//Plugins sense CDN ?>
A hores d’ara ja no ho dubta ningú: una empresa pot tenir excel·lents professionals però, si realment vol triomfar, haurà d’aconseguir que hi hagi una connexió fluïda entre ells per tal que els processos i les tasques es duguin a terme de manera eficient.
Compte! Això no té a veure només amb el “bon rotllo” dins l’empresa. A vegades l’amiguisme no és compatible amb uns bons resultats i quan som massa maics no podem treballar bé. des del coaching,quan parlem del treball en equip, no ens referim a passar-nos-ho bé sinó a superar les individualitats que dificulten el rendiment i l’efectivitat del conjunt, la millora de l’equip.
Quines propostes fem en els nostres processos de coaching per a empreses ja siguin d’àmbit públic o privat? Us n’expliquem algunes que ja hem portat a la pràctica amb notable ressò a la comarca.
1. Organitzar i/o participar en lligues esportives
Les competicions per equips (en qualsevol esport o activitat) ajuden a integrar la visió de conjunt en el negoci o l’empresa. Si aconseguim crear una afició comú (senderisme, esport, jocs...) que plantegi objectius comuns (guanyar partits, passar l’eliminatòria, gaudir d’una bona estona..) facilitarem que aquesta experiència es repeteixi en l’àmbit laboral.
2. Promocionar actes socials a l’empresa
Ara s’han posat de moda els after-works (allò que quedar al plegar de la feina per prendre alguna cosa i xerrar) però accions tan tradicionals com els dinars d’empresa, participar d’esdeveniments conjunts, contribuir a accions socials, ajuden moltíssim a eliminar algunes barreres comunicatives i possibiliten un entorn de confiança. Sense confiança no hi ha equip possible.
No oblidem però que aquests actes han de fer possible la conciliació laboral i familiar. No tenir en compte aquest detall pot produir l’efecte contrari.
3. Organitzar periòdicament un esdeveniment fora de les instal·lacions de l’empresa.
Des del coaching ho anomenem out doors i són esdeveniments d’un matí o potser de tot un dia en què aprofitem per consolidar la cultura d’empresa, per comunicar els resultats assolits, els aspectes a millorar, per demanar la participació i la implicació de tots en el projecte comú. Es tracta d’obtenir una visió de conjunt, d’un conjunt del que tots formem part i que ens té en compte a tots.
4. Facilitar les promocions internes i els reptes.
Molts treballadors/es estan disposats a ajuntar-se per a treballar plegats per a resoldre un problema amb èxit, però habitualment treballen d’una altra manera i no poden demostrar aquest potencial.
Treure l’equip de la seva rutina i de la seva comoditat alhora que li demanem ajuda per a solventar un repte o una situació incòmoda facilita adonar-se’n que amb l’esforç de unes quantes persones poden donar resposta a problemes comuns.
5. Millorar la comunitat. Exercir la responsabilitat social
Contribuir amb causes solidàries i de millora de la comunitat és la darrera de les vies que hem experimentat en el coaching d’equips i que ens ha proporcionar una resultats àmpliament satisfactoris. Si un grup actua sobre l’entorn i aconsegueix una millora d’impacte, es genera una sensació de “treball ben fet en equip” que reverteix en l’entorn laboral.
Per a una empresa, l’autèntic capital és la relació dels seus treballadors. Si un treballador parla bé de la seva empresa, dels seus companys, dels objectius que assoleix i de la satisfacció que li generen...l’empresa comptarà no només amb un empleat sinó també amb un col·laborador.
AMIC/David Domínguez (Coach de labonaeducacio.cat)