultraràpides. BSTIM ha fet confluir les primeres matèries, el productor i el comprador al mateix moment de manera que qualsevol visitant que ha contactat amb un productor i ha trobat fil en estoc podrà tenir aquella peça fabricada i enllestida per ser posada a la venda en un termini rècord de només 21 dies. Amb aquesta iniciativa els organitzadors han volgut posar l'èmfasi en un dels grans avantatges de la producció en proximitat que és la rapidesa dels terminis d’entrega, així com la possibilitat de fer col·leccions petites i mitjanes sobre la marxa i en funció de la demanda del públic, a diferència dels encàrrecs que es produeixen al continent asiàtic, que requereixen sèries molt grans i terminis molt llargs.
La conferència de Lutz Walter aplega més de cent persones
L'economista Lutz Walter, un dels experts més prestigiosos del sector tèxtil-confecció a nivell europeu, va aplegar més de cent persones a la conferència 'Tendències globals que impulsen la transformació de la indústria tèxtil-confecció europea' que va tenir lloc dimecres a l'Asil del Sant Crist. Walter va dibuixar les grans tendències de canvi del sector posant l'èmfasi en aspectes com la sostenibilitat, la digitalització, la personalització del producte i la tecnologia, i es va mostrar optimista respecte el futur del tèxtil català.