//Plugins sense CDN ?>
Piles de caixes brillants, cartrons apilats a centenars, el soroll de màquines que no paren de funcionar i enormes pots de tintes són alguns dels elements que es relacionen directament amb l’empresa Grafopack SA; una societat especialitzada en el packaging que representa el primer mercat espanyol en aquest sector.
El director general de Grafopack SA, Joan Tort, explica que una de les claus de l’èxit de l’empresa és crear un producte que tingui elements diferencials. Tort sintetitza que aquesta diferenciació no té a veure necessàriament amb el producte, ja que pot sorgir del mètode emprat, la gestió, o d’altres factors que s’han d’anar valorant en cada moment: ‘Els elements diferencials són temporals’.
Cinc claus que asseguren l’èxit
El director general, que també coordina les empreses Novograf, de Múrcia, i Gaez, de Madrid, destaca, com a factor clau per a l’èxit de la societat, el fet de comptar amb un equip humà que creu en el projecte i consolida una cultura de l’empresa sòlida. ‘També és imprescindible mantenir un equilibri entre experiència i noves aportacions, així com emmarcar-se dins d’un entorn favorable’.
Per altra banda, Joan Tort constata que ‘s’ha d’aplaudir la tradició’, el creixement sostingut de l’empresa en el temps. Tant Grafopack com les altres dues empreses espanyoles són societats intensives en personal i, en aquest sentit, una de les prioritats de la societat és crear llocs de treball.
Com està afectant la crisi?
En un context de crisi, l’activitat econòmica de l’empresa s’ha vist afectada, bàsicament per dos motius: en primer lloc per culpa de ‘la baixada de consum generalitzada’ i, en segona instància, ‘el creixement de la marca blanca’, emfatitza Joan Tort. La consciència de reduir comporta, de manera directa, l’increment de la compra de marques blanques, així com fa un temps l’empresa va veure’s afectada per la consciència del reciclatge.
L’empresa compta amb uns 140 treballadors, i l’estructura productiva ‘s’adapta a l’activitat del mercat en cada moment’, explica el director general. El producte que ofereix l’empresa va dirigit a tres sectors principals: l’alimentació, ‘que completa més del 50% de la demanda’, i la cosmètica, la indústria farmacèutica i altres, que composen la resta de la producció.
Com encarar el futur?
Pel que fa als reptes per als temps futurs, Tort enumera, entre molts d’altres, la importància de buscar diferents segments petits de mercat on Grafopack pugui posicionar-se i créixer. ‘Últimament els PLV (Promoció de Llocs de Venda) ens han fet entrar amb força al mercat’ i han posicionat l’empresa en aquest sector.
Així mateix, el director general també considera una prioritat el fet de potenciar mercats on l’empresa avui no té una presència forta, ‘com per exemple el mercat francès’. I, per últim, Joan Tort redunda en la necessitat de desenvolupar productes que diferenciïn temporalment Grafopack dels competidors, ‘que són, a grans trets, petites i mitjanes empreses’.
Grafopack treballa de forma coordinada
Grafopack SA té un historial de més de 30 anys al mercat. Es va fundar el 1967 i des de llavors l’evolució de l’empresa es podria definir en tres paraules: servei al client, innovació i creixement. Amb els anys VallsGraphic ha anat adquirint, a més de Grafopack SA, Artes Gráficas Novograf SA, a Múrcia; Gaez SL, a Madrid. D’aquesta manera, les empreses formen un conglomerat que es coneix amb el nom de VallsGraphic.